Cele mai bune alimente în afecțiunea DIABET

mid section view of a woman cutting vegetables --- Image by © Royalty-Free/Corbis

Image by © Royalty-Free/Corbis

 

Cele mai bune alimente în afecțiunea DIABET  

Care sunt cele mai bune alimente ce pot fi consumate atunci când aveți diabet zaharat? Iată, o întrebare deloc ușoară… Scopul principal în această afecțiune este de a menține nivelul de zahăr în sânge la valori foarte fin controlate. Este foarte important să se consume alimente care ajuta la prevenirea complicațiilor diabetului, cum ar fi bolile de inimă.

 

Iată aici cele mai bune alimente pentru diabetici, atât tipul 1 cât și tipul 2.

 

  1. Peștele gras

Peștele gras este unul dintre cele mai sănătoase alimente. Somon, sardine, hering, anșoa și macrou sunt cele mai bune surse de acizi grași omega-3 DHA si EPA, care au beneficii majore pentru sănătatea inimii. Consumul acestora în mod regulat este deosebit de important pentru diabetici, care au un risc crescut de boli de inima si accident vascular cerebral. O serie de studii actuale sugereaza că persoanele care consumă pește gras regulat au un risc mai mic de insuficiență cardiacă și sunt mai puțin susceptibile de a muri de boli de inimă. Peștele este, de asemenea, o mare sursă de proteine de înaltă calitate, care ajută să crească și rata metabolică, intesificându-se arderile calorice.

  1. Frunzele verzi

Legumele cu frunze verzi sunt extrem de hrănitoare si sărace în calorii. Sunt, de asemenea, sărace în carbohidrați, care pot ridica nivelul zahărului în sânge mult mai puternic decât alți nutrienți. Spanac, kale, frunze de pătrunjel, măcriș, ștevie, rucola, salată verde – surse bune de vitamine și minerale, inclusiv vitamina K sau C. Într-un studiu se arăta cum creșterea aportului de vitamina C reduce markerii inflamatorii pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2 sau pentru cele cu tensiune arterială ridicată. În plus, frunzele verzi sunt surse bune de luteina si zeaxantina, antioxidanți valoroși organismului. Acești antioxidanți protejează ochii de degenerescență maculara si cataracta, complicații ale diabetului zaharat.

  1. Scorțișoară

Scorțișoara este un condiment delicios cu o activitate puternic antioxidantă. O serie de studii controlate au aratat ca scorțișoara poate scadea nivelul de zahăr din sânge și de a îmbunătăți sensibilitatea la insuliă. O analiză recentă demonstrează cum scorțișoara are o bună acțiune și asupra colesterolului și trigliceridelor, scăzând nivelul lor. Nu depășiți o linguriță pe zi – cantitatea de cumarină este bine să fie în cantități optime pentru organism – și alegeți întotdeauna tipul Ceylon, aceasta este adevărata ”scorțișoară medicament”!

  1. Ouăle de la găine crecute acasă

Ouăle oferă beneficii uimitoare pentru sănătate, fiind considerate un aliment complet. Consumul de ouă regulat poate reduce, de asemenea, riscul de boli de inima în mai multe moduri. Vorbim de ouăle fierte sau pregătite astfel încât albușul să fie tare și gălbenușul moale, acesta este oul ca și aliment comple! Nu vorbim de omlete prăjite sau de ouăle cu gălbenușul tare, mare atenție la aceste aspect esențiale. Gălbenușul moale, crud, este o excelentă sursă de colesterol bun HDL dar, odată prăjit sau transformat termic solid, se transformă în colesterol rău LDL. Într-un studiu, s-a arătat că persoanele cu diabet zaharat de tip 2 care au consumat 1 ou pe zi, ca parte a unei diete bogate în proteine au avut îmbunătățiri la nivelul colesterolului si zahărului din sânge. În plus, și oul este o sursă de B-uri, D, de luteina si zeaxantina, antioxidanti care protejeaza în principal ochii.

  1. Broccoli

Broccoli este una dintre legumele cele mai nutritive și studiate dintre crucifere. O jumătate de cană de broccoli fiert conține doar 27 de calorii și 3 grame de carbohidrați digerabili, împreună cu substanțe nutritive importante, cum ar fi vitamina C sau magneziu. Studiile pe diabet au descoperit ca broccoli poate ajuta la niveluri mai mici de insulină și de a proteja celulele de radicalii liberi produși în timpul metabolismului. Mai mult decât atât, broccoli este o altă sursă bună de luteina și zeaxantină. Acești antioxidanți importanți ajută la prevenirea bolilor de ochi. Broccoli este încărcat cu fitonutrienți, care pot proteja împotriva diferitelor boli, conține sulforafanul – compusul ce face parte din cele mai bine văzute suplimente nutriționale de pe piața actuală.

6. Semințele de Chia

Semințele de chia sunt un aliment minunat pentru persoanele cu diabet zaharat, fiind extrem de bogate în fibre, dar sărace în carbohidrați digerabili. Fibra vâscoasă din semințele de chia poate scadea nivelul zahărului din sânge prin încetinirea ratei la care produsele alimentare se deplaseaza prin intestin si sunt absorbite. Ele pot ajuta în procesul de slăbit, consumul lor reduce senzația de foame, dând senzația de plin. În plus, semințele de chia s-au dovedit a reduce tensiunea arterială și markerii tumorali inflamatorii.

7. Turmericul

Turmericul este un condiment cu beneficii pentru sănătate uimitoare. Ingredientul activ, curcumina, poate scădea nivelul de inflamație și de zahăr din sânge reducând și riscul de boli cardio-vasculare. Mai mult decât atât, curcumina pare a ajuta la sănătatea rinichilor, acest lucru este important, deoarece diabetul zaharat este una dintre cauzele principale ale bolii renale. Pentru o bună asimilare a curcuminei, este importantă diluarea sa într-un ulei cald, încălzit și în prezența piperinei din piperul negru. Întâlnit în gastronomia ayurvedică, este delicios în preparatele cu orez, cuș-cuș sau legume înăbușite. 

8. Iaurtul grecesc

Iaurtul grecesc este o alegere excelentă dintre lactate, pentru diabetici. A fost demonstrată îmbunătățirea nivelului glicemic si capacitatea de a reduce riscul de boli de inima, probabil, în parte din cauza probioticelor pe care le conține. Fiind o sursă bună de proteină, ajută la ridicarea ratei metabolice și la obținerea senzației de sațietate. Ajută astfel în dieta pentru slăbit, prin reducerea apetitului și scăderea aportului caloric. 

9. Fructele cu coajă

Fructe cu coajă sunt delicioase și hrănitoare. Toate tipurile de nuci conțin fibre și sunt sărace în carbohidrați digerabili, cu toate că unele au mai mult decât altele. Un consum regulat și ponderat (un pumn deschis/zi!), ar ajuta la reducerea proceselor inflamatorii și la scăderea glicemiei. Un studiu realizat pe persoane cu diabet zaharat, care au avut în dietă 30 de grame de nuci/zi timp de un an, au pierdut în greutate și au înregistrat o reducere semnificativa a nivelului de insulină. Aceasta constatare este deosebit de importantă pentru că persoanele cu diabet zaharat de tip 2 au de multe ori niveluri crescute de insulina, ce sunt legate de obezitate. În plus, unii cercetători cred că un nivel cronic ridicat de insulină crește riscul altor boli grave, cum ar fi cancerul si boala Alzheimer.

10. Ulei de măsline extra-virgin

Acest tip de ulei este extrem de benefic pentru sănătatea inimii. Conține acid oleic, un tip de grasime mononesaturată, care a fost demonstrat că aduce îmbunătățiri la nivelul concentrației de trigliceridel si HDL, care este colesterolul bun. Uleiul de măsline fiind plin de antioxidanți numiți polifenoli, fiind singurul dovedit în a reduce riscul bolilor de inima. Asigurați-vă că alegeți uleiul de măsline extra-virgin adevărat, multe uleiuri de măsline sunt amestecate cu uleiuri mai ieftine, cum ar fi cel de porumb și soia.

11. Căpșunile

Căpșunile sunt printre cele mai nutritive fructe, pline de fitonutrienți și antioxidanți – antocianine -, cu un indice glicemic scăzut. Antociani s-au dovedit eficienți în a reduce colesterolul si nivelul de insulină. O portie cât o cană de căpșuni conține 49 de calorii si 11 grame de carbohidrati. De asemenea, această porție oferă o doză de vitamina C, cu beneficii anti-inflamatorii suplimentare pentru sănătatea inimii.

 12. Usturoiul

Usturoiul este o plantă delicioasă cu beneficii asupra sănătății impresionante. Antbiotic natural, un singur cățel de usturoi crud conține numai 4 calorii si 1 gram de carbohidrați. O serie de studii au arătat că poate reduce inflamația din corp, scade nivelul de zahăr din sânge și cel al colesterolului LDL la persoanele cu diabet zaharat de tip 2. Acesta poate fi, de asemenea, foarte eficient în reducerea tensiunii arteriale. Într-un studiu, persoanele cu hipertensiune arterială necontrolată care au luat usturoi timp de 12 săptămâni, în medie, pot înregistra o scădere de 10 puncte a tensiunii arteriale. Usturoiul, bun pentru inimă, bun în afecțiunile date de un nivel ridicat aș glicemiei în sânge, un antibiotic general pentru întregul organism.

 

Vă doresc sănătate și multă bucurie în viață!

 

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *