Moringa și super proprietățiile ei

Originara din Asia si Africa, Moringa oleifera apartine familiei Moringacea. Este cunoscuta sub multe denumiri, precum copacul-hrean, copacul-copan si copacul kelor. Toate partile componente ale plantei Moringa – rasina, fructe, frunze, scoarta, radacina, seminte si ulei de seminte – au fost utilizate in tratarea diferitelor boli, inclusiv a celor cardiovasculare, a tulburarilor si inflamatiilor gastrointestinale, dupa cum reiese dintr-un articol din 2007 publicat in revista „Phytotherapy Research”.

Aceasta planta, moringa, ce poate fi considerata un aliment complet, contine cantitati mari de proteine, toti cei opt aminoacizi esentiali, o gama larga de vitamine si minerale si o multime de fitonutrienti si alti antioxidanti puternici in combaterea bolilor. Ce inseamna aminoacizi esentiali? Adica nu pot fi produsi de organismul uman si trebuie sa ne preocupam sa avem o alimentatie echilibrata si diversificata din care sa ii luam.

Cand sunt uscate, frunzele de Moringa au proprietati antioxidante care pot fi de ajutor in lupta cu bolile cardiovasculare si Alzheimer. Frunzele contin peste 40 de tipuri de antioxidanti, inclusiv carotenoizi, zinc, seleniu, crom, vitaminele B, C, D, A si K. De asemenea, frunzele de Moringa contin 36 de compusi antiinflamatori, printre care calciu, cupru, clorofila, omega-3, omega-6, omega-9 si sulf, care sunt prezenti in mod natural in compozitia plantei.

Ce plantă are mai multă vitamina C decât portocalele? Dar mai mult calciu decât laptele? Și mai multă vitamina A decât morcovii? Mai mult fier decât spanacul?

Potrivit unui studiu referitor la planta Moringa publicat în 2011, în „National Journal of Maxillofacial Surgery” (Revista Națională de Chirurgie Maxilo-facială), printr-o comparație la gram, frunza de Moringa conține de șapte ori mai multă vitamina C decât portocalele, mai mult calciu decât laptele, mai mult potasiu decât bananele și mai multă vitamina A decât morcovii. Are mai mult fier decât spanacul; o lingură de frunze de Moringa furnizează 23% din doza zilnică recomandată de fier pentru un copil mic. De asemenea, este o sursă de alte minerale esențiale, de vitamine din complexul B, vitamina D și vitamina K. Datorită potențialului nutrițional, frunzele de Moringa sunt consumate și sub formă de capsule ori pudră, constituind un supliment la o dietă sănătoasă. Deoarece este și o sursă de proteine și de grăsimi esențiale, se consideră că Moringa este un supliment care ar putea veni în ajutorul oamenilor subnutriți.

Mai mulţi compuşi antioxidanţi au fost găsiţi în frunzele Moringa. Astfel, pe lângă vitamina C şi beta-caroteni, Moringa are şi multă quercetina şi acid clorogenic, compuşi fitonutriţionali care pot participa la scăderea tensiunii arteriale şi la îmbunătăţirea nivelului de antioxidanţi din organism.

  • Moringa este bogată în antioxidanţi
  • Moringa poate scădea nivelul zahărului din sânge
  • Moringa poate reduce inflamaţia
  • Moringa  poate reduce colesterolul
  • Moringa poate proteja împotriva toxicităţii arsenicului
  • Moringa poate ajuta la îndepărtarea apei de retenţie din organism

Moringa poate fi integrată extrem de uşor în alimentaţie sub formă de ceai sau pulbere din frunze, având pe deoparte efecte detoxifiante, iar pe de cealaltă realizând o mai bună eliminare a celulitei în timpul dietelor de scădere în greutate, prin dislocarea apei de retenţie din în ţesuturi, uneori apărute şi din cauza alimentaţiei bogate în sare.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *