Prânzuri sățioase dar sărace în calorii

Prânzuri sățioase dar sărace în calorii, există așa ceva? Da,,,

La masa de prânz, ce bine ar fi să ne răsfățăm precum francezii. Câte două ore libere, fără stres, savurând chiar și un pahar cu vin roșu! Da, așa este obiceiul lor! Până să ajungem la gradul lor de răsfăț, ar fi bine să știm ce putem face, cu obiceiurile pe care le avem noi. Știi vorba aceea: ”fă rai din ce ai!”

Masa de prânz este fie frugală, fie în pauza de prânz, pentru foarte mulți dintre noi. Atunci când nu e, amintește-ți de francezi și bucură-te în tihnă de mâncare, măcar atunci! Mi-am propus să-ți dau câteva sugestii de meniu, care să ajute starea bună de care ai nevoie mai departe peste zi, după prânz. Ar fi bine ca hrana să genereze energie, avem nevoie de focus în activitatea noastră, ore bune înainte!

Astfel, iată ce-ți propun pentru masa de prânz:

  1. Un prim fel de mâncare – CEVA CRUD! Alege una dintre variantele de mai jos:
  • un smoothy mai puțin dulce, poate preponderent verde sau cu 70% legume sau rădăcinoase în compoziție;
  • o salată de crudități;
  • o supă-cremă crudă;
  • câteva legume tăiate sub formă de stiks, pot fi ideale!

De ce crud? Să ai parte de energie, enzime, fibre și să potolești nevoia de a consuma mai mult decât ai nevoie din felul 2.

2. Felul 2 – un fel de mâncare la alegere, orice! Recomand să nu fie multă carne, e mult mai bine să o lăsăm pentru masa de seară, la cină. Procesarea ei se face cu un consum mare de energie, și nu generează energie imediat! Într-un fel te simți după un grătar generos, altfel după o mâncare de mazăre cu morcov sau, niște paste cu ciuperci… 

O variantă de prânz, poate mai simplu de procurat, primită excelent de pacienții mei este salata mare de crudități, îmbogățită cu o sursă de proteină (raportul vegetale/proteină: 70/30). Este importanat acest raport! Proteina poate fi una dintre variantele de mai jos:

  • Leguminoase – fasolea de toate felurile, lintea, năutul, humus;
  • Avocado, să fie de cel puțin 2-3 ori pe săptămână, este super ”isteț”!
  • Ou fiert moale;
  • Bucățele de brânză, excelentă este cea de capră sau orice brânză preferați, amintindu-vă mereu: cu cât brânza este mai grasă, cu atât este mai sănătoasă! Și, consumăm maxim 35gr/porție!
  • Bucățele de carne sub diferite feluri, pentru cei ce consumă carne.
  • Conservă de hering, sardine, macrou, sunt delicioase, din când în când! Mă feresc să recomand tonul, chiar dacă știu că-i foarte gustos. În schimb, el este plin de metale grele, tonul este depozit marin de mercur considerat în studiile actuale. Astfel, mai rar ton, mai des din celelalte variante!
  • Un borcan de mazăre este alegerea mea preferată! Sursă excelentă de carbohidrat și proteină, mai e și verde, cu puține calorii, cu multă valoare nutrițională. Pregătesc salata de crudități, desfac borcanul cu mazăre, adaug lămâie și ulei de măsline și spun…

Poftă bună!

Alege inspirat și păstrează starea de energie și după-masa! Nu complica lucrurile și testează cele scrise aici. Poți aduce o schimbare majoră în viața ta!

 

 

 

Revista pentru femei

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *