Rosia si beneficiile ei

Sunt sanse mari sa stii deja cat de sanatoasa e simpla rosie: are vitamine, minerale, antioxidanti. Insa sunt sanse mici sa stii ca e si proteina completa. Are toti cei 9 aminoacizi pe care organismul nostru nu ii poate produce. Iar cantitatea de proteina din ea e destul de mare; 12% din numarul de calorii.
Alte lucruri bune pe care ti le aduce o  rosie:
1. Sunt minunate pentru pielea ta si parul tau!
Lycopen-ul, care se gaseste din abundenta in rosii, si care le da culoarea, imbunatateste abilitatea pielii de a se proteja impotriva razelor ultra violete. In plus, o sustine in lupta impotriva ridurilor.
Se pare ca rosiile gatite sunt mai bune in acest sens decat cele crude. Deoarece incalzirea lycopenului ii altereaza structura, facandu-l mai usor de transportat in sange.
Tosusi, gatitul rosiilor le distruge din vitamine si minerale, asa ca iti recomand sa le consumi atat gatite cat si crude.
Crude, contin mai multa Vitamina A, un ajutor esential in frumusetea parului tau.

2. Mentin sanatatea inimii si a oaselor
Vitamina B si potasiu din rosii sunt eficiente in reducerea colesterolului si scaderea presiunii arteriale.
Contin multa Vitamina K, si o cantitate  de Calciu. Ambele sunt esentiale in intarirea oaselor si a tesutului osos.

3. Reduc efectele distructive ale fumatului asupra organismului
Nu, consumul de rosii nu te ajuta in lasatul de fumat, insa te protejeaza impotriva unora din efectelor lui.
Contin acid coumaric si acid clorogenic, care lucreaza pentru a-ti proteja corpul de efectele cancerigene ale fumului de tigara.
Bineinteles, pentru a te proteja si mai mult, cea mai buna idee ar fi sa te lasi de fumat :)

4. Au cantitati mari de antioxidanti
Vitaminele C si A, cat si beta-carotenul din rosii actioneaza ca si antioxidanti, pentru a inlatura efectul radicalilor liberi din sange. Radicalii liberi din sange sunt periculosi, deoarece pot duce la distrugere celulara. Si, cu cat este mai rosie rosia, cu atat mai mult beta-caroten contine.

Asadar, pofta buna de rosii!
Sursa AICI

Intre zece alimente de baza, spre sanatate si spre un bun aport de nutrienti, as numi-o si pe ‘rosie’, atat imi pare de importanta in alimentatie. Si cu toata bunavointa noastra de a manca rosii si iarna, ele sunt destul de putin in graficul nutrientilor in aceasta perioada, insa, de cand vine putina caldura si apar rosiile din tara noastra si pana-n toamna, sa ne desfatam si sa ne bucuram de beneficiile, de gustul lor minunat!

2 raspunsuri
  1. Andreea
    Andreea says:

    Buna!Am si eu o intrebare.Am inceput de vreo 2 saptamania sa consum dimineata (in majoritatea diminetilor) o banana,o portocala si un pumn de semnite de floare soarelui crude sau un pumn de nuci,uneori mai adaug si un kiwi.Este suficient?Eu sunt slaba si vreau energie nicidecum sa slabaesc.Bineinteles ca familia sare in capul meu spunand ca slabesc, asa este?

    Răspunde
    • lavinia
      lavinia says:

      Este micul dejun ideal, format din fructe si cateva seminte. Eu recomand un pumn de seminte, nu mai mult. sanatate si numai bine!

      Răspunde

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *