Trauma, emoția și dezvoltarea creierului
Acest film documentar de 30 minute despre traumele psihologice sau emoționale la copii este o prezentare generală, care îi ajută pe cei care au grijă de copii să recunoască, să prevină și să vindece aceste traume. Autorități recunoscute la nivel internațional, care lucrează cu copii și adolescenți în domeniul traumelor emoționale – inclusiv doctorii-Bruce Perry și Daniel Siegel -, oferă informații noi și informații despre originile relațiilor / problemelor de dezvoltare, precum și problemele asociate cu dependentele, apărute mai târziu în viață. Sunt evidențiate noi cercetări asupra creierului, precum și informații despre cum incidentele aparent ușoare, aduc răspunsuri traumatice la copiii mici. Mesajul central al documentarului este că, deși trauma psihologică este adesea nerecunoscută la copii, trauma emoțională este foarte importantă la repararea relațională.
Tulburările relaționale pot afecta profund modul în care copiii gândesc, simt și acționează.
Trauma este mai răspândită decât ne-am imagina, cu o amprentă amplă.
Traumatismele afectează abilitățile copiilor de a se concentra mental, de a se calma emoțional și de a fi conștienți de ceilalți. Este sursa problemelor cronice de învățare și atenție, a problemelor emoționale și sociale și cu amprentă pe probleme fizice.
Din fericire, toate formele de traume – incluzând pe cele relaționale și traumele unice – pot fi reparate ușor la copii mici. Distresul traumatic poate fi distins de stresul de rutină prin evaluarea următoarelor:
• cat de repede se declanseaza supărarea
• cât de frecvent este declanșată deranjamentul
• cât de gravă este amenințarea sursei de tulburare
• cât durează supărarea
• cât timp este nevoie pentru a se liniști.
Acest documentar prezintă noi descoperiri revoluționare de la Universități și Centre de Cercetare din SUA și Canada, inclusiv UCLA, UCSD, UC Berkeley, care ajută la identificarea, prevenirea și vindecarea traumelor la copii. În mod specific, documentarul se concentrează pe trei domenii:
- Introduce o nouă conștientizare cu privire la numeroasele cauze ale traumei la copii, pe baza unor progrese inovatoare în cercetarea creierului. Cercetările creierului ne permit să vedem imagini ale întreruperilor funcționale cauzate de traume. Ca rezultat a ceea ce vedem în fapt, experiența traumatică are o semnificație nouă. Pentru prima dată știm că traumatismul la sugari și copii poate fi cauzat de oricare dintre următoarele evenimente neurologice disruptive care:
- Se întâmplă în uter;
- Rezultat din experiențe înspăimântătoare și copleșitoare;
- Rezultatul abuzului sau neglijenței conștiente;
- Se întâmplă neintenționat în relațiile cu îngrijitorii primari care, și ei înșiși sunt traumatizați, deprimați sau au fost puțin conectați la îngrijitorii lor principali.
2. Evidențiază relația ca fiind cel mai puternic mod de vindecare a traumei la copiii mici. Restabilirea neurală rezultă din faptul că aveți relații primare care calmează, calmează și ajută un copil să-și organizeze experiențele. Acest fapt se bazează pe cercetarea imagistică a creierului care dezvăluie plasticitatea extraordinară a creierului – în special în primii cinci ani de viață. Din nefericire, presiunea din viața urbană reduce foarte mult oportunitățile pentru tipul de relații care previne și vindecă trauma la copii.
3. Subliniază oportunitatea excepțională de a vindeca copii mici. În primii cinci ani de viață, creierul unui copil rămâne extraordinar de plastic și poate fi recuperat de la traume.
Toate relațiile, și în special relațiile primare, influențează în profunzime creierul în curs de dezvoltare, pentru bine sau pentru mai rău. Când copiii se simt „văzuți”, în siguranță și susținuți, sistemele lor neuronale se dezvoltă într-o manieră foarte coerentă; dar dacă nu se simt în siguranță și sunt conectați în relațiile lor primare, creierul lor se dezvoltă într-un mod perturbat.
Sursa articol http://www.healingresources.info/emotional_trauma_online_video.htm
Lasă un răspuns
Want to join the discussion?Feel free to contribute!