Cele mai importante minerale de provenienta vegetala

Am fost tot timpul invatati ca mineralele se pot gasi in special in produsele animale si in cantitati neinsemnate in surse vegetale. Din fericire mineralele din sursele vegetale sunt mai mult decat necesare si se pot folosi mai usor de catre corpul uman. Sunt, pe deasupra, surse sigure si complexe, comparate cu cele din sursele sintetice (comprimate) si produsele animale care sufera mutatii si schimbari, in special acum cand alimentatia animalelor si mediul in care traiesc, nu se mai poate compara cu conditiile de acum 50 de ani. Mai jos voi completa o lista cu vegetalele care contin mineralele si urmele de minerale cele mai importante (nu toate). Lista ramane deschisa si o voi mai completa pe parcurs.

Calciul

Cunoscut ca si fortifiant al sistemului osos, ajuta in coagularea sangelui si este benefic pentru muschi, inima si nervi. Functioneaza bine impreuna cu magneziu si cu fierul.

  • Semintele de chia
  • Semintele de susan
  • Toate nucile in special migdalele
  • Smochinele
  • Algele marine
  • Piersicile
  • Perele
  • Mazarea verde raw
  • Toate frunzele verzi
  • Urzicile
  • Spanacul Verde
  • Papadia
  • Kale-ul (cheil-ul – planta inrudita cu varza dar nu este varza creata)
  • Salvia, busuiocul, patrunjelul, menta, cimbru
  • Curmalele
  • Castravetii
  • Raw hummus
  • Morcovii
  • Telina
  • Sfecla
  • Semintele de in inmuiate sau rasnite
  • Broccoli
  • Quinoa incoltita
  • Etc.

Magneziul

Rol esential in formarea sistemului osos si mentinerea energiei. Ne putem baza pe el cand vine vorba de relaxarea musculara si este un tranchilizant natural. Favorizeaza calmarea nervilor si aduce linistea in corp, protejeaza corpul impotriva frigului, impotriva traumatismelor si interventiilor chirurgicale. Scade tensiunea si colesterolul.

  • Toate frunzele verzi au in componenta clorofilei si magneziu
  • Migdalele
  • Susanul
  • Semintele de chia
  • Semintele de floarea soarelui
  • Semintele de bostan
  • Semintele de in macinate sau inmuiate
  • Quinoa germinata
  • Hrisca alba/verzuie germinata
  • Caju-ul
  • Migdale
  • Papadia
  • Patrunjelul
  • Castravetii
  • Sfecla rosie
  • Toate din familia fasolei (linte rosie, verde si neagra, fasole alba si rosie, naut etc.)
  • Curmalele uscate
  • Smochinele
  • Bananele
  • Morcovul
  • Piersicile
  • Perele

Fierul

Fierul este un element nutritiv esential pentru organismele vii, necesar pentru producerea hemoglobinei (substanta care confera culoarea rosie a sangelui), a mioglobinei (pigmentul rosu din muschi), precum si unor enzime. Doar 8 procente din cantitatea totala de fier ingerat sunt absorbite. In organismul unu adult de 75 kg se gasesc in mod normal 4 g de fier. Fierul ajuta in procesul de crestere, mareste rezistenta la imbolnavire, previne oboseala, asigura culoarea sanatoasa a pielii.[…] Inamicii asimilarii fierului sunt fosfoproteinele si sarurile acidului fitic din cerealele integrale reduc gradul de asimilare,“ spunea Earl Mindell in cartea”Biblia Vitaminelor”.

  • Semintele de chia
  • Semintele de bostan crude
  • Semintele de susan
  • Sucurile verzi
  • Sucul de grau
  • Scortisoara
  • Patrunjelul
  • Oregano
  • Boia de Ardei
  • Germeni de Grau
  • Ciupercile
  • Sfecla Rosie
  • Broccoli
  • Perele

Fosforul

Stimuleaza functiile nervoase, musculare, functionarea normala a creierului, nervilor, a inimii si a rinichilor.

  • Ciupercile
  • Se afla in toate legumele
  • Piersicile
  • Cerealele incoltite
  • Nautul incoltit
  • Samburii de pin
  • Usturoiul
  • Semintele de Floarea Soarelui
  • Semintele de Dovleac
  • Nucile
  • Pecanul
  • Fisticul
  • Nucile braziliene
  • Migdalele
  • Lintea incoltita
  • Morcovul
  • Sfecla rosie

Potasiul

Este necesar pentru sistemul nervos, muscular, cardiovascular si previne atacurile cerebrale. Muschii inimii au nevoie de potasiu pentru a mentine ritmul normal al batailor inimii. Potasiul ajuta muschii sa se contracte normal, iar in lipsa lui intervine oboseala, moleseala si crampele musculare. Se absoarbe cel mai bine doar in prezenta magneziului.

  • Broccoli si cele care fac parte din familia verzei (foarte bogat in potasiu)
  • Telina (frunzele si radacina)
  • Grapefruit
  • Ciupercile comestibile (foarte bogate in potasiu)
  • Fasolea boabe
  • Nucile si semintele
  • Smochinele, prunele, caisele si curmale uscate
  • Spanacul verde
  • Mazarea
  • Lintea
  • Sfecla Rosie
  • Morcovul
  • Castravetii
  • Lamaia
  • Avocado
  • Kiwi
  • Perele

Clorul

Clorul este parte importanta in formarea acidului gastric. Clorul impreuna cu potasiul si sodiumul lucreaza impreuna pentru a mentine apa in celule si in jurul lor. Ajuta la mentinerea echilibrului sarii din corp, a pH-ului sangelui si in functionarea normala a rinichilor.

  • Algele marine
  • Drojdia proaspata
  • Sarea de Himalaya
  • Sarea de mare
  • Telina frunze
  • Rosiile
  • Maslinele

Sulful

Este inclus in toate functiile vitale ale organismului, ajutand la oxigenarea celulelor. Are un rol vital in fortificarea oaselor si dintilor

  • Proteinele din legume, alge marine si nuci
  • Ciupercile
  • Usturoiul
  • Ceapa
  • Sucul de Varza sau Varza proaspata
  • Cresonul
  • Ridichile albe sau rosii
  • Fasolea
  • Castravetele
  • Migdalele
  • Sparanghelul
  • Kale-ul

Manganul

Prezenta manganului in corp elimina oboseala, stimuleaza memoria, imbunatateste reflexele musculare, reduce iritabilitatea si ajuta la prevenirea osteoporozei. Manganul este responsabil cu reglarea metabolismului proteinelor, lipidelor si glucidelor, ajuta la fixarea calciului si a fierului si are rol in formarea oaselor.

  • Ananasul
  • Spanacul
  • Semintele de in macinate sau inmuiate
  • Semintele de susan
  • Semintele de floarea soarelui
  • Cuisoarele si scortisoara
  • Toate frunzele verzi: Kale-ul, Swiss Chard-ul si alte frunze comestibile
  • Zmeura
  • Capsunile
  • Strugurii
  • Nucile
  • Migdalele
  • Lintea germinata
  • Usturoiul
  • Mazarea Verde
  • Broccoli
  • Sfecla Rosie
  • Quinoa germinata
  • Stafidele
  • Algele
  • Cresonul
  • Varza
  • Telina
  • Morcovul
  • Ceapa
  • Rucola
  • Cartofi
  • Polenul
  • Ghimbirul

Siliciul

Siliciul este renumit pentru remineralizarea corpului si pentru faptul ca este un anti-fungal puternic cu capacitatea de a scoate candida din corp. Ajuta pe langa acestea la sanatatea articulatiilor, la prevenirea osteoporozei, la mentinerea unei dentitii bune, a unui par si unghilor sanatoase. In combinatie cu fosfor (regasit in semintele de chia si canepa) si magneziu (gasit in orice frunza verde), ajuta la construirea oaselor si mentinerea acestora intr-o forma maxima.

  • Urzicile
  • Coada calului
  • Tataneasa
  • Orezul brun
  • Morcovi
  • Lucerna
  • Ceapa
  • Meiul
  • Fulgi de ovaz
  • Sfecla Rosie
  • Salata verde
  • Bananele

Cuprul

Cuprul este necesar in formarea hemoglobinei, a celulelor rosii si a unor oase sanatoase. Ajuta la formarea colagenului si functioneaza optim impreuna cu fierul. Cuprul este necesar pentru producerea de energie, metabolizarea fierului, formarea melaninei si are si functii antioxidante.

  • Ciupercile
  • Strugurii
  • Mazarea
  • Drojdia de bere
  • Avocado
  • Perele
  • Prunele
  • Kale-ul
  • Spanacul
  • Rosiile
  • Kiwi
  • Migdalele
  • Caju
  • Nucile
  • Nucile braziliene
  • Semintele de dovleac
  • Semintele de susan
  • Semintele de floarea soarelui
  • Alunele de padure proaspete (nu rancede)
  • Lintea rosie fiarta sau incoltita
  • Mazarea verde
  • Asparagusul
  • Linte incoltita
  • Quinoa incoltita

Iodul

Ajutor de nadejde in producerea multor hormoni din corp si raspunzator pentru functionarea tiroidei.

  • Fructele
  • Legumele
  • Algele marine, in special Chlorella, Spirulina, Kelp si Dulse. O lingurita acopera necesarul zilnic.
  • Nucile

Zincul

Ajuta in cresterea, formarea oaselor si mentinerea energiei. Are rol de a lupta intari sistemul imunitar ajutandu-l in lupta contra bolilor de orice fel. Toate legumele si fructele contin zinc. Se mai gaseste in cantitati necesare in:

  • Rodiile
  • Polenul
  • Cacao raw
  • Usturoiul
  • Nautul
  • Semintele de pepene
  • Mazarea verde
  • Semintele de susan
  • Semintele de dovleac
  • Semintele de chia
  • Semintele de floarea soarelui
  • Algele marine precum Spirulina si Chlorella
  • Cerealele incoltite
  • Coacazele negre
  • Asparagusul
  • Broccoli
  • Busuiocul
  • Cimbrul

Seleniul

Este un mineral cunoscut pentru mentinerea sanatatii glandei tiroide si a inimii. Ajuta in lupta contra infectiilor, este un antioxidant si un stimulator de energie. Are proprietati anti-imbatranire, scoate metalele grele din corp (mercurul si plumbul), ajuta in fertilitate la calitatea spermei si in ameliorarea simptomelor de menopauza la femei.

  • Mazarea verde
  • Mango
  • Nucile
  • Nuci braziliene: o nuca pe zi acopera necesarul zilnic
  • Semintele de floarea soarelui
  • Orezul brun

Cobaltul

Cobatul este parte din molecula vitaminei B12 si are un rol important in formarea hemoglobinei, a unor celule rosii sanatoase.

  • Smochinele
  • Hrisca
  • Toate frunzele verzi
  • Nucile

Sursa articol Ligia Pop

3 raspunsuri
    • lavinia
      lavinia says:

      Mulțumesc!
      Capăt încredere și bucurie…
      Să dăruim și să primim, în armonie și cu inimile deschide, mereu!

      Răspunde

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *