Pledoarie pentru vegetalele de culoare verde

Sunt absolut convinsă despre unele dintre sfaturile pe care le dau pacienților mei. Da, spun asta asumat, în urma transformărilor pe care le-am văzut la oamenii cu care am lucrat și, mai mult decât atât, sunt atât de multe experiențe pe care le-am făcut ”pe propria piele”, cum se spune. Sandra, pasionată de alergările la maraton, a sporit semnificativ performanța și rezistența, pur și simplu adăugând plante și pulberi verzi în dieta sa. O bună prietenă care suferea de hemoroizi și vene varicoase după ”consumul de verzituri” (cum spunea ea!) a început să simtă o ameliorare semnificativă. Remus, un tânăr student la medicină, avea un sistem imunitar dobărât de alergii, viroze, răceli. Odată cu introducerea frunzelor verzi de spanac într-un smooty obligtoriu în fiecare zi, viața lui s-a schimba cu totul. Parcă era alt om! Am atâtea exemple de revigorare a sănătății prin introducerea clorofilei, iar astăzi, prin acest articol, vreu să deprinzi și tu acest obicei. Să nu treacă ziua fără să consumi ceva verde: frunze verzi, spanac, pulbre de orz, spirulină sau chlorella. 

Dintre toate vegetalele cu frunze verzi, spanacul este cel mai prezent în cărțile de nutriție, ca un exemplu de aport excelent de clorofilă, betacaroten și un conținut de fier semnificativ. Remarcabil este însă, de departe, pentru excepționalul conținut de acid folic, urmat îndeaproape de pătrunjel. Dar, parcă este mai facil de consumat spanacul decât pătrunjelul, care rămâne un condiment cu proprietăți deosebite, evident. 

Despre acidul folic s-au scris multe în ultima vreme, fiind parte din grupul de vitamine B, iar aportul său este deosebit pentru prevenirea defectelor congenitale. Pe lângă aceasta, iată câteva dintre  proprietățile sale în construcția sănătății și prevenție:

  • important în descompunerea și utilizarea proteinelor;
  • ajută la formarea hematiilor sănătoase;
  • esențial în toate procesele de creștere și reproducție, din toate celulele corpului;
  • ajută la producerea de acid clorhidric și la echilibrarea apetitului;
  • acționează împotriva paraziților intestinali și a toxiinfecțiilor alimentare;
  • ajută la buna funcționare a ficatului.

Spanacul este remarcabil pentru conținutul său și în betacaroten, iar despre proprietățile sale ar fi bine să știi:

  • este un antioxidant puternic;
  • asigură piele și țesuturi sănătoase;
  • bun împotriva bolilor de inimă;
  • diminuează potențialul accidentelor cerebrovasculare;
  • protejează sănătatea arterelor;
  • luptă împotriva infecțiilor;
  • ajută în convalescență, sub formă de suc proaspăt – este un excelent revigorant și vitalizant.

Luteina și zeahanthina sunt alte două substanțe fitochimice antioxidante prezente în cantități însemnate în vegetalele cu frunze verzi, respectiv în spanac. Aceștia reduc apariția cataractei, reduc riscul degenerării maculare asociate vârstei, posibil prin protejarea vaselor sanguine ce irigă retina. Cercetătorii recomandă minim 2 porții de spanac pe săptămână. 

În cartea ”Magia clorofilei din plantele vii”, dr. Bernard Jensen descrie plantele verzi, prin conținutul lor de clorofilă, ca fiind un tonic general pentru sânge, de folos în toate privințele, de la probleme asociate ficatului, la ulcere, menstruație și hepatită. Molecula de clorofilă este foarte similară cu structura de moleculă hem din sângele uman, care se cuplează cu o proteină pentru a forma hemoglobina din sânge. ”Cei 25 de ani de experinență în consumul de vegetale verzi, bogate în clorofilă, nu-mi lasă nici o urmă de  îndoială că ele pot constitui hemoglobina și multe alte componente ale unui sânge sănătos și că o fac realmente.” Iată declarația unui doctor, pasionat de nutriție! 

Interesantă este partea în care vorbim de capacitatea unei diete bogate în clorofilă de a absorbi radiațiile, indiferent că vorbim de raze X, linii de curent de înaltă tensiune, monitoare de calculator sau descărcări nucleare. Dr. Seibold, în cartea sa ”Cereal Grass, What s in it for you?”, se referă la puterea vegetalelor verzi de a proteja împotriva vătămărilor cauzate de radiații și de puterea lor în prevenția cancerului. 

Un experiment făcut în laborator pe șoricei radiați cu doze letale de raze X, 97% dintre ei au murit, dintre cei ce nu consumaseră plante vegetale verzi. Șoarecii alimentați cu frunze verzi de muștar au murit într-un procent mult mai mic, doar 12%. Este impresionantă diferența, nu-i așa?

Un alt cercetător al Universității Texas Medical Center, Dr. Chiu Nan Lai, menționa: ”Cu cât în vegetale este mai multă clorofilă, cu atât protecția față de substanțele carcinogene este mai mare.”

Alături de celelalte substanțe fitochimice de care am pomenit, vegetalele verzi abundă în proaspețime, catalizează, conservă și revigorează sănătatea mai puternic decât multe medicamentele. Amintește-ți să ai zilnic ceva verde în dieta zilnică!

Dacă nu te împaci încă cu gustul clorofilei și totuși te-am convins că este esențială în vremurile noastre consumul ei, te îndemn să începi cu comprimatele din orz și spirulină, poate și cu făina din semințe de cânepă, care are un gust chiar bun.

Rețeta pentru un coktail ”bombă de nutrienți” și super bun la gust!

Pregătește-ți zilnic: 

  • 2 lingurițe făină de cânepă,
  • 1 lingură cacao bio,
  • suc proaspăt dintr-un măr, un morcov și jumătate de lămâie.

Se amesteacă toate și se consumă cu încredere. Te vei simți revitalizat și plin de energie!

 

Articol scris pentru TION

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *