Alimente permise și nepermise în dieta FĂRĂ GLUTEN – ziua 1

Multe persoane fără boală celiacă mărturisesc că se simt mai bine după ce urmează o dietă fără gluten. Iar studiile recente par să pună capăt controverselor, aducând dovezi despre sensibilitatea la gluten non-celiacă. Aceasta este o problemă reală, ce afectează un procent însemnat din populație, care nu are știință despre acest fapt. Asupra acestui aspect avem nevoie să fim atenți, felul în care cerealele sunt modificate genetic, felul în care făina din pâinea noastră este aditivată, fiind una dintre cele mai remarcabile produse, cu un conținut exagerat de produși chimici. Poate că această combinație chimică și modificările genetice realizate în timp să faciliteze dezvoltarea intoleranțelor și sensibilității la gluten.

#30Day1GlutenFree

Alimentele interzise pacienților cu intoleranță la gluten și de care sugerez să ne ferim și noi în următoarele 30 de zile sunt:

  • cereale din grâu, orz, secară;
  • făină de grâu, orz, secară;
  • amidon de grâu, amidon de porumb;
  • făină sau pâine graham;
  • germeni de grâu;
  • pâine preparată din faină de grâu, orz, secară;
  • paste făinoase din făină de grâu sau secară;
  • unele preparate din lapte, precum frișca;
  • carne şi preparate din carne ce conţin făină de grâu, orz, secară sau derivate de gluten – unii cârnaţi, crenvuşti, mezeluri;
  • brânză – preparate comerciale ce conţin brânză cu adaosuri sau care imită brânza;
  • tot ce înseamnă  plăcinte / prăjituri / patiserie;
  • legume în sos, legume preparate industrial;
  • grăsimi – sosuri pentru salate;
  • dulciuri și deserturi – cele mai multe preparate de cofetărie şi patiserie (torturi, prăjituri, biscuiţi, pateuri, plăcintă), 
  • budinci instant; 
  • deserturi congelate care conţin stabilizatori cu gluten;
  • unele bomboane;
  • băuturi „instant” (ceai, cafea, cacao, băuturi din fructe) care sunt preparate cu aditivi, stabilizatori, emulsificatori; 
  • unele cafele cu arome, unele ceaiuri, berea, whisky, unele lichioruri preparate cu alcool din cereale; vodka distilată din cereale;
  • cele mai multe supe gata preparate – supele instant;
  • sosurile din comerț, arome naturale ce conțin alcool, ketchup, preparate din muștar;
  • îndulcitorii pe bază de malț, berea conțin gluten;
  • chiar și unele medicamente și suplimente alimentare pot conține gluten, atenție!
  • băuturile alcoolice pe baza de cereale precum berea, care conține orz si malț;
  • amidonul si praful de copt;
  • coloranții artificiali;
  • dextrină
  • plastelina, acuarelele, nisipul kinetic, lipiciul de pe plicuri.

 

 

Alimente permise atunci când ai intoleranță la gluten sau răspunzi provocării #30daysglutenfre – pentru a vedea cum te simți fără gluten și să elimini din discuție o sensibilitate la gluten:

  • quinoa, 
  • mălai, 
  • mei, 
  • hrișcă, 
  • orez integral, 
  • cartofi, 
  • soia,
  • tapioca;
  • făină de migdale, cocos, hrișcă;
  • pâine preparată doar din făină fără gluten;
  • paste făinoase fără gluten –  din orez, hrișcă, mazăre, linte;
  • lapte și produse lactate – brânză proaspătă de vacă, de oaie, telemea de vacă, cremă de brânză, urdă etc;
  • carne proaspătă, de la animale crescute în mediul natural de viață – porc, vită, oaie, carne de pasăre, peşte;
  • ouă de la păsări crescute în mediul natural de viață;
  • preparate de carne ce nu conţin amidon sau derivate de gluten;
  • fructe proaspete, congelate, uscate, conservate, 
  • sucuri naturale din fructe;
  • legume proaspete, congelate, conservate, fasole uscată, linte, pastă de tomate, orez;
  • nuci,  semințe de in și semințe crude;
  • dulciuri și deserturi din preparate cu făină de orez sau tapioca, şerbet şi îngheţată, dacă nu conţin stabilizatori cu gluten;
  • miere;
  • nucă de cocos;
  • uleiuri presate la rece;
  • cafea naturală, 
  • ceai din plante medicinale;
  • supe, ciorbe preparate acasă, din ingrediente permise;
  • oţet din vin,
  • plante aromatice, 
  • cacao pudră sau carob.

 

Atunci când vine vorba despre alegerile nutriționale eficiente, unul dintre subiectele fierbinți, de mare interes, care atrage atenția tot mai intens persoanelor preocupate de un stil de viață sănătos este, cu siguranță, glutenul și eventuala înlocuire a acestuia din dietă. Dieta fără gluten se află pe primul loc în topul obiceiurilor alimentare din întreaga lume. Oamenii cu care lucrez, mulți dintre ei întreabă dacă ar fi o opțiune bună și pentru ei, eliminarea glutenului din dieta lor. În SUA, peste 100 de milioane de oameni consumă anual produse fără gluten. 

Chiar se justifică această dietă în cazul a milioane de oameni, ne putem întreba? 

Este glutenul dușmanul nr. 1 al sănătății sau, este altceva ce am putea înțelege din acest context? 

Dieta fără gluten aduce beneficii tuturor persoanelor sau doar celor care suferă de boală celiacă? 

Cum distingem boala celiacă de sensibilitatea la gluten non-celiacă?

Alături de tine, îmi propun să descoperim care este adevărul, pentru fiecare dintre noi fiind diferit, în acest caz…

Spun DA provocării #30DaysGlutenFree! Hai și tu cu mine, alături de toți cei ce spun și ei DA, pe grupul #dietetica

 

#30DaysGlutenFree

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *