Dieta cu fasole

De ce este fasolea atat de buna?

Din punct de vedere al cantitatii de proteine pe care o contine, fasolea este comparabila cu carnea. Dar comparativ cu aceasta, fasolea contine si o importanta cantitate de fibre, astfel ca minunatele boabe contribuie cu maxima eficienta la eliminarea grasimilor.

Dietele traditionale nu aduc un aport insuficient de fibre, in medie doar 15 de grame pe zi, in conditiile in care, cantitatea ideala de fibre intr-o zi trebuie sa ajunga la 21 – 25 de grame pentru femei si 30 – 38 de grame pentru barbati.

In 100 de grame de fasole se gaseste jumatate din necesarul de fibre pentru o zi, fapt care este suficient pentru a recomanda fasolea in diete. Pe langa acestea, ca bonus, fasolea are abilitatea de a reduce in special concentrata de grasimi saturate din sange. Grasimile saturate fiind cele mai rele pentru sanatate, si considerate responsabile pentru producerea suferintelor cardio-vasculare.

Continutul mare de fibre face ca fasolea sa se digere incet, mentinand pentru un interval mare de timp senzatia de satietate. In plus, fasolea este un aliment care are un indice glicemic mic, astfel ca nu stimuleaza secretia de insulina din sange, deci tine apetitul sub control.

Continutul în macronutrienți

Jumatate de cana de fasole boabe gatita aduce 120 calorii si o multime de carbohidrtai complecsi care sunt degradati lent de catre organism si furnizeaza o energie sustinuta, controland secretia de insulina (au indice glicemic scazut) si previn depunerea nedorita de grasime. Cu alte cuvinte, zaharurile din fasole nu cresc brusc glicemia asa cum o fac alte alimente bogate in carbohidrati (de ex. fructele), care furnizeaza o energie de scurta durata si sunt benefice la masa de dimineata.
O cana de fasole gatita aduce 16 g de proteine in alimentatie, nevoia zilnica a unui adult fiind in general de 50-60 g. Fasolea insa nu contine toti aminoacizii esentiali asa incat combinarea ei cu alte leguminoase sau cereale, cu orez de exemplu, completeaza aportul proteic.
Fasolea este o sursa buna de vitamine B inclusiv acid folic si minerale: fier, potasiu, seleniu, magneziu si ceva calciu.
Este si o sursa bogata de fibre insolubile care se elimina din organism si ajuta la prevenirea constipatiei. Amidonul rezistent ajuns in colon este atacat de bacterii, producand astfel un acid gras cu lant scurt cunoscut pentru efectele sale de prevenire a cancerului
Contine si fibre solubile care ajuta la scaderea grasimilor din sange.
Fasolea boabe aduce putine grasimi si nici o urma de colesterol.
Fasolea ca si lintea contine antioxidanti – flavonoizi- cu rol in prevenirea cancerului de san.

La ce este buna fasolea?

  • Scade nivelul de colesterol total din sange ca si LDL colesterolul (colesterolul „rau”) contribuind la reducerea riscului de boala cardiaca.
  • Scade riscul de diabet de tip II.
  • Imbunatateste controlul diabetului de tip I si II.
  • Aduce un aport nutritiv important mai ales in combinatie cu alte alimente bogate in proteine. O combinatie perfecta, cu aport de aminoacizi completi si cu sursa maxima de proteina este fasole cu orez. Avem aici toti aminoacizii si o sursa perfecta de proteina.

Cum s econsuma cel mai bine?

– Fasolea boabe poate fi consumanta in mancaruri, sub forma de pateu si in salate.
– Cel mai bine fasolea boabe fierbe daca este lasata peste noapte in apa, minim 8 ore.
– Pentru a elimina efectul flatulentei se schimba apa de fierbere de 2-3 ori, de preferinta tot cu apa firbinte.

Indicatii  pentru uz intern:

– diabet
– insuficienta hepatica
– crestere
– surmenaj.

Intr-un studiu recent, persoanele care consuma regulat fasole au avut, in medie, sapte kilograme mai putin si o talie mai subtire decat cei care nu au inclus fasolea in dieta.

Fasolea este bogata in antioxidanti si o clasa de substante care reusesc sa anuleze efectele radicalilor liberi din organism. Radicalii liberi sunt compusi care rezulta in urma metabolismului si care sunt favorizanti in aparitia cancerului si in procesul general de imbatranire.

Luand in calcul toate acestea, nutritionistii recomanda consumul a minim 500 de grame de fasole pe saptamana, pentru o dieta echilibrata si sanatoasa. Daca vrei sa incerci dieta cu fasole, cu scopul de a scadea in greutate, cantitatea recomandata creste la 1.400 de grame de fasole pe saptamana, adica 200 de grame de fasole boabe pe zi. Si mare atentie la combinatii!

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *