Alimente și ceaiuri contra inflamatiilor

12108930_10153637606609519_9158441740848627853_n

 

Este firesc să ne ferim de orice proces inflamator sau să conștientizăm acesta ca fiind un semnal de alarmă, pe care corpul nostru-l transmite, ca un strigăt de ajutor. Inflamația este felul în care sistemul imunitar reacționează la agenții externi ce provoacă infecții în organism. Alimentația sănătoasa este cea mai puternică armă împotriva inflamației.

Ce-i de făcut în aceste situații, din punct de vedere nutrițional și fitoterapeutic?

Este foarte bine să ne gândim a evita, în aceste perioade, tot ce generează și întreține inflamația în corp, adică toate alimentele procesate, ce conțin:

  • făină albă,
  • zahăr sau
  • diferiți conservanți,
  • grăsimi saturate, toate favorizează apariția inflamației în corp.

Nivelul ridicat de stres, alergiile alimentare, poluarea si alimentația nesănătoasă ne predispun la tot felul de boli. Putem lupta eficient împotriva inflamației consumând alimente cu proprietăți antiinflamatoare, cum ar fi:

  1. Legume cu frunze verzi…  

Bogate în flavonoizi care ajută la refacerea celulelor și previn inflamația, legumele cu frunze verzi, precum spanacul, varza kale, rucola si salata verde, ar trebui consumate cat mai des. Acestea sunt bogate în vitaminele A, C si K, care protejează împotriva stresului oxidativ.

2.  Semințele de in, cânepă și chia..

Aceste superalimente sunt bogate în acizi grași omega 3, antioxidanți, fibre, proteine și minerale esențiale, care ajută la reglarea colesterolului și a tensiunii arteriale. Pot fi adaugate în smoothie-uri sau în salate.

  1. Uleiul de masline extravirgin..

Este o sursa excelentă de polifenoli și grăsimi mononesaturate, uleiul de măsline extravirgin protejează împotriva inflamației. Nu degeaba este alimentul preferat al popoarelor mediteraneene si totodata secretul longevitatii acestora. Să nu treacă ziua fără un consum de 1-2 linguri în salate sau – pur și simplu – pe o felie de pâine integrală.

  1. Nucile

Bogate în acizi grași omega 3 și minerale esențiale, nucile sunt o adevărata hrană pentru creier, fiind recomandate pentru reducerea inflamației în corp. În plus, ele sunt pline de magneziu și minerale: mangan, fier, cupru, potasiu, zinc si seleniu, au rol antiinflamator si efect anticancerigen.

5.     Să nu uităm de ceaiurile din plante, în articolul următor îmi propun a aduce o rețetă de ceai antiinflamator, cu rezultate foarte bune, mai ales la cei cu reumatism și stări inflamatorii generale.

 

Care sunt primele remedii la care omul a recurs în stabilitatea și remedierea sănătății sale?

Planetele din mediul înconjurător ne sunt aliații sănătății. Creația este astfel desenată, încât avem totul la îndemână. Plantele medicinale și interesul omului actual față de fitoterapie este tot mai evident, fie prin dorința de simplitate și firesc, fie pentru a ocoli, atunci când se poate, medicina alopată, uneori intruzivă stărilor generale, prin efectele sale secundare. Nu știm ce-i rău sau bun, nu facem această analiză, vrem doar să știm cât mai multe despre cum poate să ne fie bine, cum putem fi sănătoși și frumoși.

Pe lângă dietoterapieprocesele inflamatorii din organism pot fi întâmpinate prin intermediul unui amestec de ceaiuri, după formula farmacistului Ovidiu Bojor, cel mai mare fitoterapeut român în viață, un om propus la Premiul Nobel, prin anii ’80.

 Faceți un amestec din următoarele plante și beți minim unul, ideal 3 câni din astfel de ceai, într-o zi:

 Coajă de salcie
 Frunze de mesteacăn
 Frunze de frasin
 Gălbenele
 Fruct de ienupăr
 Rizom de pir
 Rădăcină de brusture

Într-o cană cu apă luată de pe foc se pune aproximativ o lingură mare din plante, se lasă la infuzat 5 minute și se servește simplu, atunci când temperatura este optimă de băut. Este o combinație de ceaiuri ce îi ajută pe cei cu reumatism, am confirmarea acestui fapt și vă îndemn să recomandați și să folosiți plantele din jur, sunt medicamentele cele mai simple și firești ale noastre.

Învățați să beți ceai, amintindu-vă că un astfel de tabietau toate culturile vechi ale lumii, este în obiceiul japonez, sau în cultura englezului actual. Distincția și eleganța în a servi ceai să vă însoțească și pe voi, de aici înainte.

Rămânem aproape cu bine, sănătate și bucurie!

Articol publicat TION

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *