Alimente bune în perioade de stres

Suntem ceea ce mancam…

In perioadele de stres, cand aveti mai mult ca oricand nevoie de suportul  glandelor suprarenale, consumati alimente bogate in potasiu, vit C, vit B6,  zinc, magneziu, acid pantotenic. Iata cateva repere:

– Acidul pantotenic exista in cereale, conopida, rosii, galbenus de ou netratat peste o anumita temperatura.

– Vitamina C se geseste in toate vegetalele proaspete, fiind sensibila la fierbere, pierzandu-se in proportie de ~50%. In mod deosebit se gaseste in citrice, patrunjel, varza, rosii, tarhon, castane. Pentru comparatie, aflati ca 100 gr macese sau polen contin 50 mg vit C, adica tot atat cat intr-o lamaie.

– Vitamina B6 se gaseste in: cereale, vegetale verzi, soia, cartof, galbenus, polen.

– Zincul se afla in: cereale(grau, orz, ovaz, porumb), sfecla rosie, varza, spanac, rosii, piersici, polen, portocale.

– Magneziul  gaseste faina integrala de grau, fulgi de ovaz, fasole, mazare, linte, cartofi, ceapa rosie, gulii, hrean, frunze de patrunjel, salata verde, spanac, rosii, varza, castane, banane, nuci.

– Potasiul exista in cereale, fulgi de orez, faina integrala de grau, malai, fasole, mazare, linte, cartofi, dovleac, morcovi, gulii, hrean, napi, frunze de pastarnac, frunze de patrunjel, spanac, telina, morcovi, rosii, , varza cruda si murata, castane, banane, caise, struguri, prune, macese, polen.

Ceaiurile antistres pot ajuta, avand un efect reconfortant, fortifiant și de armonizare a sistemului nervos. Mai mult, contin un ansamblu de oligoelemente, minerale al caror deficit perturba mecanismele fiziologice. Ajută la restabilirea echilibrului energetic si metabolic al organismului.

Reduceti consumul de zahar procesat pana la nivelul de condiment; apoi incercati sa renunati chiar si la acest … condiment!

INTELEPCIUNEA ESTE MAMA SANATATII! PRIMUL PAS SPRE INTELEGEREA ROSTURILOR NOASTRE IN VIATA PAMANTEASCA ESTE ALIMENTATIA!

Bibliografie: Cartea “Favisan – o noua filosofie de viata”, Dr. Virginia Faur.

 

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *