Uleiul de masline


Nu va feriti de el pentru ca nu ingrasa! Dimpotriva, va fereste de colesterol si va protejeaza impotriva bolilor de inima!

Uleiul de masline si efectele sale asupra organismului au atras atentia americanilor inca din anii´50, cand s-a relationat incidenta scazuta a bolilor cardiovasculare din tarile mediteraneene cu consumul de grasimi provenite din uleiul de masline.

S-a elaborat astfel una dintre primele teze care sunt valabile pana in ziua de astazi, in care se demonstreaza legatura intre tipul grasimilor consumate si gradul de obezitate si mortalitate a populatiei, punandu-se accentul pe efectul pozitiv pe care il are uleiul de masline. El actioneaza ca regulator al presiunii arteriale, scade nivelul colesterolului, al trigliceridelor, controleaza nivelul glucozei in sange si poate fi un protector chiar si in anumite tipuri de cancer.

Acidul oleic prezent in uleiul de masline creste colesterolul bun (HDL), transportand colesterolul rau (LDL) spre ficat pentru a fi eliminat. Reduce astfel riscul de infarct sau al altor afectiuni arteriale, fiind si un aliat al aparatului digestiv, al pielii, prin efectul sau cicatrizant si tonic, al sistemului endocrin si nu in utimul rand al sistemului osos, prin stimularea absorbtiei calciului si al mineralelor in organism.

 

Uleiul de masline contine si vitamina E, care, prin efectul sau antioxidant este recomandat tuturor, mai ales copiilor si batranilor.

Garantia calitatii uleiului de masline pe care il cumparati este eticheta “Virgen Extra” cu o aciditate de maximum 0.8%. Prin aceste doua cuvinte va asigurati de autenticitatea proprietatilor sale, de modul de elaborare la temperaturi predeterminate, de faptul ca maslinele nu au suferit alt tratament in afara de curatare, decantare, centrifugare si filtrare si ca nu a fost reamestecat cu alte uleiuri de calitate inferioara.

 

Valoarea calorica este de 120 kcal/lingura sau 899 Kcal/100g. Introduceti-l in dieta la fiecare masa ca dressing pentru salate si paste si, daca este posibil si in procesul de elaborare al mancarurilor zilnice.

Atentie insa, niciodata nu gatiti, adica nu prajiti cu ulei de masline. Este recomandat, pastrandu-si toate proprietatile de care va vorbeam, doar in stare naturala, obtinut prin presare la rece. Uleiul trebuie sa fie extravirgin, iar daca vreti sa faceti un test al calitatii lui, lasati o lingurita de ulei imbibata intr-un servetel, o zi, apoi simtiti mirosul. Acesta ar trebiu sa fie unul natural, de masline.

Bucurati-va de salate bogate, imbibate cu ulei de masline…sunt delicoase!

Sa aveti pofta si sa fiti sanatosi!

Lavinia

Sursa Aici

1 răspunde

Urmăritori & Pingbacks

  1. […] atunci cand este gata, poate fi adaugat si ulei, de buna calitate. Recomand, in schimb, consumul de ulei de masline, intotdeauna extravirgin, sa fie folosit din plin in salate; uleiul de nuca de cocos, deosebit de […]

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *