Ce faci în prima oră a dimineții?

Controlează prima oră a dimineții! Modul în care începi dimineața, este modul în care îți setezi psihologic toată ziua. Adică, ai nevoie să știi exact ce faci dimineața, la trezire, chiar dacă asta îți poate părea monoton acum. 

Învață din rutina personală a oamenilor pe care-i admiri și pe care-i consideri de succes. Învață de la ei, citește despre ce vrei să faci și, fă primul pas! Dacă vrei ”să aduci în mușchi” ceea ce citești, trebuie să faci toate acestea! În cărțile lui Tim Ferriss – ”Tools of titans”, ”Tribul mentorilor” -, poți să te inspiri din plin.

Personal, având un control asupra dimineții, îmi cresc încrederea în potențialul personal, cresc stima de sine. Aduc senzația de control asupra propriului destin, cresc stima de sine, iar beneficiile sunt enorme.

Ce poți face concret, în primele minute sau în prima oră a dimineții?

În primul rând, ai nevoie de acest mindset nou, în care primele minute după ce te trezești, sunt … despre tine. Dacă ești la început, propune-ți 10 minute de timp petrecut cu tine. 

”Dacă nu ai 10 minute pentru tine dimineața, nu ai o viață”, spunea Tony Robbins. 

Începe cu 10 minute! Poți urma ritualul lui Tony, în care după 3 minute de respirație conștientă, începe manifestarea recunoștineți. Pentru ce ai putea să fii recunoscător atunci, iar aceasta te pregătește psihologic pentru întreaga zi. Dacă vrei abundență în viața ta, spunea Paul Ferrini, ai nevoie să manifești mai întâi recunoștința. 

Respiră cu geamul deschis, scrie într-un jurnal, meditează sau roagă-te, setează intenția pentru ziua ce tocmai a sosit, fă câteva exerciții de întindere, bea apă… Ia-ți 10 minute, dacă poți chiar 60-90 de minute pentru tine. Citește dintr-o carte, scrie o carte, stai cu tine…

De ce respirație conștientă?

Respirația nu înseamnă doar un proces inconștient, în controlul creierului inferior reptilian. Respirație înseamnă oxigenarea țesuturilor, a creierului, a sângelui, respirația înseamnă însăși viață, suflul ei! Te-ai gândit vreodată la asta? Aș putea continua cu argumentele legate de creșterea imunității, prin schimbarea ph-ului interior, odată cu oxigenarea sângelui, prin toate intenționez să te fac atent asupra unui proces atât de folositor și la îndemână. Căutăm păstrarea sănătății prin tot felul de protocoale complicate și nu descoperim cele firești de folosit și aplicat, atât de simplu și la îndemnâna noastră!

După respirație – care poate fi realizată și prin deschiderea geamului, inspirând și expirând conștient aerul proaspăt al dimineții, sau prin practicarea respirație Wim-Hof, printr-o aplicație pe telefon, găsești mai multe detalii aici -, poți începe un exercițiu de aliniere emoțională. 

Tony vorbește despre practicarea recunoștinței, în fiecare dimineață, preț de câteva minute aduce recunoștință pentru cel puțin 3 persoane, situații, stări sau gânduri din acel moment. Această practică a recunoștinței ne ține departe de frica și furie. Nu poți fi în același timp și recunoscător și să-ți fie frică. Iar, mai mult decât atât, recunoștința este starea din care poți aduce abundența în viața ta. E nevoie de apreciere și recunoaștere a celor ce merg bine și funcționează, ca să poți îmbogăți arsenalul vieții. 

”Fiind recunoscător, atragi abundența în viața ta”, cum spunea Paul Ferrini.

Astăzi, am fost recunoscătoare pentru sănătatea mea și a familiei mele, pentru soarele de dimineață care anunța o zi însorită și pentru oportunitatea de a fi alături de oameni, prin intermediul tehnologiei. Au fost gânduri care au venit, pur și simplu. Lasă-te inspirat, ai să poți înțelege ce scriu aici, doar dacă practici asta, în fiecare zi. 

Practica de a scrie într-un jurnal

Cum mi-a schimbat viața și cum am pornit această practică, găsești aici, într-un articol care intenționez să te inspire, să te facă curios și curajos în practicarea acestui obicei. A scrie într-un jurnal toate gândurile care-ți trec prin minte dimineața, la trezire este una dintre metodele practicate de oameni celebri din zilele noastre, atunci când se urmărește obținerea performanțelor, în diferite arii ale vieții. Tim Ferriss, în cartea sa celebră ”Tools of titans”, are multe exemple de personalități din diverse domenii, care practică acest exercițiu. Gândești, scrii, vezi ce scrii și regândești, toate acestea sunt o formă simplă și absolut revoluționară de a schimba creierul și a-ți controla și coordona viața. 

Exercițiile de streching sau câteva exerciții fizice de bază

Personal, mă ajută enorm în consecvență și disciplina personală. Sportul mă disciplinează și în alte arii ale vieții: hidratarea, dieta, somnul. Exercițiile fizice intense stimulează eliberarea endorfinelor în creier, care ne dau o stare bună și energie, ceea ce înseamnă că sportul practicat dimineața anunță o zi reușită. 

Dopamina, neurotransmițătorul motivației crește, la fel și cantitatea de serotonină, ce aduce starea de bine. Deasemenea, este stimulată activitatea cerebrală, se limpezește mintea, sporește capacitatea de concentrare, dar și creativitatea. Astfel că, antrenamentele de dimineață vor crește randamentul în orice altă actvitate. 

Sportul stimulează procesele neurobiologice de dezvoltare, ”ale măreției”, lungește dimensiunea telomerilor, eliberează corpul de cortizol, eliberrează ATP din interiorul mitocondriilor, pregătindu-te emoțional pentru întreaga zi.

Mai există un factor neurotrofic derivat din creier BDFN, eliberat în timpul exercițiului fizic și transpirației. Ce face acest BDFN? Simplu, stimulează sistemul nervos pentru o zi plină de eficiență și măreție. Repară celulele creierului afectate de factori stresori și accelerează formarea de noi legături interneuronale, pentru a gândi mai bine și a procesa mai bine informațiile. Pe lângă acestea, stimulează procesul de neurogeneză, de care avem cu toții maximă trebuință! 

Este incredibil, avem multe studii care demonstrează legătura dintre eficiența cognitivă și activitatea fizică intensă. Aceasta este una dintre rețetele super eficiente și la îndemăna fiecăruia, nimic sofisticat! Așa am fost construiți…

Datele științifice atestă cea mai ridicată valoarea a cortizolului dimineața, la trezire. Acesta este dușmanul creativității și al geniului interior, este hormonul fricii. Tocmai pentru acest fapt, este bine venită activitatea sportivă care scade nivelul său, sporind creativitatea. 

Tot datorită nivelului crescut de cortizol dimineața, la trezire, nu este recomandată cafeaua! Reglajele hormonale ar fi bine să de desfășoare interior, din exterior să nu intervin decât cu apă, mișcare și respirație. Acestea, cu adevărat ajută! Cafeaua biciuește secreția de cortizol, păstrând-o la un nivel ridicat, unii dintre noi imaginându-și că fac un transfer la nivel cognitiv, dar aceasta nu se întâmplă astfel, la prima oră a dimineții. 

Cafeaua este un stimulent cognitiv excelent, consumată întotdeauna neagră, simplă și la câteva ore după trezire. Dacă faci mișcare fizică, poți să servești cafeaua după 3 ore de la trezire, dacă nu faci mișcare, ar fi bine să treacă 4-5 ore. Sunt multe cercetări legate de cafea, este un obicei întins pe tot globul, era firesc să fie multe discuții în ce o privesc. Culturi diferite, tradiții specifice, ritmuri diferite de viață… Rămâne subiectivă, în opinia mea, având convingerea că nu are ce căuta în primele 3 ore ale dimineții. Pe timpuri, bunicii noștri plecau la muncă ”cu noaptea-n cap”, nu după ce serveau cafeaua. Și, nimeni nu murea de somn!

Ce poți face dimineața, la trezire:

  • 300-600ml de apă plată;
  • respirații conștiente, în fața geamului sau întins pe pat, cu atenția pe respirație;
  • câteva minute de recunoștință, rugăciune, meditație;
  • setarea intenției pentru ziua ce tocmai a început, o practică uimitoare. Poți citi o carte despre asta, scrisă de Dr. Wayne Dyer, ”Puterea intenției” și poți înțelege multe despre acest obicei;
  • scrie într-un jurnal 1-5 minute, despre intenții, dorințe, sau gândurile care-ți trec prin minte chiar atunci;
  • citește dintr-o carte pentru dezvoltarea inteligenței spirituale;
  • citește ceva pentru dezvoltarea inteligenței mentale – asta dacă poți să-ți acorzi mai mult de 10 minute din dimineață. Pentru cei care, primele 60-120 de minute sunt doar pentru ei, pot citi, asculta un podcast, audiobook. Toate acestea te dezvoltă, cresc inspirația și productivitatea ta de peste zi. 

Te poți antrena să obții tot ce îți dorești, poate că ar fi bine și chiar nevoie să știm asta, să ne reamintim! Din fericire, creierul poate fi antrenat să aștepte gratificațiile, să se supună unor nevoințe și presiunii, însă trebuie să acționezi în sintonie cu natura umană, nu împotriva ei. Ai nevoie de un plan, noi obiceiuri și neapărat ”un strop de plăcere” față de obiceiurile care dau rezultate pe termen lung. Nu uita să aduci ”stropul” odată cu realizarea noilor obiceiuri ce susțin realitatea nouă pe care o dorești. 

Am reușit astăzi să mă mobilizez, să realizez ritualul de dimineața propus? Perfect! Mâine dimineața mă pot recompensa cu un croissant la cafea, iar micul meu dejun va fi unul în stil franțuzesc, iată ce bine sună!

https://www.laviniabratu.ro/7139-2/ 

https://www.laviniabratu.ro/2-obiceiuri-care-mi-au-schimbat-viata/

https://www.laviniabratu.ro/jurnalul-personal-de-ce-sa-scriu-intr-un-jurnal/

https://www.youtube.com/watch?v=Mh-FTJLaSUY

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *