Obiceiurile mele zilnice

”Am fost provocată să scriu despre obiceiurile mele zilnice și, m-am gândit să le împărtășesc și cu tine.”
Aceasta se întâmpla la început de lună mai, anul trecut. Revin acum cu acest articol, comparând obiceiuri vechi, cu obiceiurile noi, actuale. Scriu cu bucurie și încredere, să-ți fie și ție de bună inspirație și folos! Iată, lista obiceiurilor mele, atunci în mai, 2018:
1. Trezirea la 5.30
2. 1l apă in prima ora dupa trezire
– luni beau doar lichide
– vineri nu mânânc nimic, beau doar apa
4. Studiu 1 ora/zi
5. Citesc 20 min la trezire
6. Citesc 20 min la culcare
7. Alergare, in 3 zile din saptamana.
Ce mai scriam atunci:
”Cu ce mă chinui și după mai bine de 2 ani de implementare? Cu trezitul la 5-5.30, asta pentru că în vacanțe îmi pierd disciplină, iar revenirea este întotdeauna cu străduință și stăruință multă. Și, studiul de 1 oră, în zilele pline, este sărit!”
Vreau să-ți spun că de atunci am depășit acest challenge, reușesc să mă trezesc fără ceas! E adevărat că nu o fac la ora 5, dar se întâmplă să fiu fresh, să mă trezesc singură la ora 5.30!
Iată acum lista obiceiurilor mele zilnice și ce-mi propun de aici înaunte:
1. Trezirea este la ora 5.30!
2. Beau 1l apă în prima oră, după trezire.
3. Dieta:
– ziua de luni beau doar lichide;
– ziua de miercuri – dieta este raw-vegană;
– ziua de vineri nu mânânc nimic, beau doar apa – Intermittent fasting.
4. Scriu zilnic, fie un articol, fie la proiectele didactice de cercetare (”dependențele” sunt cel mai captivant domeniu în care nădăjduiesc să găsesc ceva ce poate fi de ajutor, în timp). Și cartea despre dependențe o să apară – cu ajutorul lui Dumnezeu -, atunci când voi avea și suportul unor lucrări științifice personale.
5. Citesc 30 min la trezire.
6. Citesc 30 min seara, la culcare.
7. Conectare autentică zilnică (minim 10min) cu cineva drag. Fie acasă, fie sun pe cineva drag, zilnic fac timpul să se oprească atunci când privesc în ochi pe cineva sau sunt cu toată atenția îndreptată asupra cuiva (exclus pacienți, la care mă conectez – tocmai acesta fiind motivul pentru care îmi propun asta și în planul personal!).
8. Monitorizez zilnic starea de atenție și felul în care acționez/reazționez.
9. Îmi impun răbdare și calm permanent, monitorizez asta în fiecare seară, scriind într-un jurnal despre momentele în care nu am reușit targetul: RĂBDARE – ATENȚIE – CALM.
10. Nu știu ce să scriu aici despre mișcare fizică. Accidentul de la ski mă ține departe încă de orice activitate fizică… Iată ce-mi propun acum, scriind aceste rânduri, mi-a venit o idee: dimienața, la trezire – activitate de întindere + exerciții de încălzire + abdomene + flotări. Voi face asta până când voi putea să-mi reiau activitatea fizică ( alergat, sală..).
Care este gândul cu care mă însoțesc în acest an? Este ceva citit în cartea lui Brene Brown, cuvinte luate de pe Instagramul lui Liz Gilbert:
”Grația te poate duce acolo unde efortul personal nu poate ajunge.”
Tu, ce obiceiuri ai? Scrie-mi și mie, poate mă inspiri cu ceva nou, pe mine sau pe cei care citesc aceste rânduri. Îți mulțumesc!
7 raspunsuri
  1. Coco
    Coco says:

    Iti citesc cu interes tot ce publici,esti o sursă de inspiratie pentru mine.Imi doresc sa ajung sā fiu la fel de ordonată ca şi tine.Deja cu consumul a 1 lt de apa dimineata am reusit

    Răspunde
    • Lavinia Bratu
      Lavinia Bratu says:

      Am o vorbă, pe care mi-o spun mereu: ”Mă străduiesc și stăruiesc să pot!”

      Te îmbrățișez!

      Răspunde

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *