5 tipuri de seminte ce ar trebui sa le consumam zilnic

Fie ca mananci carne sau nu, semintele sunt considerate „mancarea viitorului”. Iar astea pentru ca sunt super-alimente, cu niste proprietati incredibile. Calciu, proteine, vitamine si tot ce are nevoie corpul tau, toate se gasesc din plin in seminte.

 1. Semintele de chia

Semintele de chia sunt unele dintre cele mai puternice, functionale si pline de nutrienti alimente din lume. Extrem de bogate in fibre si pline de antioxidanti, proteine, minerale, vitamine si Omega-3, chia sunt ideale pentru persoanele care vor sa adopte un stil de viata sanatos. Semintele de chia:

  • au mai multi antioxidanti decat murele
  • au de 5 ori mai mult calciu decat laptele
  • au mai multe fibre decat fulgii de porumb
  • au de 3 ori mai mult fier decat spanacul.
  • au de 2 ori mai multe proteine decat orice fel de fasole, samanta sau cereala
  • au de 2 ori mai mult potasiu decat bananele

2. Semintele de susan

Semintele de susan sunt folosite atat in gastronomie, cat si in medicina traditionala, datorita proprietatilor nutritive, preventive si curative incredibile. Delicioase, aromate si crocante, aceste seminte sunt pline de nutrienti, minerale, antioxidanti si vitamine.
Semintele de susan sunt in special de apreciat pentru acidul oleic, care inlatura colesterolul rau din corp si curata sangele. Au proprietati foarte benefice pentru copiii aflati in crestere, datorita aminoacizilor si a proteinelor de calitate continute. Sunt o sursa excelenta de vitaminele din complexul B (niacina, acid folic, tiamina, piridoxina si riboflavina).Semintele de susan sunt si niste surse incredibile de minerale esentiale, precum fier, calciu, magneziu, zinc, seleniu si cupru. Include-te in orice iaurt, salata sau mancare preferata.

 3. Semintele de in

Contin unul din cele mai bogate pachete de nutrienti de pe planeta. Au fost cultivate inca din cele mai vechi timpuri in Babylon, iar beneficiile ii sunt recunoscute in continuare. Ba chiar incep sa fie din ce in ce mai populare in toate colturile globului.
Acestea sunt pline de grasimi bune (Omega 3) si protejeaza inima si sistemul circulator. Contin atat fibre solubile, cat si insolubile. De asemenea, sunt pline de fitochimicale, care includ si antioxidanti puternici. Semintele de in sunt si una din cele mai bune surse de lignani, substante care echilibreaza nivelul hormonilor la femei. Tocmai de aceea, semintele de in joaca un rol cheie in lupta contra cancerului la san, a problemelor de fertilitate si a simptomelor pre-menstruale.

 4. Semintele de dovleac

Sunt excelente pentru piele si pentru tratarea acneei, iar asta pentru continutul bogat de zinc, seleniu, vitamina E si acizi grasi. De asemenea, aceste seminte au una din cele mai ridicate doze de fitosteroli, substante care lupta cu colesterolul si ii ajuta pe cei care mananca foarte gras sa isi mentina sanatatea inimii. Semintele de dovleac sunt o solutie si pentru persoanele care au piatra la rinichi, deoarece previn formarea de pietre din oxalat de calciu. Nu in ultimul rand, ajuta persoanele care sufera de artrita sau osteoporoza.

 5. Semintele de canepa

Sunt intr-adevar un super-aliment. Au o lista impresionanta de atribute nutritionale. Contin 10 aminoacizi esentiali, contin peste 30% proteina pura si sunt compuse de 40% fibre, o cantitate impresionanta care ajuta in cazul problemelor gastro-intestinale, iar continutul bogat de Omega 3 si Omega 6 le recomanda pentru sanatatea parului si a pielii. De asemenea, semintele de canepa ajuta in cazul bolilor de inima, a mai multor forme de cancer si a bolilor  Alzheimer si Parkinson.Le poti introduce in salate, smoothie-uri, cereale si iaurt.

Zilnic, consumati un pumn de seminte si masticati-le foarte bine, doar astfel veti beneficia de toti nutrientii lor!

Sanatate si alegeri intelepte in ‘farfuria’ vostra!

8 raspunsuri
  1. alina
    alina says:

    semintele cum sa fie ca sa iei tot ce e mai bun din ele? integrale,nu? de unde sa le cumparam? nu vreau sa fac reclama,dar ajuta informatiile acestea (de ex,de pe anumite site-uri,din magazinele cu produse naturiste,ceva marci anume sau?) multumesc

    Răspunde
    • lavinia
      lavinia says:

      Alina, eu le cumpar de la magazinele naturiste, ma uit sa fie Bio si atat!
      Trebuie foarte bine mestecate la nivel bucal, sa obtinem o pasta, astfel asimilam toti nutrienti ce se gasesc din abundenta in seminte.
      Numai bine, ramanem aproape!

      Răspunde
      • dianna95
        dianna95 says:

        Am vazut azi la un magazin naturist seminte de canepa sau pudra din seminte de canepa, precum si pudra de macese, de orz verde, de lucuma,de gheara matei si multe alte denumiri :). Sunt bune?

        Răspunde
  2. maria
    maria says:

    Lavinia draga,am citit de semintele de chia ca retine apa in organism.
    Din acest motiv am evitat sa consum.Ce inf. ai in privinta aceasta?te pup Maria

    Răspunde
    • lavinia
      lavinia says:

      Poate fi spus astfel despre fiecare seminte si de cereale in parte, au nevoie de o buna hidratare a organismului, in buna functionare metabolica. Evident, as vrea sa stiu daca ai probleme cu retentia de lichide si daca da, este simplu sa apelezi la capsulele cu soc sau seva de mesteacan, in vederea drenajului mai eficient. Incearca-le, nu ai nimic de pierdut, pentru continutul f mare de fe, ca etc.

      Răspunde

Urmăritori & Pingbacks

  1. […] Acești crackerși din semințe de in se prepară foarte simplu, sunt gustoși, încărcați cu nutrienți valoroși și grăsimi sănătoase. Sunt de asemenea bogați în fibre. Pot fi personalizați cu ce condimente vă plac. Merg de minune cu hummus sau guacamole. Despre beneficiile semințelor de în puteți citi aici. […]

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *