Bananele si importanta lor

Sunt intrebata mereu despre banane…sunt bune sau nu?

Ma gandesc ca nu sunt fructe aclimatizate la noi in tara, ca  parcurg in saptamani drumul pana la noi…si cu toate acestea…

Bananele sunt o sursa foarte buna de potasiu, ajuta la buna functionare a nervilor si a muschilor, dar si la echilibrarea tensiunii arteriale. Ele au in compozitie si vitamine precum A, B1, B2, C, E, dar si minerale precum fosfor, zinc, magneziu, potasiu, calciu, fier, sodium care protejeaza impotriva starilor depresive, a asteniei si a stresului. Continutul ridicat de potasiu existent in banane ajuta la o buna concentrare, motiv pentru care sunt foarte indicate in perioade in care este nevoie de asimilare de informatii (studentilor si elevilor in special).

Este minunat sa aveti in vedere ca in pauza mare, copii sa aibe o banana in ghiozdan!

Bananele contin si glucide, care dau energie organismului in timpul unei zile, inlaturand astfel starile de oboseala. Dar nu sunt recomandate persoanelor care sufera de diabet si nici persoanelor care doresc sa slabeasca. Intr-o cura de salbire, daca dorim sa avem in dieta banane, atunci considerati o banana echivalenta cu o masa.

O banana mare (25 cm) contine 602 mg potasiu si numai 140 calorii, 2 g proteine, 4 g fibra si 36 g carbohidrati. Cantitatea mare de amidon face ca ele sa nu fie recomandat in dietele de slabit, dar, as adauga, depinde foarte mult de ce consumi inafara de banana. Nu le extrag din dietele de slabit, daca exista o disciplina stricta in restul meselor avute peste zi. Nu este de mirare ca banana este considerata un aliment important pentru sanatatea copiilor.

Daca sunt uscate, contin de cinci ori mai multe calorii decat cele proaspete.

Bananele pot fi lasate aproximativ cinci zile la frigider, iar daca le inveliti in hartie de ziar miezul va ramane ferm pentru o perioada mai lunga de timp.

Daca nu sunt bine coapte, bananele nu pot fi digerate, astfel ca este indicat sa va feriti in a consuma banane altfel decat galben intens  si codita innegrita, acesta fiind semnul unui fruct bun de consumat.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *