Cum ne influențează „lipidele” activiatea craniana

Creierul este organul cel mai gras din corpul fizic. El este alcătuit în proporţie de 60% din lipide (diverse tipuri de substanțe grase). Compoziţia acestor grăsimi poate influenţa profund însăşi arhitectura celulelor, abundenţa sau sărăcia atât de importantelor dendrite şi sinapse – pivoţii inteligenţei, învăţării, memoriei, atenţiei, concentrării și dispoziției noastre. Cu alte cuvinte, aceste grăsimi sunt necesare pentru crearea de noi reţele neuronale prin care vom manifesta inteligenţa, genialitatea, capacitatea de creaţie, concentrarea, creșterea distanţei dintre două gânduri care duc la împlinirea materializării a ceea ce ne dorim.

Pentru o bună funcționare a creierului și o capacitate de concentrare mărită, avem nevoie ca în creier să fie un echilibru între grăsimile omega 3 și omega 6. Buna funcționare a creierului și o plasticitate cerebrală crescută este dată de echilibrul o parte omega 3 la o parte omega 6.

Omega 3 este grăsimea pe care o luăm din pește gras (somon, hering, macrou, păstrăv, ton și somn).

Iar grăsimea omega 6 o luăm din semintele de in, uleiul de canepa, semintele de canepa, uleiul de seminte de struguri, semintele de dovleac, uleiul de susan, uleiul de nuc, fisticul, semintele de floarea-soarelui, uleiul de masline, maslinele, uleiul de coacaze, uleiul de castane, uleiul de germeni de grau.

Astăzi, din păcate, acest echilibru este drastic perturbat deoarece statisticile spun că noi consumăm în medie 20 părți omega 6 la o parte omega 3.

Zece feluri prin care putem reveni la un echilibru între grăsimile esențiale creierului (omega 3 și omega 6):

1. Urmați un regim alimentar în care fructele și legumele dețin partea cea mai importantă.

2. Mâncați carne de pasăre fără piele sau carne foarte slabă de vânat.

3. Mâncați leguminoase de tot felul și arahide, de preferință nesărate si neaparat neprajite.

4. Mâncați fructe din familia nucilor, mai ales nuci obișnuite și migdale.

5. Mâncați pește gras, moluște și crustacee.

6. Limitați consumul de grăsimi omega 6, uleiurile vegetale hidrogenate și acizii grași nesaturați.

7. Limitați consumul de zahăr și sodiu.

8. Consumați cât mai puține alimente rafinate.

9. Luați suplimente de vitamine și minerale.

10. Luați capsule de untură de pește, mai ales dacă nu mâncați pește gras de minim 3 ori pe săptămână.

După ultimele cercetări știm că neuronii continuă să crească și să se dezvolte la orice vârstă, chiar și la 80 de ani. Dar această creștere necesită rezerve de acizi grași. Astfel grăsimea pe care o consumăm în timpul vieții ne modelează constant creierul.

Tipul de grăsimi cu care ne hrănim creierul de a lungul vieții constituie una dintre deciziile cele mai importante pe care le putem lua vreodată spre buna funcționare a creierului, și astfel spre reinventarea noastră în permanență și dezvoltarea stărilor prin acre manifestăm spiritul Divin în materie.

Grăsimea pe care o mâncăm poate schimba configurația celulelor cerebrale spre dezvoltare sau spre rigidizare.

Grăsimile bune pentru creier sunt:

1. Acidul docosahexaenoic (DHA), este cea mai stimulativă grăsime tip omega 3. O obținem mâncând pește, fructe de mare sau suplimente de omega 3.

2. EPA, grăsime obținută din pește sau untură de pește, o grăsime omega 3 de mare potență.

3. Acidul linoleic: grăsime omega 3 cu lanț scurt pe care organismul trebuie să le transforme în omega 3 cu lanț lung pentru a fi benefice creierului. Le găsim în verdețuri, nuci și semințe de in si canepa.

4. Grăsimi monosaturate, ca în uleiul de măsline: conțin antioxidanți, nu sporesc riscul vascular și sunt benefice pentru memorie.

Grăsimi care afectează creierul (si intregul organism) intr-un sens negativ

– Grăsimi animale saturate: carne, lapte integral, unt, brânză.

– Uleiuri vegetale hidrogenate: margarină, maioneză, hrană procesată.

– Acizi grași trans: margarină, hrană procesată, alimente de tip fast-food prăjite (ex. cartofi prăjiți).

– Excesul de uleiuri vegetale omega 6: hrana procesată, ulei de porumb, de cocos, ulei de șofran, ulei de floarea soarelui.

Ultimele cercetări în biologia celulară spun că, grăsimile saturate vatămă celulele cerebrale și pot modifica chiar morfologia sau forma celulelor cerebrale.

Pentru a crea noi rețele neuronale avem nevoie de grăsimi bune pentru creier care să ne ajute să ne crească capacitatea de atenție și concentrare. Astfel spunând afirmațiile cu creierul suficient hrănit din punct de vedere fizic, rețelele neuronale nou formate vor putea dezvolta dendrite și sinapse mai stabile iar informațiile vor trece de la un neuron la altul cu o viteză mai mare.

Spor la lucru cu voi și nu uitați creierul se menține sănătos prin activități mentale, activități fizice și alimentație echilibrată.

Sursa Holisterapia

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *