10 alimente bune pentru activitatea cerebrala

Se spune ca, de la nestere si apoi tot restul vietii creierul este in permanenta activ. Intr-un fel sau altul le face pe toate, asa ca are nevoie de putin ajutor. Cea mai buna cale este   o alimentatia care sa sustina uriasul efort pe care il face in fiecare moment. Urias, pe bune! Asa ca, iata lista celor 10 alimente excelente pentru creier. Creierul o sa-ti spuna ”sarut-mana pentru masa!” si o sa functioneze ‘focus’, ceea ce este este evident cea mai buna rasplata.

Sfecla rosie, aliat al sanatatii! Cercetatorii de la Universitatea Wake Forest spun ca nitratii naturali din sfecla rosie cresc circulatia sanguina catre creier, astfel incat sa fie imbunatatite functiile cerebrale.

Salvia – este recomandat sa consumam aceasta planta aromata! Un studiu publicat recent a probat faptul ca adultii care au consumat extract de salvie si-au imbunatatit radical performantele cognitive. Salvia contine substante care stimuleaza viteza de treansmitere a informatiilor si stimuleaza sinteze de neurotransmitatori, in mod natural. Pune,  putina salvie in mancare sau consumă ceaiul de slavie, este excelent!

Ceaiul mate are efect similar cafeinei, fara nici unul din efectele secundare ale acesteia din urma, mai ales in cazul celor care exagereaza in ceea ce priveste cantitatea de cafea. Frunzele de mate – aceasta planta din America de Sud creste capacitatea de concentrare si este o foarte buna sursa de energie pentru creier.

Sardinele. Daca vrei sa excelezi la serviciu, ia-ti pentru pauza de pranz sardine, acestea fiind pline de omega 3 care imbunatatesc felul in care neurotransmitatorii comunica si mentin concentrarea mentala.

Ouale sunt o sursa de colina, un precursor al acetilcolinei, neurotransmitatorul care este implicat in mentinerea unei bune memorii.

Ovazul, caruia nu degeba ii suntem noi fani declarati, este una din cele mai bune surse de carbohidrati, acesta fiind nutrientul  pentru o buna activitate cerebrala. Un nivel foarte scazut al carbohidratilor in sange determina o incetinire a functiilor cerebrale. Ovazul este una una din cerealele care ofera proportia optima intre carbohidrati, fibre si minerale, astfel ca poate fi un combustibil perfect. Ideal este sa mananci ovazul la micul dejun și nu la altă masă din zi.

Lintea sa fie permanent in dieta noastra! Contine mult acid folic, usor asimilat de organism, care creste puterea de concentrare si memorare. In plus, scade nivelul aminoacizilor care ar putea sa impiedice buna functionare a creierului. Lintea aduce si doze mari de vitamine din grupul B, vitamine esentiale pentru buna functionarea a celulei nervoase.

Semintele de in sunt una din cele mai bune surse de acid alpha-linolenic, nutrient care imbunatateste activitatea cortexului cerebral. Este suficienta o lingurita de seminte de in pe zi pentru rezultate maxima. Adauga seminte de in in iaurt si atunci cand iti faci un smoothie. (poți inlocui semintele de in cu cele de chia!)

Nucile. Oamenii de stiinta de la Universitatea Tufts din Boston au descoperit ca o dieta bogata in nuci poate imbunatati performantele mentale. Acestea contin antioxidanti si omega-3 care au capacitatea de stimula capacitatea creierului.

Spanacul si alte vegatale – Specialistii de la Harvard afirma ca persoanele care au mancat cele mai multe legume  cu frunze verzi, mai ales  spanacul, dar si legume crucifere (broccoli si conopida), au avut un ritm al declinului cognitiv dupa varsta de 60 de ani mult mai lent, comparativ cu persoanele care au mancat mai putine legume…

Regula spune sa combini oarcare doua- trei din aceste alimente pentru creier, in meniul tau din fiecare zi, pentru a avea o minte „FOCUS”!

Sursa articol Aici

Pentru activitate cerebrala buna avem nevoie de glucoza, acesta fiind combustibilul cerebral, si mai avem nevoie de omega3, esential in buna desfasurare ale activitatii creierului nostru. Recomand multe fructe si legume proaspete si in permanenta sa aveti in alimentatia voastra aport de omega3.

Sanatate si prosperitate!

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *