De unde iti iei fierul in dieta zilnica?

Anemia creata de lipsa fierului este cea mai obisnuita forma de anemie. Anemia inseamna o scadere a numarului de globule rosii din sange. Fara suficient fier, organismul nu poate produce suficienta hemoglobina, o substanta din celulele rosii, care face posibil transportul oxigenului in tesuturi. Ca rezultat, te vei simti slabit, obosit sau iritat.
Alte simptome ale lipsei de fier:

  • dureri de cap
  • usoara ameteala
  • batai de inima rapide si puternice
  • unghii care devin subtiri, fragile si albe
  • limba inflamata si inrosita
  • scadere a apetitului
  • par fragil
  • respiratie prea sacadata in timpul exercitiilor fizice
  • scaderea imunitatii si vulnerabilitate la infectii
  • impuls puternic de a manca non-alimente, cum ar fi gheata, vopsea sau pamant
  • somn agitat
  • dureri abdominale

Pentru ca simptomele deficientei de fier pot avea multe cauze, cel mai bine e sa-ti faci analize pentru a confirma anemia. Sunt simplu de facut, nu costa mult si vei primi rezultatele in 24 de ore.

Exista doua tipuri de fier: heminic si non-heminic. Cel heminic este fierul continut in produsele animale si este bine asimilat de organism. Fierul non-heminic este cel continut de produsele vegetale si este mai putin asimilat de organism.

Din acest motiv ai crede ca vegetarienii si in special veganii (care nu consuma deloc produse animale) sunt mai predispusi la anemie. Insa studiile arata ca nu e asa.  Procentul de anemici in randul vegetarienilor este acelasi ca si cel din randul consumatorilor de carne.

Asta pentru ca in produsele vegetale se afla mai multe miligrame de fier per 100 de calorii decat in produsele animale. De exemplu, ar trebui sa mananci mai mul de 1700 de calorii din muschiulet de vita pentru a obtine aceeasi cantitate de fier din 100 de calorii din spanac.

Un alt motiv pentru care vegetarienii sunt ok in ce priveste fierul, este ca dieta vegetariana este mai bogata in Vitamina C.
Vitamina C faciliteaza absorbtia fierului non-heminic in organism. Cantitatea recomandata de fier pentru vegetarieni este de 33 mg pentru femei si de 14 mg pe zi pentru barbati si pentru femeile dupa menopauza.
O nevoie crescuta de fier au femeile care alapteaza si cele insarcinate, deoarece rezervele acestora sunt consumate de copil.

Surse de fier

Fasole, linte, cereale integrale, spanac, nuci si seminte si chiar si portocale sau cartofi sunt bunatati in care gasesti fier.

Picture

Sursa articol Aici

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *