Poftele care tradeaza carentele nutritionale

Corpul nostru este mult mai inteligent decat realizam si ar fi extraordinar daca am invata inca din scoli sa decodificam anumite cerinte sau sa-i interpretam semnalele. Atunci cand corpul nostru tanjeste dupa dulce de fapt el are nevoie de cativa nutrienti importanti si daca ii oferim contrariul s-ar putea sa intram in bucluc. Mai jos se afla o lista restransa, insa -cu siguranta- mai sunt si altele pe care nu am apucat sa le reamintesc.

Pofta de dulce

Corpul are nevoie de vitamine cat si de mineralele, deoarece o parte din minerale sunt raspunzatoare pentru reglarea zaharului din sange, insa in acelasi timp corpul are nevoie si de sulf si triptofan. “Triptofanul, in primul rand, face parte din grupa aminoacizilor esentiali si este utilizat de creier impreuna cu vitamina B6, nicotinamida si magneziu pentru a produce serotonina, un neurotransmitator important care are rolul, printre altele, sa asigure transmiterea mesajelor creierului la unul din mecanismele biochimice ale somnului.” Toate acestea se regasesc in cruditatile de mai jos.

  • Struguri
  • Broccoli
  • Fasole
  • Nuci
  • Legume si fructe proaspete
  • Frunzele verzi
  • Merisoare
  • Hrean
  • Varza si kale (cheil).

Daca poftiti la ciocolata, atunci cu siguranta corpul vostru are nevoie de magneziu. Acesta se gaseste si in ciocolata, insa intr-o cantitate mica. Apelati mai bine la un suc din frunze verzi si corpul va fi mult mai multumit.

Pofta de paine si produse de patiserie

Corpul are nevoie disperata de nitrogen care poate fi gasit in cruditati bogate in grasimi, precum migdale, caju,  mugurii de pin, nuci etc.  si in cele din familia fasolei.

Pofta de snack-uri grase si bauturi carbogazoase

Corpul are nevoie urgenta de calciu care poate fi gasit in semintele de susan, in migdale, in seminte de chia si in toate frunzele verzi comestibile. Algele marine, de asemenea sunt surse bogate de minerale, care sunt foarte usor de absorbit.

Cand poftim cafea

Corpul are nevoie de fosfor, fier si sulf care pot fi regasite in:

  • Toate legumele in special ardei rosii, ceapa, usturoiul si in legumele crucifere.
  • Sarea de mare
  • Otetul de mere
  • Algele marine
  • Toate frunzele verzi
  • Ciresele negre si fructele de padure
  • Cititi si despre sursele de fier.

Ce se intampla totusi cand nu aveti deloc pofte, nici pofta de mancare?

Corpul are nevoie de vitamina B1 si B3 si de mangan. Corpul isi poate gasi acesti nutrienti in nuci si seminte de orice fel, in ananas si afine cat si in sarea de mare neiodata sau sarea de Himalaya.

Sursa articol Ligia Pop

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *