7 căi de întreținere a sistemului imunitar

În aceste vremuri, cu toții suntem preocupați asupra unui nivel de energie constant și un sistem imunitar care să lucreze la o intensitate eficientă. Ne ferim de viruși, conștient sau inconștient, iar sistemul imunitar este cel invocat în discuțiile asupra prevenției, în general. Mai mult ca nicicând, iată, iarna este vremea așezărilor sufletești, al interiorizării și introspecțiilor, spre creștere și o mai bună înțelegere a vieții. Vine cea mai frumoasă perioadă din an, vine zăpada cu vremea rece, să ne odihnim și să ne deschidem sufletele, să lăsăm iubirea și căldura sufletească printre noi… Și, șapte îndemnuri prezente aici, venite să susțină claritatea acțiunilor, precum și nivelul unei sănătăți optime.

 1. Gestionează stresul. Învață și practică zilnic meditația sau orice altă tehnică de relaxare. Stai în liniște cinci minute cu tine, să vezi ce mai e prin mintea sau prin inima ta!Emoțiile care și-au făcut de cap până acum, iată, au nevoie să fie gestionate matur. Cel mai rapid mod de prăbușire a nivelului optim imunitar este o ceartă zdravănă cu cineva, iar cascada emoțională dintr-o astfel de situație este un garant al unei imunități fragile, ore bune înainte. Știți care este factorul perturbator al sistemului nostru imunitar, cel ce pune în mare pericol starea generală de sănătate? Ei bine, este vorba despre gestionarea emoțională! Fii atent la emoțiile tale, caută echilibrul, acesta aduce și în interior o imunitate eficientă.

2. Mănânca bine și alege bine! Alege fructele proaspete, citricele sunt vedetele vremii! Caută legumele, acum cu precădere rădăcinoasele și varza, precum și cerealele integrale. Bucură-te zilnic de o portocală, este plină de nutrienți, de la vitamina C, până la toată gama vitaminelor B, chiar și acid foloc. Limiteaza aportul de carne roșie, alimente prelucrate și carbohidrați rafinați. Lasă produsele cu zahăr rafinat doar pentru zilele de duminică sau sărbătoare. Adică, alegele rar! 

Cei dintre noi cu alegeri conștiente, cei care consumă cel puțin 60% din hrană sub formă crudă în periada de vară, aceștia și-au făcut un depozit de antioxidanți remarcabil și au sistemul imunitar bine pus la punct. Ranjit Chandra, imunolog la Universitatea Carolina de Nord, a efectuat cercetări vreme de 30 de ani pentru găsirea unui regim alimentar care să întărească imunitatea. A observat cum reducerea combativității celulelor imunitare este rezultatul însumat al câtorva factori cu risc major, și anume: stresul, alcoolul în cantități mari, nicotina, sedentarismul și alimentația incorecta. Celulele corpului uman produc în masă substanțe protectoare, dar pentru aceasta au nevoie de sprijin “nutrițional” adecvat.“ 

 

”Dati-mi o eprubeta cu sânge proapsăt recoltat de la o persoană și pot să vă spun exact dacă aceasta consumă o cantitate suficientă de fructe și legume”, afirmă cercetătorul. Dar, hrana nu este singurul factor hotărâtor asupra nivelului și echilibrului imunității noastre… 

 

3. Culcă-te cel târziu la 10:30 p.m. Trezește-te când răsare soarele! Se spune că la răsărit, este momentul nostru de încărcare cu energie cosmică, cea mai bună energie. Nu mă pricep la energii, dar știu sigur că acest moment este unul dintre cele mai frumaose spectacole ale naturii! Un somn odihnitor este rezultatul unei stări bune de sănătate. După parcursul unei zile, cu toate provocările ei, somnul este o necesitate de bază care nu trebuie neglijat, el aduce nenumărate beneficii pentru sănătate şi intelect. O viață cu o longevitate activă, cu un randament mental eficient și un metabolism sănătos sunt direct influențată de calitatea somnului.

4. Fă exerciții fizice în fiecare zi! Adaugă la exercițiile zilnice activități care favorizează flexibilitatea, întărirea mușchilor și a inimii. Activitatea fizică de rutină aduce o stare de bine din punct de vedere psihologic și un echilibru mental excelent. Studii științifice arată cum mișcarea fizică reduce stresul, anxietatea, depresia. O stare psihologică bună, aduce după sine prevenția altor boli – cardiovasculare, diabet, afecțini ale tubului digestiv  -, precum și o viață frumosă.

 5. Razi, zâmbește și molipsește-i și pe cei de lângă tine! Studiile au aratat ca o porție zdravănă de râs îmbunătățește activitatea imunitară pentru 24 de ore. Râsul este, fără îndoială, una dintre cele mai plăcute senzaţii ale noastre ce aduce multiple beneficii sănătăţii. Numeroase studii au concluzionat efectul benefic al râsului. Când râdem, cortexul creierului este activat, eliminând astfel energia negativă din corp. În acest proces se eliberează endorfinele precum şi hormonul numit dopamină, care este legat de stările de linişte şi calm. În acelaşi timp, s-a demonstrat că nivelul de cortizol – hormonul stresului – scade considerabil în timpul râsului. Ce terapie bună, nu-i așa?

6. Lasă-te atins. Masajul stimulează funcționarea sistemului imunitar, te face sa te simți bine, crește numărul de leucocite, scade nivelul de cortizol, apără organismul de boli și ajută sistemul imunitar. Un corp tensionat si stresat produce niveluri periculos de mari de cortizol, hormon care contribuie la îngrășare, insomnie, probleme digestive și dureri de cap. Masajul terapeutic scade nivelul de cortizol din organism, permițându-i acestuia să intre într-o stare de recuperare, declanșând un sentiment durabil de relaxare și o stare de bine, prin eliberarea de endorfine in corp.  Masajul te scapă de mușchii încordați, mărește flexibilitatea fizică și alungă gândurile apăsătoare. Răsfață-te, din când în când…

7. Urmărește lucrurile care te inspiră. Limitează vizionarea programelor și filmelor violente la televizor. Un studiu al Universității Harvard a arătat că vizionarea scenelor violente slăbește imunitatea, în timp ce vizionarea imaginilor plăcute stimulează sistemul imunitar. Alege să te bucuri cu cei dragi de filmele haioase și vesele din aceste vremuri, fă alegeri conștiente în viața ta!

Să vă bucurați mai mult decât să mâncați, să aveți frumusețea pe chip și inimia plină de iubire, toată perioada care vine! Și, multă sănătate, înainte de toate…

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *