Am încredere în gluten-free diet

Alimentele care cresc glicemia și pot provoca diabetul în timp sunt cele mai periculoase alimente. Nu este nimic greu de acceptat, nivelul zahărului din sânge este unul dintre reperele stării generale de bine sau nu, fizice și mentale. Carbohidrații sunt cei care cauzează declanșarea secreției de insulină din pancreas, care generează depunerea de grăsime viscerală. Odată cu acest fenomen se produce și rezistența la insulină și diverse procese inflamatorii. Valori ridicate în sânge de trigliceride și acizi grași au repercusiuni nedorite asupra pancreasului.

”După ani de muncă foarte solicitantă, pancreasul cedează în urma șocurilor primite în urma glucotoxicității, lipotoxicității și inflamațiilor, deteriorându-se ireversibil și lăsând în urmă un deficit de insulină și o creștere a glucozei din sânge. Aceasta este definiția diabetului. ” Dr. William Davis – p. 105

Un gând primit, ce merită să-l public aici…

”Am intrat în provocarea #30daysglutenfree, urmărind contul tău de pe YouTube. Am citit articolele de pe blog, în fiecare zi am cultivat noi cunoștințe și am dorit să fiu ,ai atentă asupra mea. După 20 de zile îți scriu, pentru că vreau să știi cât de mult bine îmi face această dietă fără gluten. Și, îți mai scriu și pentru a da curaj oamenilor, să creadă în schimbare, să-și caute starea de bine.

După doar 20 zile, iată ce se petrece cu mine:

  • Glicemia era undeva la 98, acum este 82, în ultimele 3 zile!
  • Am reușit să am 3 mese stabile pe zi, nu mai simt nevoia de a gust între mese. Faptul că – probabil ceva legat de nivelul meu de zahăr din sânge, înainte mă făcea să fiu mereu înfometată -, iată că acum am scăpat de această epuizantă stare.
  • Am slăbit 4 kg, iar aste înseamnă enorm pentru mine. Știe despre ce vorbesc doar o persoană ce s-a luptat la viața ei cu reducerea numărului de kg.

Am încredere în această dietă, este prim care-mi dă un feedback neașteptat de rapid. Am ținut multe diete și doar atunci când mâncam disociat – doar mere într-o zi!- , parcă aveam așa rezultate bune la slăbit. Ce se întâmpla mai apoi, îți imaginezi… Eram într-un yo-yo continuu. Dar acum, nu este doar despre slăbit. Este despre cum mă simt. Pe bune, parcă sunt un alt om!”

 

Odată ce scade apetitul și nevoia de a ronțăi, se instalează o foame normală, de nutrienți, așa cum este și firesc a fi. Mai apoi,  scade numărul de calorii pe care-l ingerăm într-o zi, grăsimea viscerală începe să scadă și ea, odată cu reducerea glicemiei din sânge și rezistența la insulină. 

Odată cu reglarea metabolismului glucozei, toate celelalte sunt și ele considerabil reglate, fie că vorbim despre:

  • fenomene inflamatorii
  • hipertensiune
  • colesterol LDL crescut
  • nivel crescut de trigliceride
  • glicație.

Nu am nici o îndoială că, renunțarea la gluten aduce pierderea de kilograme și odată cu acestea, pentru cei cu câte 5-7 medicamente administrate pentru diverse afcțiuni/zi, o îmbunătățire majoră. Ficatul, inima pot fi parte din sisteme ce au nevoie de medicație zilnică pentru a putea desfășura activitatea, în condiții optime. Pierderea unui număr de kilograme facilitează munca lor și sănătatea. De multe ori, a slăbi înseamnă și a renunța la unele dintre medicamentele de zi cu zi. Organismul se resetează, devii mai sănătos!

 

”În secolul XX, tratatul clasic intitulat ”Principiile și practica medicinii”, scris de doctorul William Osler, autoritate exemplară în domeniul educației medicale și unul dintre cel 4 fondatori ai Spitalului John Hopkins, le recomanda diabeticilor o dietă care să nu conțină mai mult de 2% carbohidrați. În cartea sa publicată în anul 1922, în care și-a descris experimentele inițiale în care a injectat țesut pancreatic copiilor diabetici, dr. Frederick Banting afirmă că dieta spitalului menită să țină sub control glucoza din urina limita strict consumul de carbohidrați la numai 10 gr/zi. ” p.109

 

Viziunea modernă prin care evităm grăsimile și consumăm carbohidrați, cereale la fiecare masă este cumva exact opusul celor prezentate anterior. Într-un fel, nu cred că greșim dacă ne gândim la bolnavul de diabet ca și la un intolerant la glucide. Tot mai mult se vorbește în lumea medicală despre diabet, ca fiind produsul secundar al intoleranței la carbohidrați. În cartea sa, Dr. William Davis, pomenește mai multe personalități cu această viziune: Universitatea Duke – dr. Eric Westman; Universitatea Kansas – dr. Mary Vernon; Univ Connecticut – dr. Jeff Volek.

Cu sau fără gluten, o dietă controlată dpdv al numărului de glucide-carbohidrați, al consumului de cereale, ar fi bine să fie pentru fiecare dintre noi o reală provocare. După tot ce am citit în ultimele 25 de zile despre gluten, am această convingere: o nevoie de cercetare și echilibrul este esențial, omului de azi. Nivelul e conștiință la care am ajuns nu ne mai îngăduie să trăim la întâmplare! 

 

#day27glutenfree

#putereadeareușiîmpreună

#30DaysGlutenFree

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *