Efecte posibile ale consumului de grâu actual asupra stării de bine

Povestea grâului ce creștea acum 10.000 de ani, recoltat manual de pe câmpurile sălbatice, este una destul de șifonată astăzi. Imaginea grânelor pe care le aveau în buzunare războinicii antichității, pentru a avea energie și a rezista vremurilor, astăzi este cu totul transformată. Nimic din ce a fost nu se regăsește în produsele de panificație și patiserie de azi nu este asemeni speciei eikorn, multe rafinări și transformări suferind în timp. 

Cultivarea grâului a fost supusă cerințelor diferite ale vremurilor. Geneticienii actuali nu și-au propus să genereze plante noi numai cu scopul de a crește producția la hectar, ci și cu acela de a produce plante cu proprietăți care să le permită crearea rafinatelor produse moderne din industria de panificație și patiserie.

Medicul William Davis, în cartea sa bestseller New York Times, încearcă să demonstreze, după cum și afirmă că, ”cea mai populară cereală a lumii a devenit în anii din urmă cel mai distructiv ingredient din dieta noastră alimentară.”

Documentate științific, efectele consumului de grâu actual asupra oamenilor, pot fi neașteptate:

  • Expunerea creierului la așa numitele exorfine  (opusul endorfinelor – hormonii stării de bine generate de corp);
  • Creșterea apetitului și depunerea de țesut adipos în jurul taliei;
  • Un conținut crescut al glicemiei – nivelul zahărului din sânge, ce declanșează un ciclu al sațietății, ce alternează cu scăderea glicemiei și cu o poftă de mâncare excesivă;
  • Modificări ale ph-ului și efectele inflamatorii ce duc la dureri articulare, erodează cartilajele și produc degenerescențe osoase;
  • Activarea unor reacții imune dezechilibrate;
  • Procesul de glicație, care stă la baza multor boli și a procesului de îmbătrânire;
  • Poate afecta diferite organe, de la intestin – boala celiacă -, până la inimă, piele și sistemul nervos – provocând degenerescențe, schizofrenie chiar! 

Sfatul obsesiv de a consuma carbohidrați și cât mai multe cereale integrale sănătoase, ne duce către o lipsă de control al apetitului și impulsurilor pe care le simțim, generate de nivelul crescut al zahărului din sânge. Glicemia urcă enorm nivelul acesteia, iar secreția de insulină este similar de mare. Ce facilitează toate acestea? ”Covorul roșu” în transportul către celule a glucozei este reprezentat de .. insulină. Nivelul crescut al zahărului din sânge duce la depozitarea lui la nivel celular și formarea țesutului adipos, mai apoi.

Recomandarea făcută în anii 80, cu îndemnul consumului de carbohidrați, reducând cel de colesterol și lipide, a condus la o situație clară: consumul masiv de cereale. Interesant este că tot din acea vreme a explodat epidemia de obezitate și diabet. Iar, dacă stau să mă gândesc, după ani de studiu și după experiența cumulată în timp, pot spune cu convingere că-mi este clară și mie eroarea și nevoia actuală de a îndrepta cumva aceste lucruri.

”Consecințele consumului de produse făinoase nu se limitează exclusiv la efectele vizibile asupra formei, supleții corpului. Ele afectează practic fiecare organ al corpului, de la intestine, ficat, inimă și glandă tiroidă și până la creier. De fapt, cu greu putem găsi vreun organ care să nu fie afectat în mod negativ de consumul acestor produse.”  William Davis

#30DaysGlutenFree

#day3glutenfree

#putereadeareușiîmpreună

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *