Grapefruit, de servit unul pe zi

Grapefruit, un fruct extraordinar pentru orice sezon, de o culoare strălucitoare și vibrantă, însoțită de aroma dulce amăruie. Este un fruct plin de minerale si vitamine, conținând în același timp anumite substanțe care ajuta la diminuarea riscului cancerului de prostata, bolilor cardiovasculare și la detoxifierea organismului. Aduce un aport substanțial și de vitamina C pentru creșterea imunității.

Grapefruitul este sărac în calorii, dar foarte bogat în substanțe nutritive, o sursă excelentă de vitamine A, C, B1, B2 si B5, precum si de fier, calciu si potasiu. Continutul lui bogat de vitamina C va ajuta sa vindecati mai rapid răcelile de sezon sau sa le preveniti. Vitamina C previne de asemenea si efectele daunatoare ale radicalilor liberi, fiind asociata cu reducerea simptomelor si a gravitatii afectiunilor inflamatorii, printre care și  astmul.

Consumul regulat de grapefruit, câte un fruct pe zi,  salata sau suc simplu ori în combinație cu alte citrice, previne:

  • bolile tubului digestiv,
  • constipatie,
  • aciditatea gastrica,
  • ateroscleroza.

Grapefruitul contine de asemenea si limonoid  care inhiba dezvoltarea tumorilor. Aceasta se petrece deoarece limonoidele stimulează formarea unei enzime detoxifiante ce creeaza la nivelul ficatului o reacție. Aceasta ajuta la transformarea substantelor toxice, facându-le mai solubile, mai ușor de eliminat din organism.

Grapefruitul conține pectina, o fibra solubila care ajuta la diminuarea colesterolului. Grapefruitul rosu are un impact mai mare decat cel alb asupra reducerii acestuia, daca este folosit in dieta, deoarece prezinta cantitati mult mai mari de polifenoli.

 

Grapefruitul este scăzut la indicele glicemic. Aceasta înseamnă că furnizează substanțe nutritive, dar nu are un impact negativ semnificativ asupra nivelului de zahăr din sânge al unei persoane. Un studiu sursă de încredere din 2013 descrie grapefruitul ca fiind „asociat semnificativ cu un risc redus de diabet de tip 2”. Autorii notează, de asemenea, că grapefruitul conține naringină.

În continuare, spun că naringina pare să aibă proprietăți similare cu un inhibitor pe care medicii îl folosesc pentru a îmbunătăți toleranța la glucoză la persoanele cu diabet zaharat de tip 2.

 

Unii dintre noi susțin că grapefruitul este un fruct miracol de slăbit!

Într-un studiu, cercetătorii nu au găsit dovezi care să sugereze că grapefruitul poate ajuta oamenii să piardă în greutate. Cu toate acestea, au ajuns la concluzia că grapefruitul poate ajuta la îmbunătățirea tensiunii arteriale și a nivelului de lipide (grăsimi) din sânge. Există o legătură între tensiunea arterială crescută, nivelul lipidelor și obezitatea. Alte studii ar putea dovedi că substanțele nutritive din grapefruit au beneficii pe termen lung pentru controlul greutății și prevenirea obezității.

Prin prezența flovonoizilor, potrivit unui studiu al American Heart Association (AHA), consumul acestora poate reduce riscul de accident vascular cerebral ischemic în rândul femeilor. Flavonoidele sunt compuși prezenți în citrice, cum ar fi portocalele și grapefruitul.

 

Grapefruitul este un fruct delicios care este usor de procurat. Alegeti fructele bine coapte care sunt usor moi, acelea contin cei mai multi antioxidanți.

Vitamina C joacă un rol vital în formarea colagenului, principalul sistem de susținere a pielii. Autorii unui studiu sursă din 2017 au concluzionat că vitamina C ar putea ajuta la protejarea împotriva deteriorării solare și a îmbătrânirii. De asemenea, observă o legătură între nivelurile de vitamina C ale unei persoane și aportul lor de fructe și legume proaspete.

 

Cum se poate consuma?

  • Simplu!
  • Adăugați câteva felii de grapefruit la o salată la prânz sau cină și presărați cu nuci sau nuci pecan, brânză mărunțită și un oțet balsamic ușor.
  • Serviți o jumătate de grapefruit la micul dejun sau ca aperitiv, înaintea meselor principale.
  • Strângeți suc de grapefruit pentru o băutură răcoritoare. Dacă fructul este acru, combinați-l cu suc de portocale.
  • Adăugați grapefruit la o salată de fructe.

Poftă  la viață sănătoasă!

Mai multe despre acest subiect găsești aici:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/280882#nutrition

1 răspunde

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *