După 12 zile fără gluten mă simt .. carnivoră!

Nu te speria, e o tendință, dar nu intenționez să mă las! Sunt atentă să văd ce-mi născocește mintea și ce-mi spune corpul… Nu e ușor, nimic de zis… Dar e un antrenament despre viață, ce mi-l asum conștient! Atât cât pot eu, acum…

Pentru a scoate rapid și eficient glutenul din alimentație, poate că ar fi bine să pornești cu aceste câteva îndemnuri, simple și de folos. Mă bazez pe ce spun acum și am curaj să-ți scriu despre aceasta lucruri, pentru că am trecut de primele 12 zile fără gluten… Slavă lui Dumnezeu! Astfel că, acum pot scrie despre asta, din experiența mea. Să te bucure și să-ți fie de folos!

Cum să elimini eficient glutenul din alimentație?

Pașii de parcurs, într-o schimbare semnificativă, pentru oricare dintre noi:

  1. În primul rând, am găsit o comunitate de oameni care mi-au dat curaj și m-au mobilizat să pornesc. Mulțumesc oameni dragi, vouă, celor din pe grupul #dietetica!
  2. Am căutat o carte (tu ai articolele despre gluten de pe site!), am căutat articolele de specialitate și m-am informat, cât am putut de bine. Toate acestea le-am publicat, să pornim la drum organizat și informat!
  3. Am scos produsele cu gluten, fără să am intenția de a înlocui aceste produse cu altele, ”fără gluten”. Pur și simplu mi-am ascultat corpul, am vrut mult de tot să văd ce nevoi am, ce pofte am, în locul produselor cu gluten ce formă de energie caut și cum pot să mi-o satisfac.
  4. Am căutat să privesc toate etichetele produselor. Dobândește reflexul de a citi etichetele și tu, vei afla astfel dacă un produs anume conține gluten – urme de gluten, alte e-uri și produși chimici -, sau dacă poate fi cumpărat și te simți în siguranță consumându-l.
  5. Am aflat de la o prietenă că putem comanda produse fără gluten online. Una dintre cele mai simple metode prin care poți și tu să elimini glutenul din alimentate este să găsești un magazin online, care pune la dispoziție o gamă variată de alimente din această categorie. În felul acesta poți evita confuzia de la rafturile din market și nu mai trebuie să pierzi mult timp citind etichetele de pe produse. Eu, să știi că insist oricum să dobândești acest obicei de viață conștientă: a citit etichetele produselor! Dar, specific acum acestei provocări, poți să găsești tot ce îți trebuie într-un singur loc, on-line. Pentru mine nu a fost o opțiune, așa cum ți-am spus, nu am căutat înlocuirea produselor fără gluten, am căutat în primul rând o reconectare cu corpul, prin atenția asupra mea. 
  6. Am mers mai des în piața producătorilor locali și am cumpărat mai multe legume și fructe. Mă bucur de sezonul frunzelor kale, de căpșuni – fiecare sezon are bunătățile sale!
  7. Am consumat mai multă proteină, chiar proteină de origine animală. Pentru că alerg la câteva zile, mi-am îngăduit în perioada dintre Sfintele Paști și Sfintele Rusalii să consum astfel de produse pe care în restul anului nu le accesez. Îți reamintesc că foarte multe alimente nu au gluten – fructele și legumele proaspete, leguminoasele, rădăcinoasele, carnea, ouăle, brânza și alte lactate similare nu au gluten, deci le poți include pe post de alimente de bază în dieta ta, în această provocare. 
  8. În casa noastră, copila mea consumă pâine din hrișcă de ani buni, astfel că, am suplimentat comanda, de la 1pâine/săptămână, la 2 pâini. Am implicat și pe soțul în provocare, astfel că, consumăm cu toții pâine din hrișcă, atunci când simțim nevoia de pâine.
  9. Fără produse ce nu conțin gluten, n-am de gând nici pe viitor să introduc în dietă produse ce conțin amidon, de orice proveniență, ori altceva… ”Nu o schimb pe Tanda cu Manda”, cum zice vorba populară! Dacă vreau paste, iau paste din mazăre, hrișcă, linte sau orez. Iar alte prăjiturile sau covrigei, dacă chiar îmi doresc, îi înlocuiesc cu nuci și semințe crude.
  10. Am fost invitată la masă, în familie, cu oameni dragi alături. Era prima duminică din provocare și aveam un sărbătorit în familie. M-am bucurat de revederea celor dragi și de moment, în sine. Am mâncat ce era pe masă, m-am simțiți bine, a fost minunat. Slavă lui Dumnezeu! La tort, mi-am zis categoric că nu consum, nici dacă e fără zahăr, cum e obiceiul la noi în familie. Și, gândind astfel, m-a cutremurat un alt gând: luasem o jumătate de felie de pâine artizanală prăjită, chiar la început de masă, cu salată de vinete. Culmea, mi-am amintit după vreo 2 ore despre asta… Ce era să fac? Mi-am asumat neglijența, pornind mai departe la drum. Fără reproșuri, cu atenția mai mare asupra mea. Și atât! 

Așa te îndemn acum și pe tine, să te pornești atent, cu drag, mai departe la drum! Să ne ajute Bunul Dumnezeu în toate! 

#putereadeareușiîmpreună

#30DaysGlutenFree

#goodheart
0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *