Să ținem cont de câteva reguli, spre o bună sănătate și stare fizică

10247386_247952448742745_6229595302369070368_nTehnicile gastronomice nu trebuie să altereze calitatea nutritivă a alimentelor!
  • Nu folosiți vase din aluminiu sau acoperite cu teflon.
  • Evitați recipientele din plastic, deoarece conțin ftalați și bisfenol-A (BPA).
  • Folosiți vase emailate sau din lut, ceramică, sticlă sau inox.
  • Evitați cuptorul cu microunde și grătarul cu cărbuni.
  • Nu tratați alimentele la temperaturi înalte!
  • Ce nu se poate consuma crud, să se gătească în abur, în apă sau în cuptor.
  • Eliminați prăjelile din alimentație; prin încingere, uleiul devine toxic.
  • Evitați plantele alimentare îngrășate chimic și tratate cu insecticide.
  • Nu consumați legume, fructe sau alte organisme modificate genetic!
  • Alimentele trebuie să fie integrale, cât mai puțin procesate și rafinate.
  • Antioxidanții și fibrele, extrem de importante pentru sănătate, se găsesc doar în plante și ar fi bine să facă parte din dieta zilnică!
  • Colesterolul este conținut doar în alimentele de origine animală.
  • Evitați abuzul alimentar; postul și ajunarea sunt recomandate și de medici.
  • Digestia începe în cavitatea bucală, deci o bună masticație este extrem de importantă.
  • Făina trebuie să fie integrală, iar pâinea să nu conțină aditivi.
  • Reduceți treptat consumul de zahăr rafinat și de sare extrafină; nu folosiți sare iodată.
  • Folosiți numai uleiuri presate la rece, nu uleiuri rafinate sau dublu-rafinate.
  • Fructele și legumele trebuie consumate crude, netratate termic  și fructele, întotdeauna pe stomacul gol!
  • Cerealele integrale importante (grâu, porumb, orz, secară, orez, ovăz) se tratează termic ușor.
  • Boabele (fasole, mazăre, linte, soia, năut) se consuma numai tratate termic (fierte).
  • Consumați multe legume anticancerigene: varză, conopidă, broccoli, usturoi, ceapă, roșii.
  • Ciupercile sunt renumite pentru efectul lor antitumoral.
  • Peștele să nu fie de crescătorie, nici afumat; se va prepara numai prin fierbere sau coacere ușoară.
  • Se recomandă folosirea apei din puțuri de mare adâncime; dimineața să se bea un pahar.
  • Ceaiul verde previne apariția cancerului, iar curcumina grăbește moartea celulelor tumorale.
  • Mierea este un înlocuitor sănătos al zahărului, dar tratată termic, devine toxică.
  • Citiți eticheta produselor cumpărate; evitați mai ales acidul citric (E330) și monoglutamatul de sodiu (E621).

De luat aminte și de schimbat obiceiuri vechi și mai puțin sănătoase, cu cele despre care se știe acum că sunt mai bine de urmat!

3 raspunsuri
  1. Obreja Lucian Viorel
    Obreja Lucian Viorel says:

    Iti multumesc ca ai dat viata acestui blog si regasesc multe informatii citite si
    filtrate de felul meu de a intelege corect ce se intampa cu sanatatea noastra de la o anumita varsta.V-a fi mai usor sa recomand blogul tau si sa nu devin o CASANDRA..NU TOTI OAMENI SANT RECEPTIVI LA DISCUTII DE SANATATE..
    daca ar exista o posibilitate sa primesc on line tot ce apare nou ar fi minunat.
    Mult succes in continuare..cu stima Lucian

    Răspunde
    • lavinia
      lavinia says:

      Mulțumesc și mă bucur de toate cele scrise și transmise..mulțumesc!
      Din toamnă îmi propun să aduc ceva îmbunătățiri blogului…
      Numai bine, tuturor!

      Răspunde

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *