Eu aleg mâncarea de linte

O mâncare tare bună este aceasta: mâncare de linte! O fac cu ceapă, usturoi, morcovi, uneori pun și un ardei, iar sucul de roșii este în funcție de tipul de linte pe care-l folosesc. La ce roșie merge și bulionul, dar cea verde îmi place mult să o gătesc cât mai simplu. Uneori folosesc condimente, pun chimen sau dafin, alteori o las să-i simt gustul simplu, adăugând doar sare. Întotdeauna o pun la hidratat, într-o cantitate mare de apă, de pe o zi pe alta înainte să o gătesc, raportul de apă este de 1 la 4.

Fiind de mici dimensiuni, boabele de linte au un avantaj important: fierb rapid, ceea ce înseamnă că repede poți face o mâncărică delicioasă și super sățioasă. Ce-mi place cel mai mult, cred că este faptul că, din această mâncare servesc familia la o masă – fie la prânz, fie cina -, ca și mâncare caldă. A doua zi de dimineață, cu ce rămâne, pregătesc un pateu strașnic vegetal. Amestec lintea gătită și scăzută bine cu o lingură de tahini și cu zeamă de la lămâie, mixul obținut e numai bun de pus pe pâine sau pe un pat de legume. Cum credeți că am servit lintea rece ultima dată? Am curățat un ardei roșu și l-am umplut cu linte! Eu și fetița mea am mâncat ”un cornet de ardei roșu cu linte!” Mai în glumă, mai în serios, tare mult aș vrea să ajungă la voi mesajul meu..

De ce să mănânci și tu linte?

Lintea este în alegerile noastre nutriționale începând de la străbunii daci. Ei se hrăneau preponderent cu cereale, bob și bulbi. Iar bobul era reprezentat de fasole, linte și năut. Nu suntem străini de această leguminoasă, este la îndemână și foarte ușor de pregătit. În plus, este un aliment super hrănitor! Pentru a te bucura din plin de beneficiile sale nutritive, o poți consuma în salate, alături de legume bogate în vitamina C.

Dacă te întrebi de ce ai consuma lintea, răspunsul se găsește și în lista lungă a elementelor nutritive pe care le conțin. Este vorba despre fibre, proteine, minerale: fierul, zincul, fosforul, magneziul, vitaminele B1(tiamina), B5 (acidul pantotenic), B6 si B9 (acidul folic).

Lintea să fie permanent în dieta noastră! 

Conține mult acid folic, ușor de asimilat de organism, iar acesta crește puterea de concentrare și memorare. În plus, scade nivelul aminoacizilor care ar putea să împiedice buna funcționare a creierului. Lintea aduce și doze mari de vitamine din grupul B, vitamine esențiale pentru buna funcționarea a celulei nervoase. Iată un argument cu care poate reușesc să ajung la mintea ta și să începi să consumi linte: este un super aliment chiar pentru sistemul nervos, fiind mereu prezent în primele 10 alimente recomandate pentru buna funcționare a sa.


Tipuri de linte, ”care mai de care mai drăguță!”

Lintea se gasește în diverse variante, adesea în forma uscată, la pungă, dar și sub formă de conservă, cele mai bune pentru consum fiind considerate sortimentele de linte verde si roșie uscată luate din comerț, pe acel produs pe care scrie la ingrediente: linte 100%! Sortimentul de linte verde, cu gust ușor picant și fierbere lentă, este bogat în molibden, fibre și vitamina B9, dar conține și toate celelalte elemente despre care am vorbit mai sus, în special proteine, fier, fosfor, postasiu si vitamina B1.

Lintea roșie este o sursă excelentă de proteine, are gust de nucă și este folosită în diverse rețete culinare, cum ar fi supele și piureul de linte. Acestea sunt, de altfel, și preparatele recomandate,  pentru că lintea roșie este mai puțin rezistentă la fierbere, comparativ cu alte sortimente. Mai sunt și alte tipuri: maro, neagră, dar eu îți scriu despre cele pe care le ador și le consum mai des decât orice alt produs.

Cu ce se consumă lintea?

Cel mai mult îmi place cu sfeclă roșie. Așa îmi aduc aminte de mâncărurile de leguminoase făcute de bunica mea și de salata de sfeclă roșie prezentă întreaga iarnă în bucătăria ei. Și eu pregătesc simplu această sfeclă, așa cum era și pe timpuri: fie o fierb, fie o pun la copt în coajă, apoi o tai bucățele și o amestec cu puțin ulei de măsline și lămâie. Dacă am și hrean făcut în casă, este excelent! Sfecla roșie este și ea un aliat al sănătății. Cercetătorii de la Universitatea Wake Forest – Nordul Calorinei, spun că nitrații naturali din sfecla cresc circulația sanguină către creier, astfel încât sunt îmbunătățite funcțiile cerebrale. 

Poți să alegi și ceapa crudă sau o salată de varză crudă sau murată. Da, cum să uităm de murături, sunt excelente cu mâncarea de linte! Și nu uita de pătrunjel, o sursă de culoare dar mai ales o sursă de vitamina C excelentă, care ajută la asimilarea fierului prezent în cantitate mare în linte.

Oare, te-am convins?

Prin cele scrise mai sus aș vrea să te inspir către simplitate…

Iar această simplitate este aducătoare de sănătate…

Gătește simplu, alege alimente hrănitoare și vei vedea ce bine te vei simți și cât de firesc se rânduie toate…

Sănătate, din bucate alese prin simplitate!

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *