Carnea roșie procesată este cencerigenă?

10_26_carne_cancerUn studiu relizat pe jumătate de milion de bărbați și femei consideră că doi hamburgeri sau patru cârnați pe săptămână, crește semnificativ riscul de a muri mai tineri de cancer sau boli de inimă.

 

Acest studiu european constată că, carnea procesată are un risc crescut de boli cardiovasculare. Autorul principal al studiului, profesorul Sabine Rohrmann, de la Universitatea din Zurich, spune: „Riscurile de a muri mai devreme de cancer sau boli cardiovasculare, a crescut cu cantitatea de carne procesată consumată. În general, se estimează că 3% din decesele premature din fiecare an ar putea fi prevenite, dacă oamenii ar mânca mai putin de 20 g de carne procesata pe zi!!!” Deci, aceasta ar fi o limită de aproximativ 140 de grame pe săptămână. Un hamburger cântărește 100 de grame, oare ne face bine sau…

 

Compușii găsiți în aceste tipuri de carne (N-nitrozo) contribuie la deteriorarea ADN-ului, iar temperaturile mari de gătit pot produce de asemenea amine heterociclice (HCAs) și acrilamide, care sunt cunoscute ca și agenți cancerigeni.

 

În urma cercetărilor de la Universitatea din Hawaii, într-un studiu care a implicat aproape 200.000 de oameni pe parcursul a șapte ani, a mânca prea mulți hot dogi, cârnați și alte produse din carne procesată pot crește, de asemenea riscul de a dezvolta cancer pancreatic.

 

În rândul oamenilor care au mâncat carne de porc și carne roșie, a crescut de asemenea riscul de cancer pancreatic cu aproximativ 50%, în comparație cu cei care au mâncat mai puțină carne. Nu a fost nici un risc crescut legat de consumul de carne de pasăre, pește sau produse lactate…

 

Dr. Ute Nothlings din Centrul de Cercetare al Cancerului de la Universitatea din Hawaii, sugerează că legătura ar putea fi din cauza reacțiilor chimice care au loc în timpul pregătirii cărnii procesate, când pot fi generate anumite substanțe cancerigene, mai degrabă decât de la nivelurile ridicate de grăsime și colesterol. Substanțele cancerigene nu pot proveni din carne, în sine, dar ceea ce se adaugă în ea și ceea ce facem cu ea, felul în care se procesează, de aici provin substanțele cancerigene, devastatoare pentru organism.

 

Grăsimile din carne, în cazul în care au ars prin prăjire, genereaza oxidanti si agenti cancerigeni. Grill-ul, grătarul și carnea prăjită crește toate riscurile, în special de cancer de stomac colorectal. Nu este surprinzător să aflăm că o dietă cu un aport ridicat de carne, o dietă bogată în proteine ​​și grăsimi și săracă în fibre, împreună cu agenți cancerigeni crează haos cu tractul digestiv.

 

Toate acestea explică legătura cu cancerul de stomac, colon, rect, pancreas (organul responsabil pentru digestia proteinei) și rinichii (organul care trebuie să elimine produsele de descompunere ale proteinei și alte toxine). De ce, totuși, legătura cu san si cancerul de prostata? Pe partea de sus a hormonilor apar în mod natural și factori de creștere în carne, carne mai non-organic, în special în Statele Unite, indiferent dacă de la pui, carne de vită, carne de porc sau de miel, primește și un tratament hormonal de un fel sau altul. Vaci, de exemplu, sunt date pelete hormoni de stimulare a creșterii sau producției de lapte. Această practică a fost interzisă în mod oficial în UE din 2006, dar unii fermieri fără scrupule încă da hormoni de stimulare a creșterii pentru a crește profitul. Desigur, nu este ușor de a afla ce efecte pe termen lung acestor hormoni introduse artificial sunt cu, și au avut, pe noi înainte de a le fi interzicerea.

 

Un alt studiu de mare implicat 63.550 de oameni din Marea Britanie, cunoscut sub numele de studiul EPIC, de asemenea, a concluzionat că ”incidența în toate cazurile de cancer, a fost substanțial mai mică în rândul vegetarienilor decât în rândul consumatorilor de carne. Greutatea dovezilor este în favoarea reducerii consumului de carne, și consumul de carne procesată în special, pentru a reduce riscul de cancer și boli de inimă.”

 

Cei care doresc să-și mențină o sănătate optimă, ar trebui să urmeze aceste linii directoare:

 

  • evită sau limitează consumul de carne roșie la un maxim de 300g pe săptămână, ceea ce echivaleaza cu doua porții mici, de două ori pe săptămână (aproximativ dimensiunea palmei tale).
  • Alegeți carne macră, în special carne albă, în defavoarea cărnii roși sau procesate.
  • Evitați sau consumați foarte rar cârnați, indiferent dacă la grătar, prăjit sau încălzit la temperatură ridicate.
  • Evitați carnea prelucrată, inclusiv burgeri, cârnați și plăcinte cu carne, dacă nu sunteți sigur că sunt fabricate din carne macră. Chiar și atunci, reduceți consumul la o porție pe săptămână.
  • Alegeți carnea organică sau carnea de pește spre bună stare de sănătate!

https://www.patrickholford.com/blog/processed-meats-increase-cancer-and-heart-deaths

 

Articol scris și publicat pe TION, respectiv pe LifeCare

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *