Alimente bogate in fibre, pentru silueta si sanatate

Desi necesarul zilnic de fibre este in jur de 25g pentru femei si 40g pentru barbati, putini dintre noi il bifeaza in fiecare zi, desi consumul alimentelor bogate in fibre nu doar ca ne ajuta sa ne pastram silueta, dar micsoareaza nivelul de zahar din sange, regleaza nivelul colesterolului si al tensiunii arteriale si ne apara de bolile cardiovasculare, ajuta tranzitul, previne aparitia constipatiei si a hemoroizilor si scade riscul de cancer de colon. Iata, 10 dintre cele mai bogate alimente in fibre, care ne vor ajuta sa ne saturam repede si sa dam jos kilogramele in plus:

10 alimente bogate in fibre, sanatoase si gustoase

1. Porumbul: boabele de pe un stiulete de porumb inseamna aproximativ 3.5g de fibre, dar si o cantitate importanta de vitamine (B1, B5, B9, A, C, E) sau minerale (potasiu, magneziu, sodium sau fosfor). Porumbul ne apara de boli cardiovasculare, de cancer la plamani, imbunatateste memoria si procesul de reinnoire celulara, iar in ceea ce priveste continutul caloric, nu trebuie sa iti faci griji: 100g de porumb inseamna doar in jur de 100 calorii.

2. Fasolea: in afara de continutul foarte mare de fibre, fasolea alba este bogata si in proteine, fier sau potasiu, 1 cana de fasole acoperind 25% din necesarul zilnic de potasiu. Fasolea rosie este, de asemenea, o sursa excelenta de fibre (o cana de fasole rosie acopera aproximativ 50% din necesarul zilnic de fibre), dar si de antioxidanti, de fier, seleniu, calciu, proteine, acizi grasi omega 3 si omega 6, vitamina C, B1, B2, B6 sau B9. Fasolea neagra contine 15g de fibre/ cana, dar si 15g de proteinesi o doza mare de antioxidanti.

3. Nautul: numit si fasole Garbanzo, nautul iti furnizeaza, pe langa o portie sanatoasa de fibre, o cantitate importanta de vitaminele B6 si B9, de fier, cupru, magneziu si proteine. Mai mult, nautul stimuleaza productia de serotonina si ne ajuta sa ne odihnim mai bine si sa adormim mai usor.

4. Avocado: sursa excelenta de grasimi sanatoase, consumul de avocado ne apara de bolile de inima, dar ne si ajuta sa furnizam organismului nostru necesarul zilnic de fibre : 2 linguri de avocado inseamna in jur de 2g de fibre .

5. Orezul brun: textura usor gumata si aroma de nuca a orezului brun sunt insotite de o cantitate foarte mare de fibre, mai exact 3.5g la fiecare cana de orez. Consumul de orez brun scade riscul de accident vascular cerebral datorita continutului mare de magneziu, intareaste oasele si ajuta la buna functionare a toiroidei, scade colesterolul si ne ajuta sa ne pastram silueta, fiind un aliment cu un indice glicemic scazut.

6. Lintea: cu un continut de 15.6g la o cana de linte, aceasta este una dintre cele mai recomandate surse de fibre! De asemenea, lintea protejeaza santatea inimii, ajuta digestia, creste rezistenta fizica si ofera rapid o senzatie de satietate de lunga durata. Bogata in vitamine (B, A, C, K) si minerale (fier, zinc, cupru, seleniu, magneziu), lintea este un aliment minunat, in special in perioadele de post.

7. Para: coaja de para este cea mai bogata in nutrienti, moriv pentru care este recomandat sa nu o indepartezi atunci cand consumi acest fruct. O para cu coaja contine in jur de 5.5g de fibre  si in jur de 100 calorii, dar si o cantitate importanta de vitamina C, K, B9, A, potasiu, fosfor magneziu saul calciu.

8. Fulgii de ovaz: cosumul de fulgi de ovaz regleaza colesterolul, scade riscul de diabet de tip II si intareste sistemul imunitar, fiind totodata o combinatie ideala intre fibre solubile, care micsoareaza nivelul de colesterol “rau” si insolubile, care ajuta digestia.

9. Mazarea: cu o cantitate de 16.3g de fibre la o cana de mazare, aceasta ocupa un loc important in topul celor mai bogate alimente in fibre, reducand totodata riscul de boli cardiovasculare, de osteoporoza si de degenerescenta maculara. Mazarea combate cu succes oboseala cronica, ajuta digestia, favorizeaza oxigenarea celulara si este foarte, foarte buna!

10. Broccoli: broccoli pare a fi prezent in fiecare top al alimentelor sanatoase, deci de ce am face o exceptie in cazul de fata? Cu un continut de 5.1g de fibre la o cana de broccoli fiert, acesta nu doar ca are puternice proprietati anticancerigene, dar ne ajuta sa dam jos kilogramele in plus pastrandu-ne energia si buna dispozitie!

Alte alimente bogate in fibre

In afara de cele enumerate mai sus, alte alimente bogate in fibre si foarte sanatoase sunt: merele, painea integrala, cerealele integrale, migdalele, orzul, zmeura, anghiarele, fisticul, nucile, banana uscate, portocalele sau alunele.

Iata, ai de unde alege! Pofta buna!

Sursa Aici

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *