Post, longevitate și Premiul Nobel

Post pentru sănătate și longevitate: Cercetare câștigătoare a premiului Nobel privind îmbătrânirea celulară. Biologul celular japonez Yoshinori Ohsumi a câștigat Premiul Nobel pentru Medicină în 2016, pentru cercetările sale despre modul în care celulele își reciclează și își reînnoiesc conținutul, un proces numit autofagie.

Postul activează autofagia, care ajută la încetinirea procesului de îmbătrânire și are un impact pozitiv asupra reînnoirii celulare.

 

Ce este Autofagia?

În timpul înfometării, celulele descompun proteinele și alte componente celulare și le folosesc pentru energie. În timpul autofagiei, celulele distrug virușii și bacteriile și scapă de structurile deteriorate. Este un proces esențial pentru sănătatea, reînnoirea și supraviețuirea celulelor.

Lucrarea lui Ohsumi.
Ohsumi a creat un domeniu complet nou de știință cu munca sa care studiază autofagia în drojdie. El a descoperit că genele autofagiei sunt folosite de organisme superioare, inclusiv de oameni, și că mutațiile acestor gene pot provoca boli. Animalele, plantele și organismele unicelulare se bazează pe autofagie pentru a rezista la foamete.

Deși a fost descoperită pentru prima dată în anii 1960, cercetările lui Ohsumi de la sfârșitul anilor 1980 și începutul anilor 1990 până în prezent au arătat că autofagia are un rol în protecția împotriva inflamației și în boli precum demența și Parkinson. Când Ohsumi a început să cerceteze autofagia, au fost publicate mai puțin de 20 de lucrări în fiecare an pe acest subiect; acum sunt peste 5.000 în fiecare an, deoarece face obiectul unor domenii diverse, inclusiv studii de cancer și longevitate.

 

Post pentru Sănătate

Oamenii de știință au descoperit că postul de 12+ până la 24+ ore declanșează autofagia și se crede că este unul dintre motivele pentru care postul este asociat cu longevitatea. Există o mulțime de cercetări care conectează postul cu un control îmbunătățit al zahărului din sânge, reducerea inflamației, pierderea în greutate și îmbunătățirea funcției creierului; Cercetarea lui Oshumi oferă o parte din „cum” acestei cercetări. Exercițiul poate induce, de asemenea, autofagie în unele celule, permițând celulelor să înceapă procesul de reparare și reînnoire.

„Postul sporadic de scurtă durată, condus de credințe religioase și spirituale, este comun multor culturi și este practicat de milenii, dar analizele științifice ale consecințelor restricției calorice sunt mai recente. Studiile publicate indică faptul că creierul este scutit de multe dintre efectele restricției alimentare pe termen scurt, poate pentru că este un loc privilegiat din punct de vedere metabolic care, în comparație cu alte organe, este protejat de efectele acute ale privării de nutrienți, inclusiv autofagie. Arătăm aici că nu este cazul: restricția alimentară pe termen scurt induce o suprareglare dramatică a autofagiei în neuronii corticali și Purkinje… Observația noastră că o scurtă perioadă de restricție alimentară poate induce o reglare larg răspândită a autofagiei în neuronii SNC poate avea relevanță clinică. După cum s-a menționat mai sus, întreruperea autofagiei poate provoca boli neurodegenerative, iar inversul poate fi valabil și invers: reglarea în sus a autofagiei poate avea un efect neuroprotector.”

 

Photo: Alexander Mahmoud/Nobel Media

 

Postul în zonele albastre

De-a lungul istoriei omenirii, postul a făcut parte din practicile religioase, spirituale și de sănătate. În zona zonelor albastre din Ikaria, oamenii cu viață lungă de acolo țin aproximativ 150 de zile de post religios pe an.

Notă: Postul pentru perioade lungi trebuie făcut întotdeauna sub supravegherea unui medic. Dacă nu mănânci după ora 19. până la 7 a.m. a doua zi dimineața, atunci acesta este, din punct de vedere tehnic, un post de 12 ore și de ce prima noastră masă a zilei se numește „mic dejun”. Dr. Valter Longo, directorul Institutului de Longevitate de la Universitatea din California de Sud, Los Angeles, recomandă majorității oamenilor să mănânce două mese pe zi dacă au probleme cu supraalimentarea. Dacă cineva mănâncă ultima masă la ora 16:00. și ia micul dejun a doua zi la 7 a.m., apoi acesta este un post de 15 ore.

 

Profesorul Ohsumi descrie situația astfel:
„Pe măsură ce cercetările în domeniul autofagiei s-au extins, a devenit clar că nu este doar un răspuns la înfometare. De asemenea, contribuie la o serie de funcții fiziologice, cum ar fi inhibarea celulelor canceroase și îmbătrânirea, eliminarea agenților patogeni și curățarea interiorului celulelor. au început să vedem, de asemenea, o mică explozie în cercetare care demonstrează o nouă funcție cu genele knocking-out care contribuie la autofagie. Cu toate acestea, există încă multe despre care nu știm despre mecanismul autofagiei și acest lucru necesită un studiu serios. continua să studiez autofagia la nivel molecular, să abordez mecanismul frontal. Aceasta este misiunea mea.” – https://www.titech.ac.jp/english/public-relations/research/stories/ohsumi

 

Bibliografie:

 

https://www.nature.com/articles/nature.2016.20721

 

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *