Să rupem legăturile cu dulciurile

Acesta este stilul de viață care te face să ai o viață! Fără zahăr procesat și dulciuri cu zahăr procesat!

Poate că e prea dur, ai putea spune! Viață conștientă, fără zahăr procesat, doar cu dulcele natural al fructelor, al mierii și al fructelor uscate, sună mai bine acum? Dulcele dintr-o ciocolată neagră, din când în când, îndulcită cu zahăr din flori de cocos, sau o nutela pregătită în casă, doar din produse naturale. Ce spui? Devine interesant, mă gândesc că, da! Iar, ca să pot să-ți captez atenția cu încredere, am să-ți amintesc și de organul de la care pleacă funcții și umori hormonale, creierul, centrul de comandă al corpului. 

Creierul adoră dulcele, iar dacă sursele pe care le alegi sunt naturale, ai mult mai mari șanse să-i asiguri un combustibil de funcționare excelent, pentru ani mulți, înainte. Este importantă hrana pentru creier, la fel cum este importantă și sursa naturală sau artificială pe care o alegi, în timp. 

Pledoaria mea este pentru un creier treaz, prezent, creativ și sănătos, multă vreme de aici înainte. Lumea are prea multe probleme la nivel mental, să nu ne aplecăm asupra unor deprinderi ce pot preveni asta. Nu este despre zahăr… Este despre … Minte trează și corp curat!

Are legătură cu atenția și conștiința celor alese, acest stil de viață se leagă de capacitatea de a face alegeri, de a înțelege de ce faci asta și influența directă asupra vieții.

Propun scoaterea zahărului rafinat pentru o perioadă de timp, pentru a schimba convingeri limitative și pentru a te apropia de resursele adevărate ale vieții, nu pentru a părea interesantă propunerea și, cam atât! 

Dacă scoți zahărul rafinat, începi un proces prin care ești atent la etichetele produselor, te provoc să începi să știi ce mănânci! Să știi despre tine mai multe și despre corpul tău… 

Vezi tu, mâncarea este o formă de energie ce susține atât bacteriile din corp, ce sunt de trei ori mai mult decât celulele întregului. De ele, cum crezi că ai grijă? Au ele, știu! Dar, oare, tu cum le poți influența, te-ai gândit? Prin emoțiile tale, gânduri și mâncare. Odată cercetată această intenție de a fii responsabil asupra vieții din tine, nu mai alegi mâncarea la întâmplare, ori de plictiseală sau nervi. Să ne fie clară și acțiunea și, să știm de ce!

Acesta este stilul de viață care te face să ai o viață!

De ce să consum glucide sau carbohidrați?

Pentru că am nevoi de energie, de nutrienți pentru creier și pentru că, aproximativ jumătate din procentul de nutrienți de peste zi este din glucide. 

Ai nevoie de dulce în viața ta, da! E bine să știi care este dulcele cu adevărat bun pentru sănătatea trupească și mentală!

Și, pentru că vorbim de dulce, să vorbim și despre indicele glicemic. Acesta poate fi înțeles și ca un mod de a face diferența dintre carbohidrații buni – care ard lent și oferă energie constantă și cei răi – care oferă energie și ei, dar ard extrem de repede. Altfel spus, indicele glicemic este un mod de a clasifica alimentele în funcție de impactul lor asupra glicemiei, adică nivelului zahărului în sânge. Cu cât indicele glicemic este mai mic, cu atât mai lent se transformă în energie, iar impactul asupra glicemiei este mai scăzut.

De ce scoatem zahărul rafinat?

Pentru că este un produs total tehnologizat, produs obținut printr-un proces ce-l degrevează de orice alt nutrient, lăsând doar un procent de 100% zaharoză, un glucid cu absorbție brutal de rapid în sânge și o creștere rapidă a secrețieie de insulină, în vederea reglării glicemice, la nivel sanguin. Dacă în corpul nostru, la nivel sanguin, circulă aproximativ cantitatea unei lingurițe de zahăr, oare, cum se simte corpul când îl biciuiești cu câte o bucată de cioco plină de zahăr rafinat sau alte produse, adunate toate laolaltă, într-o zi? Dar creierul tău, afectat de o abundență hormonale, cu repercursiuni asupra clarității și eficienței sale?

„Zahărul alb este dulce, delicios, este atât de bun și totuși, trebuie să-ți mărturisesc că zahărul este un drog ce dă dependență!”  Dr. Llaila O. Afrika 

Scoatem zahărul rafinat și pentru că este peste tot, în toate produsele din comerț și, pentru că, astfel, încet vei înțelege că-i adăugat, tocmai ca să te păcălească, să-ți convertească gustul și să vrei zi de zi mai mult. Așa am ajuns să avem o rată de obezitate la nivel mondial fulminant de crescută în ultimele decenii și procentul la boli metabolice precum diabet, ce depășesc anii din urmă cu procente ce trec de trei cifre! Industria alimentară produce continuu, iar noi consumăm continuu produse ce n-au legătură cu progresul omului, ori a conștiinței actuale, ci doar cu o creștere a consumului și veniturlor încasate. Cel puțin, așa pare din ochii celui ce dorește mai mult de la viața acesta, în alt mod decât cel de consumator fidel, manipulat de gust.

Zahărul, în cantităţile în care este consumat astăzi, este ”toxina” ce stă la baza multor afecţiuni, de la probleme cardiace la cancer, afecțiuni ce ucid un număr foarte mare de oameni. Aceasta este concluzia la care a ajuns, în urma a numeroase studii efectuate în ultimii ani, dr. Robert Lustig, specialist în endocrinologie şi obezitate infantilă,  profesor la Şcoala de Medicină a Universităţii din California, una dintre cele mai prestigioase şcoli de medicină din SUA. 

Să nu ne pierdem gustul drept și bun pentru fructe și alimente naturale, să nu ne pierdem bunul simț pentru firesc și să căutăm cu disperare tot ce-i nefiresc.

Copilul crescut cu produse ce conțin zahăr rafinat și aditivii – napolitane/biscuiți/ciocolată/bomboane/fulgi de cereale, ce greu îi va fi să mai recunoscă gustul simplu al fructului plin de viață! Îl va respinge, gustul său fiindu-i pervertit, odată deprins cu dulciurile din comerți pline de aditivi și zahăr procesat. Dar, vezi tu, în timp, se pervertește și gândirea, se pierde claritatea minții și, asta-i tragedia!

Felul în care mâncarea pe care o aleg, mă construiește și-mi hrănește viziunea pentru mai târziu. 

Nu e doar despre mâncare, este mult mai mult…

Nu este vorba doar despre #nosugar, este mult mai mult de atât:

  • atenția asupra unui nou obiectiv 
  • atenția asupra ta
  • schimbarea percepției
  • dezvolatrea autocontrolului
  • creșterea creativității
  • bucuria de a te conecta cu ceilalți
  • bucuria de a descoperi ceva frumos în ceilalți
  • descoperirea gustului simplu, firesc
  • echilibru, în mai multe arii ale vieții
  • inspirație pentru cei din jur
  • disciplină
  • un nou stil de viață

”Atunci când te simți fantastic de bine, forța câmpului tău magnetic creează în jurul tău un scut impenetrabil, pe care nicio vibrație negativă nu-l mai poate străpunge.” Rhonda Byrne

Cu ce înlocuim zahărul rafinat și care sunt sursele bune de carbohidrați?

Dieta ta, ce reprezină modul de hrană și de viață, are nevoie de glucide, are nevoie de sursa naturală. Consumul de carbohidrați asigură organismului energia necesară pentru desfășurarea activităților zilnice. Aceștia și-au căpătat o reputație proastă însă, este important de menționat că cei simpli, da,  pot afecta silueta și pot favoriza problemele de sănătate în timp. Zaharurile simple și glucidele rafinate fac parte din categoria carbohidraților simpli, care nu sunt recomandați, mai ales dacă se dorește un corp armonios, un creier sănătos și o viață plină cu energie bună!

Total despre carbohidrați găsești AICI

Despre schimbare…

Cum reușim să integrăm o nouă adaptare, disciplină sau deprindere? ”Am început și am eșuat. Am început din nou, a fost la fel. Apoi, cred că a devenit un obicei, să încerc fără să am parcă nici o șansă, niciodată nu am reușit…” Este important să pornim, apoi pașii firești sunt: 

  • repetiția; 
  • obișnuința; 
  • disponibilitatea de a fi supus unui efort. Aceasta este rețeta! Indiferent unde ești pe calea vieții, amintește-ți un lucru esențial: nu lăsa durerea unui trecut imperfect să constituie o piedică în fața unui nou obiectiv ce-ți poate aduce o schimbare mult râvnită și un viitor fantastic. 

Schimbarea obiceiurilor alimentare înseamnă să observi ce mănânci, de ce, când și cum faci asta. Abia mai apoi să începi să faci mici ajustări, care să fie de durată. Fii cu ochii pe tine! 

Schimbarea cere un angajament, pe care dacă ai curaj să-l iei în fața mai multor oameni, ai șanse în plus să reușești. Iar monitorizarea lui, individual sau într-un grup, accelerează ritmul spre victorie. 

Schimbarea obișnuințelor nu este un sprint, este un maraton. Cea mai potrivită abordare este aceea a dimineții, în fiecare dintre dimineți te trezești și ești mereu același, cu excepția unei mici schimbări, pe care o repeți în fiecare zi. 

Lasă timpul să facă schimbarea, tu fii doar atent la tine și bucuros de proces.

 

#jurnalfarazahar

#30daysNOsugar

#împreună

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *