Vitamina C, din nou!

Ti-ai pus vreodata intrebarea daca ai destula vitamina C in farfurie? Te-ai intrebat vreodata daca esti deficient in Vitamina C? Cea mai cunoscuta boala atribuita in mod direct deficientei devitamina C este scorbutul. Scorbutul este o boala de care sufereau in numere mari navigatorii si care se manifesta prin stari de oboseala si letargie, o boala care afecteaza oasele si puterea muschilor si “infunda ” sistemul imunitar. De multe ori, acum 200-300 de ani rezultatul acestei boli pentru navigatori era chiar moartea.

Unii experti in nutritie considera ca scorbutul este de fapt o manifestare  a acidozei, aciditate extrema sau un Ph scazut. O astfel de conditie da nastere la o serie mare de probleme de sanatate si boli precum cancerul. Datorita folosirii citricelor stramosii nostrii au invatat ca scorbutul se poate trata usor sau mai simplu , se poate preveni. Desi la vremea respectiva nu se stia exact ce era in citrice de facea boala sa dispara, se spune ca olandezii sunt cei care invatasera acest “truc” din una din coloniile lor unde bastinasii foloseau citrice cand calatoreau pentru perioade indelungate pe ape.

Cu toate astea, gasim scorbut si in ziua de azi. Datorita dietelor lor nesanatoase chiar bulimice, multi tineri ajung sa fie anorexici. Astfel s-a observat in ultimii ani o crestere a scorbutului printre adolescenti. Scorbutul poate afecta de asemenea cu usurinta alcoolicii sau oamenii in varsta a caror abilitate de a asimila vitamina C a fost dimininuata in timp datorita dietei nesanatoase si a medicamentelor in exces.

Un fapt foarte interesant este ca majoritatea animalelor isi pot produce in corpul lor propria vitamina C. Acesta este si motivul pentru care animalele se pot recupera asa de repede dupa o rana. Omul, si primatele in general, alaturi de porcusorul de Guineea , o anumita specie de liliac si inca cateva pasari, nu dispun de aceasta abilitate. Gena responsabila pentru fabricarea vitaminei C lipseste.

Nu se stie exact de ce omului ii lipseste capacitatea de a fabrica vitamina C dar se presupune ca desi odata ar fi avut aceasta abilitate, datorita zonelor tropicale in care traia si care erau pline de fructe si plante incarcate de vitamina C, la un moment dat , datorita unei asa mari cantitati de vitamina C in dieta , corpul a zis, “gata , eu nu mai fabric vitamina C. Ce rost are sa economisesc energie pentru ceva ce vine in cantitati mari din alimente?”. O fi asa , nu o fi ?!!!, important este ca de data asta suntem inferiori animalelor.

Insa, avem norocul ca Dumnezeu sa ne fi oferit o pleiada de alimente pline de vitamina C si pe deasupra si deosebit de gustoase. Asa ca tot raul spre bine.

Semne initiale ale unei deficiente de vitamina C

(1) Energie  si putere scazuta si depresie.

(2) Pierderea in greutate si oase slabite.

(3) Gingii sangerande, dinti subrezi sau gingivita. Acesta este un semn clar ce ne arata ca , colagenul necesar pentru constructie si intretinere se deterioreaza. Vitamina C este vitala pentru colagen.

(4) Schimbari rapide in starea de spirit, iritabilitate.

(5) Rani care apar foarte usor si care se vindeca foarte greu.

(6) Parul uscat este de asemena un bun indicator al lipsei de vitamina C.

(7) Durerea cronica a ligamentelor si a incheieturilor sunt alte semne importante ale deficientei de vitamina C. Starea se poate agrava in asa fel incat sa se produca sangerari in interiorul incheieturilor rezultand in dureri cumplite.

(8) Anemia este un alt semn posibil de deficienta de vitamina C.

(9) O scadere evidenta a rezistentei organismului si a sistemului imunitar, daca racesti des, este posibil ca nivelele de vitamina C sa fie epuizate. .

Vitamina C este insa mult mai mult decat o substanta care impiedica aparitia unor boli. Vitamina C este una dintre cele mai importante substante din corp.

Pe langa faptul ca este un puternic antioxidant, vitamina C este un cofactor enzimatic pentru biosinteza a numeroase biochimicale importante.

Vitamina C indeplineste numeroase functii fiziologice in corpul omului . Aceste functii includ printre altele: sintetizarea colagenului, a carnitinei si a neurotransmitatorilor. Sinetizarea si catabolizarea tirosinei. In timpul biosintezei vitamina C  doneaza electroni si previne oxidarea pentru a mentine atomii de fier si cupru in starile lor reduse.

In mod normal , recomandarea este de a consuma 90 mg de vitamina C in fiecare zi. Aceasta este o cantitate extrem de usor de obtinut din alimente crude si proaspete. Sa nu ne asteptam sa obtinem vitamina C din alimente gatite. Se stie foarte bine ca este o vitamina extrem de delicata, sensibila atat la caldura dar si la lumina, aer si apa.

Exista insa si teoria precum oamenii au nevoie de cantitati mult mai mari de vitamina C. Chimistul si cercetatorul de renume Linus Pauling, detinator a doua premii Nobel (singurul om care detine doua premii Nobel “neimpartite”), este cel care a mediatizat cel mai mult prin lucrarile sale vitamina C. Acesta recomanda o cantitate intre 6000 si 18.000 de mg de vitamina C pe zi.  Dupa spusele sale , aceasta ar fi o doza de prevenire a bolilor de inima. Binenteles ca o asemenea doza nu trebuie luata toata odata ci impartita cam in 4 parti in timpul zilei , cu o doza mai maricica chiar inainte de culcare. Se spune despre el ca pana in ziua in care a murit, la 93 de ani,  lua 18000 de grame de vitamina C/zi.

In multe alte cazuri vitamina C a fost folosita ca si doza terpeutica in vindecarea unor afectiune grave precum cancerul si tot felul de tumori. In alte situatii precum in vestitul caz al fermierului din Noua Zeelanda : Miracole de vindecare prin simpla suplimentare a vitaminei C, vitamina C a facut diferenta dintre viata si moarte atunci cand nimeni nu mai avea nici o speranta.

Asa ca dragi prieteni , nu ignorati aceasta delicata vitamina, consumati cat mai multe alimente crude, citrice dar mai ales verdeturi. Patrunjelul este recunoscut pentru resursele sale mari de vitamina C precum si fructele de padure.  Iar daca aveti unul dintre simptomele de mai sus suplimentati rapid cu alimente bogate in vitamina C! Si inca un mic secret, vitamina C se asimileaza reciproc foarte bine cu MSM, care este si un potentator pentru alti nutrienti importanti.

Sursa articol Viata in verde viu

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *