Cum controlezi senzația de foame când aceasta scapă de sub control?

Foamea este unul dintre acele mesaje chimice clare și extrem de puternice pe care corpul le trimite la creier. Această senzație ar trebui să apară doar la câteva ore bune după ultima masă și nu imediat după ce te-ai ridicat de la masă. Nici luarea unei gustări între mese nu ar trebui să antreneze dorința sau nevoia alteia și tot așa… Din păcate, la foarte mulți există senzația de foame chiar dacă nu există nevoia de hrană!

Mâncăm atunci când avem nevoie de nutrienți pentru organism. Nu mâncăm de plictiseală, lipsă de sens, stres sau „fără nici un motiv”! Pentru toate acestea, atunci când lucrurile sunt scăpate de sub control, cere ajutorul. Un psiholog, psihoterapeut, medic nutriționist sau coach te pot ajuta, câteva ședințe pot aduce transformări semnificative vieții tale. Într-o situație cronică a mâncatului în exces, da, ai nevoie de ajutor!

Dacă situația este una acută, treci printr-o perioadă stresantă sau viața te încearcă, într-un fel sau altul, poți fii atent la tine și ”3 pași” te pot ajuta, ai nevoie de încredere să-i urmezi cu bine…

Pasul 1 – mai întâi, ar fi bine să devii conștient de corpul tău. Ai nevoie să înțelegi ce simte corpul, să-l asculți și să începi a intra în rezonanță cu senzațiile fizice. Da, pe scurt: ”de ce vrei al 7-lea fursec, când tu ai deja conștiința că nu-ți face bine, iar după, te vei simți vinovat și prea plin?”

Pasul 2 – conștientizarea emoțiilor este următorul pas. ”Pe cine mă răzbun, ce vreau să obțin, ce substituie al 7-lea fursec?”

Pasul 3 – să devenim conștienți de alegerile noastre. Nu forțăm niciodată rezolvarea unei probleme sub presiune, dar putem miza pe schimburi făcute conștient, pe alegeri în urma primilor doi pași făcuți deja. În loc de orice altceva de mâncare, iată ce-ți poate veni în ajutor:

  • un pahar mare cu apă, să te elibereze de tensiune, alături de 1-3 respirații profunde, schimbă chimia corpului în câteva secunde;
  • un supliment de vit. C cu propolis, poate fi și vit. C cu zinc efervescent și faci o ”limonadă de susținere!” În astfel de momente poți apela la ”regina vitaminelor”, care poate în doar câteva minute îmbunătății starea! 
  • 20 gr. ciocolată amăruie, înainte să te apuci de primul fursec, e foarte important să-ți amintelti asta! Creierului iubește ciocolata amăruie, cacao este plină de elemente istețe: calciu, magneziu, potasiu, fosfor, zinc, fier, alaturi de vitaminele din complexul B (B1, B2, B3, B6, B9).

Soluțiile salvatoare vin ca și miracolele, doar să putem noi a le alege și primi. Iar oamenii din jur, și ei ne pot ajuta să reușim!

Felul în care mâncăm vorbește despre felul în care ne repunem în scenă copilăria. Dacă am fost abuzați, vom abuza de mâncare. Gradul violenței sau autopedespirii este direct proporțional cu gradul violenței, pedepsirii și abuzului pe care le-am suferit cândva. Noi am învățat să ne facem rău fiindcă alții ne-au învățat și ne-au arătat cum să facem asta.

Obsesia mâncatului ne plasează direct într-un loc sigur unde toate sentimentele noastre de dezamăgire, decepțiile, tristețile și durerile noastre. Pentru mulți dintre noi, singurul spațiu ce se găsește între un individ traumatizat și ani de suferință parcurși, este instalarea unei obsesii, obsesia mâncatului compulsiv, de exemplu. Și, decât să ne recunoaștem suferința sau trauma, mai ușor este să ne lăsăm pradă obsesiei mâncării, crezând chiar că acesta este colacul nostru de salvare. Mâncarea ne salvează din nou! Așa să fie, oare?

Foamea este unul dintre acele mesaje chimice clare și extrem de puternice pe care corpul le trimite la creier. Această senzație ar trebui să apară doar la câteva ore bune după ultima masă și nu imediat după ce te-ai ridicat de la masă. Nici luarea unei gustări între mese nu ar trebui să antreneze dorința sau nevoia alteia și, tot așa. Din păcate, la foarte mulți există senzația de foame chiar dacă nu există nevoia de hrană!

Pornind de la corp, „schimbă-ți corpul și controlează senzația de foame scăpată de sub control!”, iar ca să-ți schimbi corpul, mai întâi trebuie să-ți schimbi povestea de viață. Ce faci, care-i scopul și mai apoi, care este sensul din povestea ta? Avem nevoie de conștiință, de atenție și prezență în viețile noastre pentru a putea face toate aceste înțelegeri.

Mai apoi, ca-n orice poveste, avem un gând de „final fericit” și îl pornim cu simpla întrebare: „oare, cum să fim fericiți?” Găsind o cale mai bună de a fi fericit decât a mânca în exces, ajutăm corpul a reveni în mod natural la starea de echilibru, la starea lui firească. Iar corpul, odată schimbat, aduce schimbare și putere de disciplină în toate celelalte segmente de dezvoltare. Mintea poate fi mai ușor observată și direcționată, odată cu atenția fixată asupra corpului și nevoilor sale reale.

Mâncăm atunci când avem nevoie de nutrienți pentru organism. Nu mâncăm de plictiseală, lipsă de sens, stres sau „fără nici un motiv”! Pentru toate acestea, atunci când lucrurile sunt scăpate de sub control, cere ajutorul. Un psiholog, psihoterapeut, medic nutriționist sau coach te pot ajuta, câteva ședințe pot aduce transformări semnificative vieții tale. 

Articol scris și publicat aici:  REVISTA PENTRU FEMEI

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *