2 obiceiuri care mi-au schimbat viața

Acum 3 ani, în 2016, participând la o conferință susținută de Andy Sekely la Timișoara, una dintre informațiile primite atunci suna cam așa: scrie în fiecare zi, timp de minim 21 de zile, 10 dorințe/gânduri despre ce ai dori să se întâmple/să realizezi în viața ta. Am început chiar în acea seară. Printre cele 10 gânduri, unul era legat de un viciu născut în urmă cu 7 ani, pentru care eram într-un conflict intens cu mine. Am scris că vreau să mă eliberez de acest obicei, pentru totdeauna. Am scris mai mult de 21 de zile, nu m-am oprit, mă simțeam bine, conștientizând ce-mi doresc cu adevărat de la mine, de la viață. După 40 de zile, într-un context de schimbare apărut, am constatat că mă eliberasem de acel viciu purtat în spate, ani de zile… A fost uimitor! Am continuat să scriu, am permanent un jurnal în care scriu. Uneori scriu 10 recunoștințe din ziua respectivă, alteroi scriu gânduri și, mai nou, scriu 10 lucruri care au mers bine în ziua respectivă. Scriu ce mi-a ieșit bine, ca să-mi cresc încrederea în mine. Jurnal am avut în adolescență, pe când omul se spune că se află în plin proces de evoluție. Îmi place să cred că așa suntem provocați să fim permanent, aceasta înseamnă viață și împlinire personală. Sunt recunoscătoare! Iată ce spune celebrul Robin S. Sharma despre acest obicei:

”Scrisul în jurnal îmi permitea să gândesc pe hărtie, apoi să ies din mine însumi și să-mi evaluez obiectiv gândurile și acțiunile. Scrisul în jurnal îmi oferea șansa de a mă gândi cu adevărat la calitatea gândirii mele.”

Lucrez permanent cu jurnal, pacienților mei din cabinet le sugerez să folosească acest instrument în vederea măsurării progresului personal. Atunci când vrei să slăbești, de exemplu, faptul că scrii într-un jurnal alimentar tot ce mânănci peste zi, poate aduce mult mai repede conștientizarea că ai mâncat mult prea mult sau ai anumite carențe în alegerile nutriționale. Corectezi mult mai ușor, înveți mult mai ușor!

Atunci când am în consiliere persoane într-o stare psiho-emoțională ce are nevoie de schimbare, cel mai simplu mod de la care se pot face transformări spre bine este îndemnul de a scrie într-un jurnal toate gândurile care-ți trec prin minte dimineața, la trezire. Aceasta este una dintre metodele practicate de oameni celebri din zilele noastre, atunci când se urmărește obținerea performanțelor din diferite arii ale vieții.

Ia-ți un caiet drăguț și începe să scrii despre tine. Vei vedea că transpunând în cuvinte scrise, totul începe să aibe o altă claritate. Vei descoperi singur ce ai de făcut, vei vedea mai clar care sunt valorile tale și ce poți face pentru a progresa, indiferent în ce direcție dorești să se întâmple acest lucru. Mult succes!

Ziua de VINERI – ziua de APĂ

În urmă cu doi și jumătate, cititnd mult despre intermittent fasting și corelând această practică cu postul din cultura creștină, mi-am propus să trăiesc altfel ziua de vineri. Provocarea – pentru că așa a fost la început -, a fost să beau doar apă, de joi seara până sâmbătă dimineața. Nu a fost ușor, m-am luptat cu tot felul de intrigi ale minții, care-și dorea parcă să mă saboteze permanent. Am rezistat, conectându-mă permanent la credință. Prin această combinație rațională plecată din cercetarea și dorința de experimentare a postului intemritent, alături de dorința de ascedere la inteligebța spirituală, a fost de mare ajutor. Am înțeles că ar putea fi o practică benefică nu doar pentru corp, mult îmbunătățindu-se claritatea minții și capacitatea de ascedere în credință. A fost nevoie de mai bine de 3 luni să integrez acest obicei și mai bine de un an jumătate să-l fac a fi parte din mine, cum se spune. 

Ce mi-a adus aceasta? 

Am realizat că, o gură de apă proaspătă poate fi cea mai înaltă treaptă în procesul de educare a simțurilor. Lucrul cel mai important de unde pleacă practică și pătrunderea spirituală este legată de disciplină și de mâncare. Am început să prețuiesc complet diferit o gură de apă sau o îmbucătură de mâncare. 

De ce recomand această practică pacienților mei, odată ce stăpânesc conștient actul de nutriție? 

Pentru că avem nevoie de un repaus nutrițonal, avem nevoie să lăsăm flora bacteriană să se regenereze; pentru că se îmbunătățește răspunsul corpului la insulină – hormonul care menține nivelul optim de glucoză din sânge; pentru că restricțiile calorice au fost asociate cu încetinirea procesului de îmbătrânire și, implicit, reducerea riscului de boli cardiovasculare și diabet. Studii actuale vorbesc despre gena longevității, genă ce se activează atunci când suntem flămânzi! Este uimitor, nu-i așa? Însă, poate ce a contat cel mai mult pentru mine a fost o nouă convingerea dobândită: odată ce aduci o schimbare profundă în corp, mintea, emoțiile și relațiile cu cei din jur se transformă. Trăiesc cu mai multă recunoștință, trăiesc mai bine!

Toate cele citite aici, să-ți fie de bună inspirație!

2 raspunsuri
  1. Elena Pascali
    Elena Pascali says:

    Draga Lavinia,
    Am aplicat îndemnul tau de la 6C de a maca legume coapte. Asa ca am copt morcovi, sfecla roșie, dovlecel, păstârnac, țelina, apoi smbsfaufat oțet balsamic, nuci, pătrunjel verde si ulei din semințe de struguri. A iesit ceva MI-NU-NAT!
    MULTUMESC!
    In plus, mesajele tale de pe site ma înoira si îndeamnă sa trăiau obiceiuri folositoare (postul de vineri, scrisul in jurnal. Inca odată multumesc!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *