3 tipuri sănătoase și savuroase de pateu pregătit acasă

Ce poți pregăti pentru masa de dimineață sau chiar și pentru cină?
Iată, câteva dintre rețetele mele preferate, fie că-i post, fie că-i sărbătoare, aleg mereu să gătesc simplu, rapid, hrănitor și savuros!
Toate cele 3 propuneri arată super bine, iar de gust, e musai să le încerci și tu!  
Te provoc și pe tine să mănânci simplu, hrănitor și super delicios ca mine!
1. Pastă de avocadă cu usturoi, lămâie și germeni. Pregătim avocado, adăugăm uleiul de măsline, usturoiul, zeama de lamaie. Amestecam până se obține o pastă peste care putem să mai punem după gust pătrunjel și condimente: sare si piper. Timp de pregătire: maxim 10 minute
2. Pastă de năut cu ceapă, lămâie și suc de sfeclă roșie. Pentru a  pregăti un humus  ai nevoie de două ingrediente principale: năut si pastă de susan sau tahini. Multe rețete de humus se fac si fără tahini, consecința poate fi un gust mai intens de năut. Restul ingredientelor din humus: usturoi, chimion (nu e obligatoriu), zeamă de lămâie, ulei de măsline. Poți fierbe năutul după ce l-ai lăsat în apă de pe o zi pe alta sau poți folosi năut gata fiert, din conservă. În acest caz, pasta poate fi gata în 10 minute! Un alt amănunt: ar fi să mixezi bine conținutul, cu cât este mai fin, cu atât parcă este mai bun și mai aproape de textura oricărui pateu delicios și sănătos. Eu ador culoarea roz, tocmai de aceea colorez mereu mâncarea cu puțin suc proaspăt din sfeclă roșie, spre bucuria copiilor! În plus, iată un mod prin care ieși din tipare…

3. Pastă de mei cu usturoi și măsline. Se lasă meiul în apă, vreo 20 de minute, apoi se fierbe la foc mic, la fel ca și mămăliga de mălai, timp vreo 20 de minute. După ce s-a răcit, se mixează bine cu usuroi, lămâie, ulei de măsline. După gust, se pot adăuga și măsline verzi, ardei roșu, morcov sau pătrunjel. Acesta din urmă, parcă dintre toate este preferata mea și o pregătesc cu usturoi, ardei roșu, ulei de măsline și lămâie! Este savuroasă și plin de nutrienți! Timp de pregătire: 30 de minute.

Toate se pot tartina pe pâine integrală prăjită ușor sau pe legume crude. Poate cumperi și câteva ridichi și ceapă verde și te bucuri de sănătate și stare de bine.
Un alt mod în care consum eu aceste paste: atunci când am ardei, îmi fac cornet umplut! Arată bine, este ingenios și delicios de sănătos!
Să ai poftă de sănătate și tu! Și, de câte ori ai cerere de ”pateu” în casă, iată, 3 rețete ce te scot din încurcătură!
0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *