DIETĂ de primăvară și post

fusta-tulle-rosu-pana-la-genunchi-tutuDIETĂ de primăvară și…de post!

Piețele sunt pline de verdețuri, primăvara bate la ușă… Este timpul pentru o nouă atitudine de viață, printr-o dietă plină de enzime ce susțin și revigorează starea noastră generală. Vă propun un program de disciplină și de sănătate, doar de 7 zile, să vedem cum ne vom simți după…

LUNI
La trezire – 300-600 ml apă cu ½ lămâie
După 20 minute – un ceai călduț verde sau din urzică, rozmarin (la alegere)
Micul dejun – între 8-9

  • smoothie dintr-o mână de spanac + 3 fructe + 1 linguriță semințe de chia
  • un pumn de semințe crude, printre care și 2 nuci

Ora 11 – o cafea neagră
Prânz – între 13-14

  • 1 supă-cremă crudă din ”ceva verde”, cu o lingură de ulei măsline, ½ linguriță fulgi de drojdie inactivă, 1 lingură de germeni
  • o mâncare de fasole boabe (2 polonice), cu ceapă distuită și boia, și o salată cât cuprnzi în pumn de varză crudă, stropită cu lămâie și puțin ulei de măsline (1/3 linguriță)

Ora 16 – ceai cald din soc și sunătoare
Cina – între 18-19

  • salată mare de crudități, stropită cu ½ lămâie, fulgi de drojdie ½ linguriță, 1 linguriță semințe de chia, 1 linguriță de ulei de măsline. Salata se îmbogățește cu câteva bucățele de soia fiartă bine, timp de 30 minute (o cantitate cât palma de soia fiartă)

MARȚI
La trezire – 300-600 ml apă cu ½ lămâie
După 20 minute – un ceai călduț verde sau din urzică, rozmarin (la alegere)
Micul dejun – între 8-9

  • smoothie dintr-o mână de spanac + 3 fructe + 1 linguriță semințe de chia
  • un pumn de semințe crude, printre care și 2 nuci

Ora 11 – o cafea neagră
Prânz – între 13-14

  • smoothie verde dintr-un castravte, o mână mare de spanac, ½ lămâie, ghimbir (după gust), 1 lingură de semințe de cânepă, 1 măr
  • mâncare de varză cu paste integrale, 1-2 morcovi fierți, drese cu bullion și turmeric

Ora 16 – ceai cald din soc și sunătoare
Cina – între 18-19
– salată mare de crudități, stropită cu ½ lămâie, fulgi de drojdie ½ linguriță, 1 linguriță semințe de chia, 1 linguriță de ulei de măsline. Se adaugă la salată 2 linguri mari de mazăre fiartă.

MIERCURI
La trezire – 300-600 ml apă cu ½ lămâie
După 20 minute – un ceai călduț verde sau din urzică, rozmarin (la alegere)
Micul dejun – între 8-9

  • smoothie dintr-o mână de spanac + 3 fructe + 1 linguriță semințe de chia
  • un pumn de semințe crude, printre care și 2 nuci

Ora 11 – o cafea neagră
Prânz – între 13-14

  • salată de morcov, țelină cu 2 nuci rase și o linguriță de stafide
  • mămăligă ( cât cuprinzi în două palme), cu mâncare ciuperci la grătar sau ciuperci sote, distuite doar cu apă + 3 fire de ceapă verde, tăiate mărunt și așezate pe mămăliga fierbinte.

Ora 16 – un ceai cald urzică, îmbogățit cu zeamă de lămâie
Cina – între 18-19
– salată mare de crudități, stropită cu ½ lămâie, fulgi de drojdie ½ linguriță, 1 linguriță semințe de chia, 1 linguriță de ulei de măsline. Adăugăm la salată, 7 măsline, 1 lingură de semințe de floarea soarelui, 1 lingură de semințe de cânepă.

JOI
La trezire – 300-600 ml apă cu ½ lămâie
După 20 minute – un ceai călduț verde sau din urzică, rozmarin (la alegere)
Micul dejun – între 8-9

  • smoothie dintr-o mână de spanac + 3 fructe + 1 linguriță semințe de chia
  • un pumn de semințe crude, printre care și 2 nuci

Ora 11 – o cafea neagră
Prânz – între 13-14

  • supă cremă crudă de avocado, cu usturoi și germeni ( 1 lingură)
  • cartofi fierți (2-3 buc) cu ceapă verde (cu tot cu partea verde!), 5 măsline – să domine culoarea verde în farfurie!!!

Ora 16 – un ceai mare de mușețel, îmbogățit cu zeamă de lămâie
Cina – între 18-19

  • salată mare de crudități, la care se adugă 2 linguri mari de fasole roșie

VINERI
La trezire – 300-600 ml apă cu ½ lămâie
După 20 minute – un ceai călduț verde sau din urzică, rozmarin (la alegere)
Micul dejun – între 8-9

  • smoothie dintr-o mână de spanac + 3 fructe + 1 linguriță de semințe de chia
  • un pumn de semințe crude, printre care și 2 nuci

Ora 11 – o cafea neagră
Prânz – între 13-14

  • – 1 supă-cremă crudă din ”ceva verde”, cu o lingură de ulei măsline, ½ linguriță fulgi de drojdie inactivă, 1 lingură de germeni
  • 2 morcovi fierți, 1 țelină fiartă, 1 sfeclă roșie fiartă, toate tăiate pe farfurie, stropite cu ulei de măsline, fulgi de drojdie (1 linguriță), semințe de chia (1 linguriță)

Ora 16 – un ceai mare de roiniță, îmbogățit cu zeamă de lămâie
Cina – între 18-19
– ceapă verde, ridichi, leurdă, morcov ras – stropite cu ½ lămâie, fulgi de drojdie ½ linguriță, linguriță de ulei de măsline
– supă cremă de linte, cu o lingură de germeni deasupra

SÂMBĂTĂ
La trezire – 300-600 ml apă cu ½ lămâie
După 20 minute – un ceai călduț verde sau din urzică, rozmarin (la alegere)
Micul dejun – între 8-9

  • smoothie dintr-o mână de spanac + 3 fructe + 1 linguriță semințe de chia
  • un pumn de semințe crude, printre care și 2 nuci

Ora 11 – o cafea neagră
Prânz – între 13-14

  • supă cremă de sparanghel sau broccoli, de preferat crudă
  • ciuperci pleurotus, fierte în sucul propriu, adăugată multă ceapă verde și leurdă, după gust ( cât ți cu 2 pumni) + mămăligă caldă, 2 cupe

Ora 16 – un ceai mare de soc, îmbogățit cu zeamă de lămâie
Cina – între 18-19

  • broccolii stropit cu mujdei de usturoi și ulei de măsline+ ceapă verde + ceapă roșie, ardei roșu la gătar

DUMINICĂ
La trezire – 300-600 ml apă cu ½ lămâie
După 20 minute – un ceai călduț verde sau din urzică, rozmarin (la alegere)
Micul dejun – între 8-9

  • smoothie dintr-o mână de spanac + 3 fructe + 1 linguriță semințe de chia
  • un pumn de semințe crude, printre care și 2 nuci

Ora 11 – o cafea neagră
Prânz – între 13-14

  • salată ridichi, morcov, țelină, ceapă verde
  • spanac fiert (2 pumni mari), stropit cu ulei de măsline și ½ lingură de fulgi de drojdie + 1 lingură de semințe de dovleac, 2 morcovi fierți, tăiați cubulețe.

Ora 16 – un ceai mare de soc, îmbogățit cu zeamă de lămâie
Cina – între 18-19

  • humus cu multă lămâie și o salată mare din pătrunjel verde (vezi rețeta de la restaurantele cu specific arăbesc!)

7 zile de post sau 7 zile de dietă vegetariană!
Mai bine, să-i spunem 7 zile de disciplină și de bucurie a unei hrane vii, sănătoase, venite să ne aducă frumusețe formelor și bucurie sufletului. Să fie de folos! 

 

Articol scris și publicat pe timisoreni.ro

2 raspunsuri

Urmăritori & Pingbacks

  1. […] ați urmat prima mea ”dieta de post și primăvară”, cea pe care o scriu pentru a doua săptămână este puțin mai categorică în disciplină […]

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns la Delia Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *