Cum să renunț la zahăr?

 

Stabiliți-vă obiective rezonabile bazate pe reducerea la jumătate al aportului de zahăr în fiecare săptămână, până când nu veți avea de unde să mai reduceți! De exemplu, dacă aveți în mod normal, două băuturi îndulcite cu zahăr (ceai și cafea, de ex), reduceți la jumătate cantitatea folosită pentru îndulcire sau folosinți-o doar la una dintre ele. Suplimentele cu crom vor ajuta, deasemenea scorțișoara să fie nelipsită, un vârf de linguriță dimineața și una seara, vor ajuta la echilibrul glicemic din sânge și vor echilibra pofta de dulce.

voi-aveti-grija-de-sistemul-imunitar

Când mi-e poftă de ceva dulce…

 

  • Dacă aveți o mare pofta de dulce, trebuie mai întâi să luați un pahar cu apă, apoi o bucată dintr-un fruct, cu unele nuci sau semințe, consumul de proteine cu carbohidrați menține un nivel optim al zahărului din sânge.
  • Mănâncă întotdeauna micul dejun! Amintiți-vă mai apoi, că un consum puțin și des al alimentelor, sprijină echilibrul de zahăr din sânge.
  • Ar fi bine să minimizăm consumul de cofeina si alcool, deoarece acestea afectează și cantitatea de zahăr din sânge.

 

Toată lumea adoră dulcele și, cu cât consumăm mai mult, cu atât mai mult avem nevoie, este o capcană… Te obișnuiești cu niveluri mai ridicate și mai ridicate de dulce, astfel încât, după un timp dorința de alimente dulci pot lua literalmente proporții îngrijorătoare.

 

De multe ori, dacă se mănâncă în exces, vom putea suferi de hiperactivitate, comportament impulsiv, iritare nervoasă și concentrare scăzută. Prea mult zahăr în sange ne face să ne simțim obosiți și mereu cu căderi de energie. În plus, zahărul, la fel ca și cocaină și heroină, stimuleaza dopamină și endorfinele, care vor conduce – printr-o astfel de stimulare agresivă data de consumul excesiv de zahăr – la deficiețe interne și o permanentă nevoie de stimulare, pentru secretarea lor.

 

Dr. Candace Pert, profesor de cercetare în cadrul Departamentului de Fiziologie și Bio-fizică la Georgetown University Medical Center din Washington DC, spune: “eu consider zahărul un medicament, un produs vegetal foarte purificat și rafinat, care poate crea dependență. Ca în orice dependență, este nevoie de timp și de nutriție bună pentru a obține înapoi chimia creierului în echilibru.”

 

Ce poate cauza consumul excesiv de zahăr?

 

Desigur, cu prea mult zahăr în dieta zilnică, pot apărea probleme, cum ar fi

  • Creșterea în greutate,
  • diabetul,
  • boli de inimă,
  • probleme cu rinichii,
  • afte,
  • afecțiuni ale vederii.

S-ar putea să fii decis în a reduce pofta de dulce, din cauza unuia dintre aceste probleme sau, doar pentru că recunoșteți că ați fi devenit dependent de dulce! Oricum ar fi, treceți repede la conștientizarea acțiunilor și cu voință ascuțită faceți ordine în dietă. Mai bine acum, decât mai târziu…

 

Cum te vei simți când vei renunța la zahăr?

 

  • Oribil de însatisfăcut!, acesta este răspunsul celor mai mulți chestionați pe o problemă de dependență;
  • Mai oboist, cu un nivel energetic scăzut;
  • Lipsit de dorința de a face ceva;
  • Lipsit și secat de orice motivație;

 

Va trebui să treacă cam o săptămână ca nivelul de zahăr din sânge să ajungă la o altă stabilitate, cu un aport redus de zahăr, într-un flux constant și ponderat. Atenție mare la tipul de dietă, să fie una echilibrată cu fructe dimineața, legume la prânz, proteină la cină.

 

Ce suplimente pot ajuta?

 

  • Suplimentele cu crom ajută activitatea insulinei, îmbunătățesc starea de spirit și scad puternic apetitul pentru dulce.
  • Pe de altă parte, dacă luați, aminoacizi, vitamine si minerale, rezultatele sunt foarte diferite. Acest lucru se datorează faptului că o mulțime de oameni tânjesc dupa zahăr din cauza unei deficiențe de serotonina, așa cum am spus. Precursorul acestui hormon este un aminoacid – triptofan și / sau 5-HTP-, iar suplimentarea acestuia poate reduce pofta de zahăr și creșterea în greutate.

 

Richard Wurtman, profesor științe cognitive la Massachusetts Institute of Technology din Cambridge, consideră că unii oameni își doresc carbohidrați nu din cauza lipsei de voință, ci din cauza unui dezechilibru al serotoninei. Această teorie este susținută de dovezi, persoanele obeze și oameni care tanjesc dupa carbohidrați de multe ori au niveluri mai mici de serotonină decât oamenii care prefera gustări bogate în proteine. Nivelurile extra-low ale serotoninei dau o stare de anxietate, iritabilitate și poftă de dulce. Acestea determină nevoia de dulce, zahărul îngerat provoacă o eliberare de insulină, insulină poartă triptofanul în sânge și creier, acesta fiind convertit (atunci când este posibil) în serotonină, dând o stare de bine. Acest proces este prezentat ca și explicație a felului cum dulcele ne dă stare de bine, însă acest cerc vicios nu este o soluție pe termenul lung, organismul nemaifiind capabil să-și producă singur starea de bine, serotonină, datorită bulversărilor date de înșelarea gustului și nevoia de dulce.

 

Bibliografie: https://www.patrickholford.com/topic/low-gl

 

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *