6 ÎNTREBĂRI BUNE în fiecare zi – Al doilea JURNAL TERAPEUTIC

Îndemn oamenii cu care lucrez să deschidă și să noteze într-un un jurnal ce mănâncă, cum se simt, pentru ce sunt recunoscători sau, care sunt cele mai importante 10 năzuințe ale lor. Fiecare notează câte ceva, în funcție de obiectivele pe care le urmărește. Jurnalul este unul dintre cele mai la îndemnă și eficiente metode pentru a ne cunoaște și pentru a încerca să înțelegem mai bine schimbările pe care le dorim în viețile noastre. Prin jurnal putem să facem obiectivele măsurabile, prin faptul că vedem de la o zi la alta progresul, în alegerile tot mai conștiente.

”Hrănește-ți mintea cu gânduri mărețe, pentru că nu vei ajunge niciodată mai sus decât gândești.”  – Benjamin Disraeli

Scriu în jurnal de 7 ani, în mod constant. Primul jurnal încă e cu mine, scris pe când aveam 18 ani. Este o practică care m-a trecut, mi-a adus claritate și o recomand tuturor celor ce-și doresc mai mult de la ei.

Am scris un jurnal terapeutic ”365 de momente de reconectare cu tine,” despre care am convingerea că este transformațional. Am primit multe gânduri și aprecieri pentru acesta, Dumnezeu m-a ajutat și oamenii de lângă mine. Timpul petrecut cu tine, răscolirea unor amintiri, inconștientul activat și coerența dintre rațiune și inimă vor face o treabă extraordinară! Ai încredere în schimbare, ai încredere în proces. 5 minute din zi, 365 de zile și atenția toată asupra ta. Atât! Cum crezi că te vei simți după acest proces? Cum crezi că vei fi, după 1 an de zile?  Nu ai timp? Dacă nu-ți faci timp și pentru tine, atunci cum vrei să trăiești? Fă-ți timp să trăiești cu tine bine, în primul rând… 

Lavinia, Jurnalul terapeutic – 365 de momente de reconectare cu tine, este cel mai prețios dar pe care ai fi putut să ni-l faci nouă, celor care căutăm să ne trăim viața din plin, să trăim din toată inima, să fim mai buni, mai fericiți, mai împliniți, mai sănătoși!” Elena Condac

”Doresc să îți transmit că recent ți-am cumpărat jurnalul terapeutic și pot spune că,  de când îl completez, mă simt mai împcătă cu mine și chiar am avut multe insight-uri despre propria persoană. Cu fiecare pagină, simt că îmi descopăr o nouă latura a personalitati mele. Aşa că, îți mulțumesc că ai creat un asemenea jurnal insightful… în fiecare zi pot să am un moment de reflecție când scriu în jurnal!” Ruxandra Rusu

„Jurnalul terapeutic” poate fi arma ta secretă pentru a te concentra asupra tuturor aspectelor pozitive și pentru a deveni mai atent. Este un format simplu, dar foarte puternic, bazat pe psihologia pozitivă, care te  ajută să începi în fiecare zi cu inspirație, recunoștință și să te concentrezi, pentru a face ziua cât mai bună posibil.

Astăzi, îți propun un jurnal conceput pentru a deveni mai atent și a trăi cu intenție conștientă, zi de zi. Cu un format simplu structurat bazat pe cercetarea psihologiei pozitive, vei începe și vei încheia fiecare zi cu recunoștință. Efectele secundare pot include: 

  • fericire crescută, 
  • relații mai bune 
  • o stare mai optimistă. Ai fost avertizat, exact așa se va transforma viața ta!
https://www.intelligentchange.com/?rfsn=319464.f121e

https://www.intelligentchange.com/?rfsn=319464.f121e

Practic, după modelul unui celebru jurnal, îți propun ca dimineața și seara să răspunzi la câteva întrebări, în doar (alte!) 5 minute. În fiecare dimineață te fac atent să iei în considerare pentru ce ești recunoscător, ce ar putea face ca aceasta să fie o zi bună și o afirmație pentru ziua pe care tocmai o pornești. Seara, notezi un lucru care a fost grozav în ziua respectivă, o conștientizare avută și ceva ce poți face, ceva care va face ziua de mâine mai bună.

Scrie cu bucurie și încredere! Scrisul în jurnal îți oferă șansa de a gândi cu adevărat la nivelul calității gândirii tale, la nivelul aspirațiilor ascunse, a măiestriei personale încă nearătată lumii.

5 minute pe zi te ajută să ai o viață mai bună și mai fericită. Un mod simplu și distractiv de a scrie într-un jurnal, ce te ajută să obții mai multă fericire. 5 minute în fiecare zi pot face diferența…

“Journaling is like whispering to one’s self and listening at the same time.” — MINA MURRAY

 

De ce să scrii într-un jurnal 5 minute cu accentul pe fericire și recunoștință?

Cercetările în domeniul psihologiei, argumentează de ceva vreme nevoia omului de a scrie. Psihologia a înțeles de mult că, scrierea personală axată pe emoții, îi poate ajuta pe oameni să recunoască și să se împace cu sentimentele lor. Cuvintele sunt purtătoare de emoții, prin scris scoți emoțiile din tine și le analizezi prin văz. Astfel, aduci claritate intențiilor tale, visurilor sau rezoluțiilor personale. Vezi dacă felul în care gândești este suficient de limpede. Gândește în scris, ca să nu rămână doar un .. vis, gândurile tale!

Jurnalul este un produs al cercetărilor ample în psihologia pozitivă. În fiecare zi te va ajuta să te concentrezi asupra recunoștinței, să-ți focusezi atenția asupra modului în care poți face ziua bună. Și, nu în ultimul rând, te face să reflectezi la tot ce este bun în viața ta.

Scopul lui este de a ajuta oamenii să atingă un nivel mai înalt de recunoștință în viața de zi cu zi. Eficiența unui jurnal este dovedită și de cercetările efectuate la ”Greater Good Science Center de la University of California, Berkeley” și, de asemenea, „University of California, Davis”. Aceste studii au concluzionat că, un nivel mai ridicat de recunoștință poate duce la:

  • Sistem imunitar mai puternic și scăderea tensiunii arteriale;
  • Un grad mai mare de emoții pozitive;
  • Mai multă bucurie, optimism și fericire;
  • Dorința mai puternică de a fi generos și de a avea compasiune pentru ceilalți;
  • Scăderea sentimentului de singurătate și izolare.

Experimentele psihologului James Pennebaker și a colaboratorilor săi au arătat că, a scrie despre evenimente traumatice sau stresante din viața ta sau a altcuiva, are ca rezultat o funcție imunitară mai puternică și o sănătate fizică mai bună; o mai bună adaptare la mediu un sentiment mai bun de bunăstare.

Creșterea personală este probabil cel mai important aspect pentru cei care scriu într-un jurnal. Păstrarea acestor jurnale periodice în lucru, care nu durau mai mult de zece minute pe zi, le-a oferit multora dintre participanții la cercetare o nouă perspectivă despre ei înșiși ca profesioniști și ceea ce aveau nevoie pentru a îmbunătăți. După cum a spus unul dintre ei, în revizuirea jurnalului său de lucru:

 „Am văzut cum, comentariile mele par să reflecteze un ton pesimist care, retrospectiv, ar fi putut fi nejustificat. Acum încerc să abordez proiectele cu un cadru de spirit mai optimist și scriu mai optimist, după construirea obiceiului de a mă gândi la recunoștințe.”

Obțineți șansa pentru mai multă fericire, prietenii mai puternice și mai mult optimism în fiecare zi!

 

JURNALUL DE DIMINEAȚĂ

1. FII RECUNOSCĂTOR!

A fi recunoscător te transpune parcă într-o mentalitate pozitivă pentru întreaga zi, ceea ce este extrem de prețios. Acestea pot varia de la patul cald în care dormi, la corpul tău care funcționează în armonie perfectă, la prietenii tăi și multe altele. O să vezi ce energie bună capeți într-o stare de recunoștință. E greu de crezut că putem obține prea mult de la viață, dacă nu apreciem inițial cele pe care le avem și le-am dobândit deja. 

Practicarea acestui ritual, este una dintre cele mai simple modalități pe care le-am regăsit, pentru a putea introduce și a menține o mentalitate pozitivă pentru călătoria mea.

Cu cât recunoștința este mai specifică, cu atât este mai ușor să vă conectați cu emoția din spatele ei.  În loc să scriu o recunoștință generală de genul „Sunt recunoscătorare pentru vremea de afară”,  aș scrie mai degrabă „Sunt recunoscătoare pentru că vremea caldă din grădină îmi amintește de grădina bunicilor mei.”

“Gratitude is the experience of counting one’s blessings. The feeling in your body that makes you smile at strangers.”— ALEX IKONN

 

2. Devino un gânditor mai bun!

Ai auzit vreodată despre marii scriitori ca fiind și mari gânditori? Acest lucru se datorează faptului că scrisul necesită observare, reflecție, analiză și o prezentare ingenioasă a informațiilor. Am văzut în timp cum, ținând un jurnal, mi-am îmbunătățit atenția asupra mea, mi-am ridicat nivelul celor scrise, am devenit și eu un gânditor mai bun. Este chiar  simplu, dacă vrei să dezvolți noi abilități și să ridici nivelul la care trăiești. 

“Writing is thinking. To write well is to think clearly. That’s why it’s so hard.” — DAVID MCCULLOUGH, TWO-TIME PULITZER PRIZE WINNER

 

3. Clarifică-ți sentimentele

Pentru mine, cea mai provocatoare întrebare regăsită în ”Cinci Minute pentru Jurnal ” a fost întrebarea: „Ce ai fi putut face azi, mai bine de atât?” Uneori zilele mele au fost atât de bune încât am răspuns „absolut nimic”. Alteori, am scris mult, am simțit să clarific anumite situații și comportamente de peste zi. Dacă nu o făceam, repetam acțiuni nedorite în viitor. Acționând astfel, reflectând asupra lor, am reușit să clarific aspecte importante ale vieții mele. Astfel, uneori am avut nevoie de mai mult spațiu pentru a scrie ceea ce m-a dezamăgit și pentru a-l scoate din minte. ”Aceasta este o mare afacere, da!”  Procesul de notare mă ajută să-mi clarific sentimentele. 

Vestea bună este că, până și cele mai rele zile au doar 24 de ore. Așa că, de ce nu ai  încerca să fii cât mai specific posibil pentru a identifica exact ce simți și de ce.

 

4. Consolidează autodisciplina

A-ți acorda timp pentru a scrie, fie că sunt 5 sau 10 minute pe zi, este un act de disciplină. Iar disciplina naște disciplină. Este precum un mușchi, cu cât îl exercitați mai mult, cu atât devine mai puternic.

Cred că aceasta este frumusețea unui jurnal, puterea de a te disciplina, consolidând structura fiecărei zile, setând un mindset constructiv și o intenție clară, conștientă.

“Suntem ceea ce facem în mod repetat. Excelența, deci, nu este un act, ci un obicei. ”- Aristotel

5. PLANIFICĂ și prioritizează fiecare zi!

Jurnalul te ajută să crești capacitatea de planificare. Sunt întotdeauna încurajată să mă uit înapoi, să văd cât de departe am ajuns într-un anumit interval de timp, să măsor ca să pot să cresc. Și, este încurajator să văd cum ”obstacolele majore par să devină niște denivelări minore în retrospectivă”. Această observație conștientă îmi oferă o mai bună încredere și o perspectivă optimistă atunci când apar noi provocări. Acum, parcă nu-mi pot imagina să nu-mi iau câteva momente la sfârșitul fiecărei zile pentru a înregistra în jurnalul meu progresele realizate și speranțele și planurile mele pentru următoarele faze de succes.

Plan de acțiune

”Dacă vrem să evoluăm trebuie să investim în dezvoltarea noastră personală. Nimic nu se întâmplă peste noapte, ca să creștem este nevoie de muncă, sudoare, puterea de a ne vulnerabiliza și o minte deschisă.”  Robin Sharma

  1. Angajează-te să reflectezi timp de 5 – 15 minute pe zi. Acesta este de departe cel mai dificil pas, de început, să-ți faci timp pentru tine. Deci, dacă inițial 15 minute par imposibile, începe cu 5 minute. Dar începe de undeva. 
  2. Găsește un loc liniștit unde să poți sta în liniște, doar tu cu tine. 
  3. Alege ora potrivită, de preferință aceeași oră în fiecare zi, când nu vei fi deranjat. Alegeți un timp care funcționează pentru tine, dar păstrează acele 15 minute atent păzite în agenda ta, precum o întâlnire cu sinele tău.
  4. Scrie orice îți vine în minte. Paginile goale ale unui jurnal te invită să porți o conversație sinceră cu tine în fiecare zi. În jurnal poți spune orice. Așadar, acordă permisiunea de a-ți urmări fluxul de conștiință, fără a judeca, a cenzura sau a încerca să direcționați unde te pot duce gândurile. Uneori nu simt să scriu nimic. Și, mă zoresc să scriu despre blocajul acelui moment, iar fluxul se generează rapid. Este incredibil!
  5. Nu arăta jurnalul tău nimănui. Reflecțiile tale sunt ale tale, nu sunt pentru nimeni altcineva. Acestea aduc ceea ce toți experții, consilierii și antrenorii executivi din lume nu îți pot oferi: propria perspectivă, care este unică și îți aparține!
  6. Fii curios să afli ”noutățile” despre tine și perspectivele ce vin odată cu ele. Scrie cu pasiune și asta îți va da o doză excelentă de energie.
  7. Pornește un proces magic, o călătorie către și despre tine!

 

ÎNTREBĂRILE dimineții

  1. Pentru ce ești recunoscător astăzi?
  2. Ce ar putea face ca ziua aceasta să fie excelentă?
  3. Afirmația zilei este… Prima care îmi vine în minte acum este: ”Dacă vrei mai mult de la viață, antrenează-te să primești.” Sau: ”Eu sunt…”

ÎNTREBĂRILE serii

  1. 1 lucru uimitor care s-a întâmplat astăzi? Care este cea mai revelatoare (sau distractivă/nouă) idee pe care ai auzit-o în ultimele 24 de ore? Ce-ți place la ea?
  2. 1 conștientizare pe care ai avut-o a fost…
  3. Cum ai fi putut să faci azi și mai bine sau ce?

 

”Îmi place să păstrez cu un stilou frumos atașat chiar la patul meu. În acest fel, este primul impuls când mă trezesc și impulsul final, înainte de a mă culca. Impulsul și dorința de a scrie!”

 

Potențialul tău are nevoie să fie adus la lumină. Și tu, la fel ca și mine, noi toți avem un potențial impresionant de   d e v e n i r e.  O simplă practică zilnică și doar câteva minute dintr-o zi, doar atât! Și, cu atât de puțin timp alocat exclusiv pentru tine, oare, îți poți imagina cum va arăta viața ta, după 365 de zile? 

Îți doresc o călătorie fascinantă, alături de tine, cel de ieri, în descoperirea ta, a celui care vei  fi mâine… 

 

Doamne ajută! 

 

Love + Appreciation

 

https://www.intelligentchange.com/?rfsn=319464.f121e

 

8 Tips For A Successful Morning Routine

These are the steps I take to transition from a hectic day at work to a calming, relaxing evening.Right now Blinkist has a special offer just for our audience. Start your free 7 day trial and get 25% off of a Blinkist Premium membership.We thank Blinkist for sponsoring this video.

Publicată de Jay Shetty pe Vineri, 26 martie 2021

 

1 răspunde

Urmăritori & Pingbacks

  1. […] Dr. Biolog Lavinia Melania Bratu si de la Andy Szekely. De ce să scriu într-un jurnal personal?; 6 ÎNTREBĂRI BUNE în fiecare zi – Al doilea JURNAL TERAPEUTIC; Prof. dr. Vlad Ciurea, despre scrisul de mână; Ce beneficii are scrisul pentru sănătatea ta […]

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *