De ce liderii au nevoie de meditație?

Avem nevoie de capacitatea deplină a creierului nostru pentru a cântări cele mai bune opțiuni posibile, pentru a ne pune la îndoială presupunerile, pentru a veni cu moduri noi și creative în a face lucrurile și pentru a rămâne calmi. Această stare  va asigura angajații, clienții și partenerii de afaceri  că, le ascultăm și le luăm în serios preocupările!

Meditația poate fi de mare ajutor în astfel de momente.

Practicarea meditației s-a dovedit că:

  • reduce anxietatea,
  • calmează amigdala din creier,
  • crește capacitatea noastră de a gândi creativ și a prelua empatic perspectiva altor oameni.

Steve Jobs, un practicant timpuriu al meditației și-a descris experiența astfel: „Începi să vezi lucrurile mai clar și să fii mai mult în prezent. Mintea ta pur și simplu încetinește și vezi o întindere extraordinară în acest moment. Vezi mult mai mult decât puteai vedea înainte.”

Matthias Birk: ”În munca mea cu directorii, am observat trei practici care ajută în perioade de criză”:

 

Meditați la prima oră dimineața

În vremuri de incertitudine, există o tentație puternică de a începe ziua verificându-ți e-mailul și știrile. Dar, când facem asta, suntem atrași în modul reactiv, luptând adesea un foc după altul. Dimpotrivă, începerea zilei cu câteva minute de meditație vă poate ajuta să vă centrați și să calmați gândurile bazate pe frică. Există multe moduri diferite de a face acest lucru: puteți utiliza o aplicație precum Insight Timer și puteți sta în pat, în timp ce ascultați o meditație ghidată. Mi s-a părut cel mai util să mă ridic și, după o ceașcă de cafea, să mă așez și să exersez o simplă meditație mindfulness.

Cu timpul vei observa că începi ziua cu o deschidere și conștientizare pentru posibilități pe care altfel nu le-ai fi văzut. Maestrul Zen Shunryu Suzuki, unul dintre pionierii meditației din SUA, a numit aceasta „mintea începătorului”. Atunci când gândurile noastre se liniștesc, mințile noastre se deschid pentru a vedea realitatea prezentă, cu mai puțină judecată și noțiuni preconcepute. CEO-ul Salesforce, Marc Benioff, un meditator avid, descrie acest efect astfel: „Mintea începătorului mă informează să fac un pas înapoi, astfel încât să pot crea ceea ce vrea să fie, nu ceea ce a fost. Știu că viitorul nu este egal cu trecutul. Știu că trebuie să fiu aici, în acest moment.”

 

Începeți fiecare întâlnire cu câteva minute de meditație

Suntem părtinitori spre acțiune în momente ca acestea și, uneori, acesta poate fi un instinct bun. Dar, acordarea unui moment la începutul unei întâlniri (virtuale sau în persoană) pentru a fi prezente, a vă observa propriile emoții și a începe întâlnirea cu o capacitate sporită de a asculta și de a fi deschis la idei, poate ajuta echipele să fie mai conectate la problema expusă.

Pentru unele echipe, aceasta poate fi o experiență nouă, iar unii oameni ar putea considera că acest lucru este prea „sensibil”. Așa că, pentru a începe, spune-i echipei tale că ai nevoie de ei pe deplin prezenți și concentrați la întâlnire. Apoi sugerați un experiment: cereți-le să se concentreze pur și simplu pe respirația lor timp de un minut. Când sunt distrași, sugerați-i să-și întoarcă pur și simplu atenția asupra respirației. Majoritatea celor care încep pentru prima dată sunt surprinși de cât de distrași sunt și cât de greu a fost să rămâi prezent timp de un minut. Cei mai mulți dintre ei vor simți, de asemenea, că sunt mai calmi și mai prezenți după ce vor face acest lucru. Și acel minut poate schimba natura unei întâlniri. Așa cum un director a descris efectul în acest fel: „În timp ce, de multe ori vorbim unul cu celălalt în aceste întâlniri, membrii echipei păreau să fie mai prezenți, s-au ascultat, s-au auzit și au arătat dorința de a învăța mai deschis unii de la ceilalți…”

 

Faceți un pas înapoi când sunteți prins în modele de gândire neproductive…

Când vă simțiți anxios pe parcursul zilei, acordați-vă un moment pentru a respira și observați-vă gândurile. Sunt șanse să fii părăsit momentul prezent și să te gândești la scenarii viitoare. Deși planificarea scenariilor este critică, ar fi bine să o faci cu prezență și o stare de spirit calmă, examinând faptele reale și să nu te lași dus de ficțiunea minții tale.

Practic, cam așa se face: așează-te pe scaun, închide ochii și concentrează-ți atenția asupra mișcării abdomenului, inspirând și expirând. După un timp, vei observa cum gândurile tale se calmează, te vei simți mai prezent și mai viu. Mai apoi, încet-încet vei începe să observi o deschidere spre numeroase posibilități…

 

Articol preluat de aici:

https://hbr.org/2020/03/why-leaders-need-meditation-now-more-than-ever

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *