Dieta japoneza

Dieta japoneza este supranumita si dieta “tineretii fara batranete”

Dieta Okinawa sau dieta japoneza s-a nascut din stilul de viata al localnicilor unei insule din arhipelagul Japoniei, Okinawa, unde speranta de viata trece de 87 de ani, iar oamenii se bucura de viata activi si lucizi si dupa 100 de ani.

Miracolul de pe insula Okinawa este o igiena alimentara aproape perfecta.

Rezultatul: pe insula nu exista nicio persoana supra-ponderala!

Dieta este un stil de viata, inainte de a fi un regim care sa duca la pierderea de kilograme. Dar este atat de eficienta, incat simpla ei respectare duce la pierderea in greutate.

Dieta are noua principii de baza:

1. Un consum cat mai mic de sare. In principiu, dieta recomanda adaos de sare, in cantitati mici, doar in timpul prepararii alimentelor.
2. Grasimile din alimentatie nu trebuie sa depaseasca 25% din totalul caloriilor.
3. Dieta Okinawa se bazeaza pe consumul de produse alimentare cu indice glicemic (indice caloric):

  • mai mic – castravete, andive, dovlecei, portocale, caise, alge, mere, iaurt degresat),
  • pe un consum moderat al celor cu indice glicemic moderat (banane, cartofi, peste alb, orez, paste, legume, carne de pasare)
  • si a unor cantitati mici si doar ocazional al celor cu indice glicemic de 1,6 pana la 3 (peste gras, paine, carne slaba, fructe uscate, inghetata, nuci, ciocolata, unt).4. Regimul impune cinci mese pe zi, trei principale si doua gustari, mancate incet.

4. Regula mai spune sa nu manainci la nici una din mese mai mult de 80% din cat ai vrea sa mananci, respectand regulile dietei. Insumate aceste cinci mese nu trebuie sa depaseasca 1800 de calorii pe zi. Masele pot fi copioase, asigurand senzatia de satietate chiar daca sunt consumate alimente cu indice glicemic mic si densitate calorica scazuta, respectiv fructe, legume, cereale integrale, legume, crustacee, carne alba, iaurt si derivate din soia. Un exemplu: un hamburger  aduce aprox. 300 de calorii, in timp ce o masa traditionala din Okinawa alcatuita din trei feluri de mancare (legume prajite, orez, si supa) reprezinta tot 300 de calorii, dar la o greutate totala de cinci sute de grame.
5. Mancarea este gatita in principal prin fierbere sau la aburi. Cel putin un sfert din alimentele de la fiecare masa sunt consumate in stare naturala.
6. Consumul de alcool este redus la minim sau absent.
7. Pe parcursul unei zile trebuie baut 1,5 litri de apa, indiferent de restul lichidelor ingerate, si doua cani de ceai verde, neindulcit.
8. Principalele alimente sunt pestele, legumele (algele) si cerealele integrale. Pe parcursul unei zile se mananca sapte fructe si legume diferite.
9. La fiecare masa trebuie sa existe un produs bogat in calciu si un aliment care sa contina omega-3.

Japonezii consuma foarte multe produse traditionale, care nu se gasesc la noi sau pe care nu le-am manca cu placere, pentru ca nu fac parte din alimentatia traditionala. Exista insa o varianta europeana a dietei japoneze.

La micul dejun este recomandata painea de secara, branza slaba, un mar si o cana de ceai verde sau cereale integrale, iaurt degresat, un mar si ceai verde.

La  pranz: tofu, paste sau fasole, salata de ciuperci si ceai.

La cina: peste, orez brun, castraveti, portocale si iaurt. Gustarile poti fi compuse dintr-un produs lactat sau fructe.

Dieta nu este recomandata personelor care au disfunctii tiroidiene. Daca vrei sa incerci aceasta dieta este recomandat sfatul unui nutitionist, care sa compuna, in functie de organismul tau, o dieta cat mai eficienta care sa respecte regulile acestei diete japoneze. Dieta nu are ca scop scaderea in greutate, dar respectata principiilor ei duce la scaderea in greutate.

Sursa articol Aici

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *