Combinarea corecta a alimentelor (I)

Nutritionistii impart alimentele in trei grupe calorice si in mai multe categorii de nutrienti.

Va prezint o clasificare pe grupe, in functie de posibilele asocieri ce le putem intelege, ca si beneficiu in dieta noastra, adica in modul nostru de a ne hrani.

Grupa 1: este cea a proteinelor. Aici putem include branza, laptele, iaurtul, ouale, nucile, pestele, carnea rosie, pe cea de pasare, vanatul, soia si derivatele sale.

Grupa 2: este cea a carbohidratilor – cereale, produse din cereale (paine, biscuiti, prajituri, etc), miere, cartofi si alte legume care contin amidon, zahar.

Grupa 3: apartine legumelor care nu contin amidon: salate, verdeturi de toate felurile, legume.

Grupa 4: aici intra toate tipurile de fructe.

Grupa 5: aici fiind incadrate lipidele, adica grasimile (uleiul de masline, seminte, unt, frisca etc). Acestea sunt absolut esentiale dezvoltarii si functionarii organismului, fiind recomandate a fi consumate intotdeauna, intr-o cantitate mica, alaturi de compusii din grupa 3 si 4.

Ideea de baza este aceea ca, in general, este bine sa nu consumi alaturat alimente din anumite grupe, pentru ca poti ingreuna digestia. Problema este de fapt timpul de procesare a alimetelor: unele se digera mai rapid decat altele, iar enzimele necesare digestiei difera de la un aliment la altul. De exemplu, carbohidratii sunt procesati de sucuri digestive alcaline, in timp ce proteinele au nevoie de sucuri acide.  Tocmai de aceea, nu putini sunt specialistii care incurajeaza asocierea corecta a alimentelor pentru controlul greutatii. Pe scurt, un singur tip de alimente asociat corespunzator poate eficientiza digestia si poate impiedica organismul sa retina grasimi si toxine.

 

Care este formula corecta de combinare a nutrientilor?

Grupa 1 cuprinde proteinele care produc sucuri acide pentru a se digera, iar tot acest proces este extrem de lent. Este bine sa nu asociezi aceasta grupa cu Grupa 2.

Grupa 2 contine carbohidratii produc sucuri digestive alcaline. Acestia se digera rapid si au nevoie de alte enzime decat proteinele.

Daca vei alatura alimente din Grupa 1 cu cele din Grupa 2, enzimele si sucurile digestive se vor  neutraliza reciproc, iar hrana nu va mai fi digerata eficient. De aici, pana la balonare, arsuri, durere de stomac sau indigestie, nu este decat un pas.

Grupa 3 contine alimente care pot fi digerate atat impreuna cu cele din Grupa 1, cat si cu cele din Grupa 2. 

Grupa 4 are fructe care sunt digerate foarte rapid, folosesc enzime complet diferite de grupele anterioare si, tocmai de aceea, trebuie mancate intotdeauna singure, la cel putin 30 de minute distanta fata de celelalte alimente. Este indicat sa fie adaugat acestei grupe si o mica componenta din grupa lipidelor, la fructe sa adaugati cateva seminte, la verdeturi sa picurati ulei de masline.

Sursa Aici

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *